|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
franz ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-August-2007 Status: Offline Point: 28 |
![]() Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 09:04 |
hej.
Har en PC som jeg skal ha sat til min fladskærm i soveværelset. Har 2 DVI udgange på graffikortet (dette kort: http://www.bfgtech.com/bfgr88320gtsoce.aspx) Og dette TV: http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/le40s86bd.asp?pa ge=Specifications i 32" udgaven Skal ca. bruge 15-20 m. kabel. Jeg ville umiddelbart tage et DVI->HDMI, men hvad så med lyden? Håber i vil hjælpe, på forhånd tak :) |
|
![]() |
|
Soko ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Hej DVI tager ikke lyden med, så det må du ordne med et andet sæt kabler fra dit lydkort... 15 - 20 meter kommer nok til at blive et problem, det kræver i hvert fald MEGET gode (dyre) kabler. Personligt ville jeg nok vælge en trådløs løsning. Mvh. Soko |
|
![]() |
|
franz ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-August-2007 Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Har du et godt forslag til en tråløs løsning. Har nemlig hørt at der er mange forstyrrelser på bl.a. med mikroovn. Og jeg bor i lejlighed, så det kan godt blvie et problem. Har set nogle kabler til 600, og hvis det er det det koster, så er det fint med mig ( http://www.av-cables.dk/hdmi/hdmi_dvi_kabel/hq_high_quality_ dvi_hdmi_kabel_20_m_822_da.html ) Hvis jeg vælger denne løsning, kan TVet så godt finde ud af at tage billedet fra HDMI og lyden fra et minijack kabel? |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Hej Franz, jeg ville ikke vælge trådløs løsning, MED MINDRE, at du påtænker at skulle bruge denne funktion videre frem? Altså udvide og bruge det som media center. |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Det skal faktisk bruges som mediecenter i soveværelset. Har tastatur og mus der inde, så det er "bare" signalerne fra billed/lyd der mangler :) Kender du til noget ordentlig tråløst? Og var det kabel jeg linkede til for dårlig kval.? |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Ok, hvis det skal det, så kan du lige så godt gå hele vejen og gøre det trådløst. Simon |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror jeg tager kabelløsningen, med mindre der komer andre med et bedre forslag :)
Er der nogen der ved om det blvier et problem med at få TVet til at fange lyden fra jack kablet, og billedet fra HDMI? Så vidt jeg kan se så hedder jack indgangen nemlig "PC autio in". Nogen der har erfaring med dette og samsung tv? Kan jo være man kan indstille noget smart i menuen. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok...
![]() ![]() Der skulle ikke være noget problem i fange billedet fra HDMI, hvis du bare vælger et super godt kabel. ![]() Lyden er måske værre, tænker på afstanden og så over minejack... ![]() ![]() /Simon |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |