|
PC højtalere m HDMI og DTS |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-August-2012 kl. 15:02 |
|
Jeg ved godt det måske kunne skrive i et andet område, men det dækker over flere i og med der er tale om audio problemer med PC som medie afspiller.
Problem. Mine ungers PC bliver brugt som mediacenter og PC sammen med 22" LG LED TV. De er koblet sammen via et Nvidia GT240 og HDMI. Problemet er, at TVét ikke understøtter DTS lydformat, og det er et problem, når de skal se film med DTS lyd. Løsninger er der flere af, men i og med det dels er noget der ikke bruges så tit, så tænkte jeg at den hurtigeste, nemmeste og billigeste løsning måtte være at smide en eller anden form for receiver og højtalere imellem, der ikke fylder ret meget, men som til gengæld kan dekode DTS. Og her røg jeg så ind i problemer. PCén har ikke digital udgang, så derfor skal det være med HDMI. Og det er dælme ikke nemt at finde, når det skal være med HDMI ind/udgang i et PC miljø/størrelse/pris. Er der nogen der kender noget der kan bruges?
|
||
![]() |
||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Onkyo htx-dtx22 kan være et forslag, kan købes i 5.1 version
|
||
Den Ben
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
|
Hvad med at afspille med DolbyDigitalsporet. Det ligger da på de fleste DVDer
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Bruge en afspiller som kan decode lydsporet må da klart være det nemmeste. Eller installere et codec til at gøre det for dig.
http://dk.serparchives.com/q/dts-decoder-codec.html Edit: Du kan godt omgå hdmi med lyden ved at bruge hovedtelefon udgangen og op i tv. Så burde der være lyd, selv ved DTS. Hvis tv'et har en indgang til det. Ellers hvis du kan finde et sæt. Sony HT-IS100 brugt. Min bror har lige anskaffet sig det for 350,- via dba. Det lyder ganske ok til film. Redigeret af JordanDK - 07-August-2012 kl. 19:00 |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
|
Dette set koster 15-1600kr i tyskland og er hdmi 1.4 3d ready. Understøtter alle formater. Har selv to af slagsen og det er great value for money |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Glemte at give et svar på denne.
JordanDK havde selvfølgelig den mest oplagte mulighed, som jeg ikke lige tænkte på. Installation af AC3filter løste problemet. Så nu kan ungerne også få fat lyd på, når de ser film
![]() |
||
![]() |
||
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
|
Jeg synes ikke jeg kan finde dette sæt på Google? Hvis jeg rokerer lidt rundt på forskellige bogstaver kan jeg finde et 2.1 sæt, men ikke et 5.1 :(
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Godt det blev løst, findes ikke noget værre hvis børnene ikke kan se det de gerne vil. ![]() |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |