recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PAS PÅ ved køb af Samsung TV!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PAS PÅ ved køb af Samsung TV!

Besvar Besvar Side  <1234 16>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 16:39
Her er svaret fra dem:

Samsungs pixelgaranti lægger sig op af den europæiske standard ISO 13406-2, som netop er taget frem for at sætte en standard for, hvad der er okay for både forbruger og producent i forhold til pixelfejl. Flatpanels.dk har skrevet en udmærket artikel, der forklarer hvad det betyder. http://spr.ly/6182bXjm. Scroll ned til afsnittet Pixelfejl eller CTRL+F og søg efter ISO 13406-2 – så kommer du direkte til det (for det er en lang artikel).

Udover den europæiske standard for pixelgaranti, så har vi en ekstra garanti, der hedder Zero White Pixel Warranty. Det betyder, at vi dækker alle pixelfejl, hvor pixlen er helt død – dvs. at den lyser hvidt.

Vi er kede af at høre, at du har haft en dårlig oplevelse med vores Support, og vi tager sagen videre internt.

På samme måde sender vi også det døde link for pixelfejl videre til vores webmasters.

Er det bare mig eller er det her ikke ude i hampen?
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 16:41
det er overhovedet ikke ude i hampen, det er helt normalt. Og sådan har det været siden fladskærmene begyndte at komme på markedet. Det er faktisk blevet markant bedre end det var i starten.

Det er ærgeligt at teknikken ikke er perfekt, men det er altså ikke noget nyt.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19821
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Jeg er rystet over jer – og jeg vil forsikre jer at min historie skal komme ud rigtig rigtig mange steder til skræk og advarsel for alle andre der skal investere i en så stor ting som et nyt TV!

Jeg er ked af at måtte sige det, men med sådan en svada du fyrer af i din mail, er din chancer for hjælp ikke store.

Jeg kan godt forstå at du er træt af at have fejl på dit tv, det vil jeg da også være. Jeg er bare også af den overbevisning at der skal langt grovere fejl til, end en enkelt død pixel før de skifter panel - og det gælder samtlige producenter.

Du skriver at du vil vælge et andet mærk, hvor service og ålidelighed er i højsædet. Jeg bliver nødt til at spørge hvilket mærke du mener. Vi har her på forum set lignende sager fra Panasonic, Sony, Philips og flere andre. Hvilket mærke (ud over B&O) mener du du vil kunne gøre det bedre?

Jeg er også ked af at måtte sige det, men den lave pris der er på tv nu om stunder, så er det køb og smid væk, uden den store service - det andet er der simpelthen ikke råd til.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 16:49
lige hvad dette angår så kan du mig bekendt ikke finden nogen producenter, uanset pris, der giver 0 subpixelfejl garanti.

Alle som en følger de standarden, herudover har nogle(Fx samsung) så en zero white dot politik.

Som sagt er det ikke nyt, tilbage i 2003 da jeg arbejdede hos en forhandler hvor vi solgte Eizo skærme, havde selv de af og til en fejl. Officielt forholdte de sig til iso standarden, men det skete de byttede skærmen alligevel. Men det var altså også nogle særdeles high-end produkter.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 16:50
http://www.av-partner.se/nyheter/ny_pixelgaranti_foer_samsung_tv
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:01
Jetex, det er da fint at det står på en eller anden svensk side, men hvor står det på deres hovedside?
Og der står jo kun noget om rød, blå, grøn og hvid... Hvad med sort?
I skal desuden huske at den "svada" jeg skriver til dem er en svada der kommer efter at have snakket med diverse folk uden NOGEN som helst forståelse for situationen og de ved endnu ikke engang hvilket tv der er tale om så hvordan ved de hvilken en af de tabeller de henviser til der er den der skal bruges?

Jeg har desuden ikke forstået den ISO ting 100 %, kan nogen forklare den?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:07
Jeg kom også til en Samsung faq side (dansk), ved at Google Samsung pixelgaranti. Her oplyses der det samme, som du beskriver.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:08
http://www.samsung.com/dk/function/search/espsearchResult?input_keyword=pixelgaranti&keywords=pixelgaranti
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:34
Nu går vi ud fra det er et LCD tv, ikke. Er det det, så er det jo bagbelyst og hvis en pixel om den er rød. blå eller grøn, så vil den lyse konstant, når tv'et er tændt, da det "flydende" krystal jo ikke virker. Enten er denne pixel, eller flere, piv åben eller også er den/de lukket og dermed sort. Jeg sidder og skriver dette på en bærbar med 3 pixel, der ikke virker og derfor lyser, når der ikke er billede på. Det er to røde og en blå forskellige steder. Havde det været mit tv, havde jeg dog været skuffet. Det er dog et plasma jeg har. Men der skal vist være over et vist antal, der ikke virker, før det udløser et bytte.

Redigeret af javilha - 14-Oktober-2013 kl. 17:39
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:43
Jetex.

Prøv her, hvor jeg antager de fleste ville kigge.
http://www.samsung.com/dk/support/warranty/warrantyInformation.do 

Klik på TV ude i siden og find "Har Samsung pixelgaranti".... Hvorefter en side kommer fram hvor der står site is not available. Flot!

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:47
Men den her er helt sort konstant. Jeg må også indrømme at det er en noget omfangsrig ceritficering flatpanels har lavet.... næsten for omfangsrig og (for mig) ikke 100 % forståelig... Har også plasma, her kan vel også opstå pixelfejl?

Redigeret af Strange - 14-Oktober-2013 kl. 17:48
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 17:50
Ja, der kan også være pixel fejl her. Men det er så mest, at en plasma celle ikke virker. Det er sjældent de lyser konstant.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 16>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu