Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2569
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 15:56 |
Jeg har begge formater, men foretrækker HD DVD grundet regionsfriheden. Håber krigen fortsætter et par måneder endnu, for at presse prisen yderligere. Konkurrence er sundt og HD DVD har været med til at få prisen så hurtigt ned. Det må gerne forsætte med at falde. Men er ikke BLÅ  øjet og som det ser ud for HD DVD, er det svært at se, hvordan de skal komme tilbage, men måske M$ har pengetricks i ærmerne.
Redigeret af Bjur - 08-Januar-2008 kl. 15:57
|
 |
vclarke
Guld medlem
Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Point: 738
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 16:05 |
Hvis microsoft hælder flere penge i HD-DVD har det KUN det ene formål at forpurre hele købe markedet, for senere at score kassen på online-leje
HD-DVD kan ikke blive vinder nu, men de kan trække den laaangt ud, men med hvilket formål andet end det ovenfor beskrevede?
|
 |
Bjur
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 16:12 |
vclarke skrev:
Hvis microsoft hælder flere penge i HD-DVD har det KUN det ene formål at forpurre hele købe markedet, for senere at score kassen på online-leje
HD-DVD kan ikke blive vinder nu, men de kan trække den laaangt ud, men med hvilket formål andet end det ovenfor beskrevede?
|
Ja, er udmærket klar over deres kæphest er ikke optiske medier, og såfremt de vælger at poste flere penge i formatet, er det ikke en langsigtet løsning, men hvis det skulle trække ud, så har jeg ingen problemer med det, selvom det efterhånden ser tvivlsomt ud. Nu må vi se hvad de næste par dage bringer.
|
 |
Nagash
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 16:39 |
Henrik_s skrev:
Jeg siger bare Transformers på Blue-ray  |
Det siger du bare, jeg vil hellere have den på Blu-ray, det andet format du nævner kender jeg ikke ;)
|
 |
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 16:43 |
Bjur skrev:
Jeg har begge formater, men foretrækker HD DVD grundet regionsfriheden. |
Warner, Paramount og Universal kan jo sagtens forsætte med, at være regionsfri.
Så kan man bare holde sig Disney, Fox, Lionsgate, Sony. Deres titler kunne alligevel ikke få på HD-DVD.
|
 |
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 16:51 |
Pede8000 skrev:
Jeg er bange for at det vil bremse udviklingen af formatet, desværre!! Jeg har, og har næsten altid haft, mulighed for at afspille begge formater. Af økonomiske årsager har jeg LANGT flest HD-DVD titler (import/us).
Disse ville IKKE have været købt, hvis de skulle købes i DK/EU!!!! Jeg har simpelthen ikke råd/ lyst til at betale 200+ for film!!! Venter så hellere nogen måneder på ex-udlejning hos Blockbuster eller lign.
Glad for at PS3 er en hæderlig DVD afspiller. Jeg er bange for at det samlede HD salg vil falde drastisk.. ØV ØV ØV!!
The future looked bright...!! To skridt tilbage!
|
Det er sjovt, så "mange"som har den mening at, BD er dyrest i Udlandet & i landet. De fleste af mine film er købt for omkring til 110kr. i US, som spiller i min ps3 Reg.b. kan ikke se hvorfor at HD-dvd skulle være billigere, mange steder har jeg set priser på samme film mellem bd/hd, hvor der var op til 10 $ forskel. hvor bd i fleste tilfælde var billigst.! selvfølgelig EU Imports af BD er dyrest.
Redigeret af Kenzo85 - 08-Januar-2008 kl. 17:01
|
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 16:54 |
Iron Man skrev:
Bjur skrev:
Jeg har begge formater, men foretrækker HD DVD grundet regionsfriheden. |
Warner, Paramount og Universal kan jo sagtens forsætte med, at være regionsfri.
Så kan man bare holde sig Disney, Fox, Lionsgate, Sony. Deres titler kunne alligevel ikke få på HD-DVD.
|
Åh, det ville være sød musik.... Jeg håber da at Warner fastholder princippet om reg.fri!!! Kan dog have mine bange anelser..
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 16:55 |
Kenzo85 skrev:
Pede8000 skrev:
Jeg er bange for at det vil bremse udviklingen af formatet, desværre!! Jeg har, og har næsten altid haft, mulighed for at afspille begge formater. Af økonomiske årsager har jeg LANGT flest HD-DVD titler (import/us).
Disse ville IKKE have været købt, hvis de skulle købes i DK/EU!!!! Jeg har simpelthen ikke råd/ lyst til at betale 200+ for film!!! Venter så hellere nogen måneder på ex-udlejning hos Blockbuster eller lign.
Glad for at PS3 er en hæderlig DVD afspiller. Jeg er bange for at det samlede HD salg vil falde drastisk.. ØV ØV ØV!!
The future looked bright...!! To skridt tilbage!
|
Det er sjovt, som "mange" har den mening at BD er dyrest i Udlandet. De fleste af mine film er købt for omkring 110kr. som spiller i min ps3 Reg.b. kan ikke se hvorfor at de skulle være billigere, mange steder har jeg set priser på samme film mellem bd/hd på op til 10 $ forskel. hvor bd i fleste tilfælde var billigst.!
|
Kenzo, jeg har læst dit indlæg 3 gange og forstår det stadig ikke??!!

|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Kenzo85
Guld medlem
Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 17:02 |
rettet nu.. håber det hjælper lidt.
|
|
 |
Zavior
Bruger
Oprettet: 12-April-2007
Point: 165
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 17:08 |
Kenzo85 skrev:
Det er sjovt, som "mange" har den mening at BD er dyrest i Udlandet. De fleste af mine film er købt for omkring 110kr. som spiller i min ps3 Reg.b. kan ikke se hvorfor at de skulle være billigere, mange steder har jeg set priser på samme film mellem bd/hd på op til 10 $ forskel. hvor bd i fleste tilfælde var billigst.! |
Heller ikke jeg.. Et hurtig tjek på play.com 300 Blu-Ray 37.49 HD-DVD 37.49 Blood DiamondBlu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99 Blade Runner Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99 Enkeltstående tilfæld ? Okay jeg indrømmer det gerne Planet Earth var hele 3 euro billiger :D
|
 |
Abaddon
Bruger
Oprettet: 03-Oktober-2005
Point: 160
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 17:09 |
Jeg synes heller ikke at hd-dvd film er billigere end blu-ray film, ihvertifald ikke hvis man for eksemple køber dem fra amazon.com som jeg gør, langt de fleste blu-ray film koster under 20 dollars, bortset fra film som Fox udgiver.
|
 |
Abaddon
Bruger
Oprettet: 03-Oktober-2005
Point: 160
|
Sendt: 08-Januar-2008 kl. 17:11 |
Zavior skrev:
Kenzo85 skrev:
Det er sjovt, som "mange" har den mening at BD er dyrest i Udlandet. De fleste af mine film er købt for omkring 110kr. som spiller i min ps3 Reg.b. kan ikke se hvorfor at de skulle være billigere, mange steder har jeg set priser på samme film mellem bd/hd på op til 10 $ forskel. hvor bd i fleste tilfælde var billigst.! |
Heller ikke jeg..
Et hurtig tjek på play.com
300 Blu-Ray 37.49 HD-DVD 37.49
Blood Diamond Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99
Blade Runner Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99
Enkeltstående tilfæld ?
Okay jeg indrømmer det gerne Planet Earth var hele 3 euro billiger :D
|
Jeg synes godt nok at både hd-dvd og blu-ray film er latterlige dyre i europa.
|
 |