recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PAS PÅ ved køb af Samsung TV!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PAS PÅ ved køb af Samsung TV!

 Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Nu går vi ud fra det er et LCD tv, ikke. Er det det, så er det jo bagbelyst og hvis en pixel om den er rød. blå eller grøn, så vil den lyse konstant, når tv'et er tændt, da det "flydende" krystal jo ikke virker. Enten er denne pixel, eller flere, piv åben eller også er den/de lukket og dermed sort. Jeg sidder og skriver dette på en bærbar med 3 pixel, der ikke virker og derfor lyser, når der ikke er billede på. Det er to røde og en blå forskellige steder. Havde det været mit tv, havde jeg dog været skuffet. Det er dog et plasma jeg har. Men der skal vist være over et vist antal, der ikke virker, før det udløser et bytte.

Nej, sådan hænger det ikke sammen. Der findes forskellige typer flydende krystaller og den type der bruges i Samsungs paneler lukker for lyset når der ikke er strøm på transistoren. Derfor er det også en temmelig hul garanti at have, for det er ikke den måde en pixel oftest dør på.

På billige paneler - som dem der sidder i mange bærbare - er de flydende krystaller en anden type og de skal have tilført spænding for at lukke for lyset. Derfor bliver de netop hvide når en transistor dør.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 19:46
Samsung er jo på det punkt lige som de andre. Ingen giver pixel garanti. Hvilken i sig efter min mening, er skandaløst. Uanset fabrikant og paneltype. Utroligt alverdens forbruger organisationer ikke har skreget op om det!
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:00
Den holdning og det serviceniveau (eller mangel på samme), der her beskrives fra Samsungs side, er nærmest identisk med mine oplevelser i forbindelse med en RMA-sag jeg havde kørende hos dem i 2009-2010, hvor det tog næsten syv måneder for dem at ombytte tre defekte harddiske. Det krævede ca. 10 telefonopkald og 20 mails før det omsider lykkedes. Jeg har ikke købt et Samsung-produkt siden og agter heller ikke at gøre det i fremtiden.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Den holdning og det serviceniveau (eller mangel på samme), der her beskrives fra Samsungs side, er nærmest identisk med mine oplevelser i forbindelse med en RMA-sag jeg havde kørende hos dem i 2009-2010, hvor det tog næsten syv måneder for dem at ombytte tre defekte harddiske. Det krævede ca. 10 telefonopkald og 20 mails før det omsider lykkedes. Jeg har ikke købt et Samsung-produkt siden og agter heller ikke at gøre det i fremtiden.

Tror altså ikke de er så meget anderledes end "de andre"...
Ved fra en ven i branchen at Panasonic er meget værre en Samsung.
Faktisk roser han Samsung generelt på det punkt...
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:09
Nu skal vi måske lige få lidt ro på?

JA gu er det ærgeligt at få en skærm med pixel fejl.
men..

1. Der er ikke her tale om en ny skærm(iso standarden gælder også helt fabriksnye skærme)
2. Der er tale om en enkelt(som jeg forstår det) død pixel - altså sort. Langt fra det værste der kan ske.
3. De har overholdt deres reklamationsforhold ud fra det du beskriver.

Derfor syntes jeg ikke det er iorden med sådan en ensidet bredside, hvor du - undskyld mig - ikke engang har sat dig ind i teknikken og betydningen inden du brokker dig.

Hvis man regner på det er det en fejlprocent på under 1/1000000 hvis der blot er en pixelfejl på et panel. Jeg gad nok se den produktion der kan bryste sig af mindre fejlprocent og iøvrigt være konkurencedygtig på et marked hvor den generelle befolkning ikke vil betale for kvalitet.

Undskylder det en nedladende og bedrevidende support? Nej, men sådan noget er særdeles subjekt. Mit gæt er at supporteren er ganske træt af at folk holder på en ret de mener at have. Som ikke har hold i virkeligheden fordi folk ikke sætter sig ind i produkterne de køber.

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke selv har nogle samssung tv, jeg har 2x pana plasma - men tviler på at de er bedre. Sikkert tværtimod.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6638
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:12
Her drejer det sig om at Samsung har ændret reglerne til ugunst for forbrugerne, og så vidt jeg kan se, med tilbagevirkende kraft.


Venlig hilsen
KB
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:14
nej, det kan de ganske enkelt ikke. Linket der er posted tidligere siger maj, og OP siger han har købt hans produkt i Juni.

Desuden, deres garanti omhandlede lysende hvide pixels(zero white dot) og fejlen OP beskriver vil altså heller ikke være dækket før ændringen.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6638
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

nej, det kan de ganske enkelt ikke. Linket der er posted tidligere siger maj, og OP siger han har købt hans produkt i Juni.

Desuden, deres garanti omhandlede lysende hvide pixels(zero white dot) og fejlen OP beskriver vil altså heller ikke være dækket før ændringen.

Efter det svenske link postet tidligere, blev der ændret i maj 2012. Jeg ved så ikke om hjemmesiden var rettet inden Strange købte sit tv, og det bliver vel ikke opklaret.

2012-05-10 Samsung ändrar garantivillkoren för hanteringen av konstant lysande pixlar på tv.

Samsung ansluter sig till branschens nuvarande standard för hantering av returer av tv med felaktigt lysande pixlar.

Förändringen innebär generellt att Samsung godkänner tv-returer med konstant lysande vita pixlar. 
Däremot inte om det är ett fåtal röda, gröna eller blå som lyser konstant (se figur).
Förändringen träder i kraft omgående.
Efter en dialog med kunder och konsumenter tar Samsung bort den fördyrande hanteringen av returer av röda, gröna eller blå pixlar.

Venlig hilsen
KB
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:23
Tror godt du kan være 100% sikker på at sådan en ændring ikke er foretaget uden der er sendt bulletin ud til forhandlere ect. Så medmindre OP har købt direkte hos samsung og kan bevise de ikke har ændret deres hjemmesiden inden han købt er jeg bange for vi ikke rigtigt kommer videre :)
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Den holdning og det serviceniveau (eller mangel på samme), der her beskrives fra Samsungs side, er nærmest identisk med mine oplevelser i forbindelse med en RMA-sag jeg havde kørende hos dem i 2009-2010, hvor det tog næsten syv måneder for dem at ombytte tre defekte harddiske. Det krævede ca. 10 telefonopkald og 20 mails før det omsider lykkedes. Jeg har ikke købt et Samsung-produkt siden og agter heller ikke at gøre det i fremtiden.

Tror altså ikke de er så meget anderledes end "de andre"...
Ved fra en ven i branchen at Panasonic er meget værre en Samsung.
Faktisk roser han Samsung generelt på det punkt...


Er glad for at du bruger ordet "tror", for jeg har bl.a. også været igennem en RAM-sag med ombytning af en Western Digital harddisk og hold da op for en forskel! Blev afhentet på min adresse af UPS uden at jeg skulle have udlæg eller noget og den nye harddisk kom med samme UPS-mand fem hverdage senere. Det kalder jeg god service. Noget der lader meget tilbage at ønske andre steder.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 21:06
Ikke sat mig ind i det? Hør lige her. En sælger fortæller inden købet at der er pixelgaranti. Ja der er en iso standard men den fremgår ligesom ikke af den side Samsung har. Nu refererer de så til den? Wtf?

Desuden så er guiden på flatpanels også misvisende. Den mørke pixel jeg har er jo ikke bare en, men nok nærmere tre eller fire i forlængelse af hinanden. Opløsningen er 1920x1080.... Men det fremgår ikke hvordan man skal forholde sug med en sådan en? Hvordan skal jeg forholde mig til det?
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2013 kl. 21:46
Det er forresten et ue40eh5005 Samsung tv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu