recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC -> LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC -> LCD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-August-2007
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: PC -> LCD
    Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 09:04

hej.

Har en PC som jeg skal ha sat til min fladskærm i soveværelset.

Har 2 DVI udgange på graffikortet (dette kort: http://www.bfgtech.com/bfgr88320gtsoce.aspx)

Og dette TV: http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/le40s86bd.asp?pa ge=Specifications i 32" udgaven

Skal ca. bruge 15-20 m. kabel.

Jeg ville umiddelbart tage et DVI->HDMI, men hvad så med lyden?

Håber i vil hjælpe, på forhånd tak :)

Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 09:19

Hej

DVI tager ikke lyden med, så det må du ordne med et andet sæt kabler fra dit lydkort...

15 - 20 meter kommer nok til at blive et problem, det kræver i hvert fald MEGET gode (dyre) kabler.

Personligt ville jeg nok vælge en trådløs løsning.

Mvh. Soko

Til top
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 09:39

Har du et godt forslag til en tråløs løsning. Har nemlig hørt at der er mange forstyrrelser på bl.a. med mikroovn. Og jeg bor i lejlighed, så det kan godt blvie et problem.

Har set nogle kabler til 600, og hvis det er det det koster, så er det fint med mig ( http://www.av-cables.dk/hdmi/hdmi_dvi_kabel/hq_high_quality_ dvi_hdmi_kabel_20_m_822_da.html )

Hvis jeg vælger denne løsning, kan TVet så godt finde ud af at tage billedet fra HDMI og lyden fra et minijack kabel?

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 10:05

Hej Franz, jeg ville ikke vælge trådløs løsning, MED MINDRE, at du påtænker at skulle bruge denne funktion videre frem? Altså udvide og bruge det som media center.

DVI-HDMI kabel:
http://www.av-connection.com/?PNo=SUPHDDVI15&SPage=HDMI- DVI_Kabler

Det er dyrt, men så er du sikker på det spiller, man kan få det i længder op til 40m.

HVis du skal trække lyd over de afstande, så skal det være toslink, ved ikke om dit lydkort har sådan en udgang, eller dit TV sådan en indgang?
Hvis ikke må du benytte et minijack. Men igen, så skal du have en af god kvalitet!!

Mange hilsner
Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hej Franz, jeg ville ikke vælge trådløs løsning, MED MINDRE, at du påtænker at skulle bruge denne funktion videre frem? Altså udvide og bruge det som media center.

DVI-HDMI kabel:
http://www.av-connection.com/?PNo=SUPHDDVI15&SPage=HDMI- DVI_Kabler

Det er dyrt, men så er du sikker på det spiller, man kan få det i længder op til 40m.

HVis du skal trække lyd over de afstande, så skal det være toslink, ved ikke om dit lydkort har sådan en udgang, eller dit TV sådan en indgang?
Hvis ikke må du benytte et minijack. Men igen, så skal du have en af god kvalitet!!

Mange hilsner
Simon

Det skal faktisk bruges som mediecenter i soveværelset. Har tastatur og mus der inde, så det er "bare" signalerne fra billed/lyd der mangler :)

Kender du til noget ordentlig tråløst?

Og var det kabel jeg linkede til for dårlig kval.?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 10:21

Ok, hvis det skal det, så kan du lige så godt gå hele vejen og gøre det trådløst.
Jeg ved ikke hvor godt det kabel var, kender det ikke. Men man kan ALTID stole på supra kabler, de er lidt dyre, men de holder hele vejen!!

Jeg kender ikke så meget til trådløse løsninger. MEN, jeg ville vente til den nye n-generation af trådløst netværksudstyr kommer, så går det hurtigt!!

Mange hilsner

Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
franz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 10:38

Jeg tror jeg tager kabelløsningen, med mindre der komer andre med et bedre forslag :)

Er der nogen der ved om det blvier et problem med at få TVet til at fange lyden fra jack kablet, og billedet fra HDMI? Så vidt jeg kan se så hedder jack indgangen nemlig "PC autio in". Nogen der har erfaring med dette og samsung tv? Kan jo være man kan indstille noget smart i menuen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 11:11
Ok...  Jeg har intet bedre forslag. Det er jo stabilt og kvaliteten god. Det eneste problem er at trække kablet...
Der skulle ikke være noget problem i fange billedet fra HDMI, hvis du bare vælger et super godt kabel.
Lyden er måske værre, tænker på afstanden og så over minejack...  Har ikke prøvet det, så ved ikke hvordan det virker!

/Simon
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu