|
PC glemmer tid |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis alt andet fejler, så tager du sidepladen af computeren og tager en håndfuld billeder og poster dem her. Måske vi kan spotte batteriet for dig? Producent og typenummer på computer (eller endnu bedre bundkortet) kan også være til stor hjælp. Klaus
|
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
Tak Claus, men nu har jeg set en del billeder af batteriet i bundkort så jeg regner med at kunne spotte det. Som sagt mener jeg den har et Abit bundkort, hvis nogen eller kan huske det mærke.
|
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
warcaos ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
larxxor73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-September-2018 Status: Offline Point: 20 |
Det er så godt som altid CR2032. Og det har det været i mange mange år.
|
|
![]() |
|
elendil ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
Eller ignorer det og brug NTP: https://winaero.com/blog/configure-internet-time-ntp-options-in-windows-10/
|
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
Tak for tip, men jeg har ikke win 10 så jeg kan ikke bruge det. Har købt CR 2032 batteri og venter på at få energi til at sætte det i
![]() |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Har nu udskiftet batteriet som ganske rigtig var CR 2032. Er spændt på om den kan huske tid og dato når jeg starter den igen i aften....
|
|
|
![]() |
|
Det virker!!
![]() Tak igen til alle for svar. Hav en god weekend. |
|
|
![]() |
|
PS.: Jeg læser nu at man skal nulstille BIOS hvis man har skiftet batteri. Skal man virkelig det og hvorfor det? Min maskine kører jo udmærket nu, men hvis det var til nogen gavn kunne man jo overveje det..
|
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Ved at batteriet ikke har virket, kan du være sikker på, at BIOS er blevet "nulstillet", det kan man nemlig også gøre ved at fjerne batteriet!
Jeg vil nærmere anbefale dig, at gå den igennem, så du er sikker på, den står, som du gerne vil have den; nu kan du være sikker på, den husker det, når du slukker din maskine, og den ikke bliver "nulstillet", hver gang du lukker din computer ned... :) |
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Hvis man ikke ved hvorfor man skal gå ind i BIOS og maskinen virker.
Så er det et godt fingerpeg om at man ikke ved nok til at begynde at pille ved noget inde i BIOS ![]() Abit var det bedste bundkort i tidernes morgen til at overclocke Celeron 333 MHz til 500 MHz, som ikke engang Pentium III kunne på det tidspunkt.
![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
På Wiki står der:
BIOS betragtes i dag som forældet og er så småt ved at blive afløst af Extensible Firmware Interface (EFI). |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |