recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pc måske ved at dø??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pc måske ved at dø??

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 20:52
en sandisk extreme 256GB kan fås for en små 700,- i dag. så er der egentlig plads til både OS, programmer og de fleste bruger dokumenter, data som film, musik og billeder bør generelt lægges på alm HDD (og generelt er en 2disk løsning i enhver maskine i dag en fremragende strategi)
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 21:45
Tjek lige om du har nogle filer i Mappen c:\windows\Minidump hvis du har det så send dem til mig en pm så kigger jeg på dem i morgen så kan vi måske få en fornemmelse af hvad der forårsager blå skærm. Og det er noget fis med at windows skulle blive dårligere over tid sammenlignet med andre os som nogen er inden på. Harddisken og andet degradere over tid men det største problem er alt det skidt man får ind og det er altså en fejl 40 og ikke windows skyld. Min pc blev installeret i 2009. Og den kører 24/7 og bliver måske genstartet hver 3-4 måned. Jeg har windows servere kørende der ikke har været nede i over 1000 dage.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 21:49
MCenterFreak alene det faktum at du er nød til at bruge programmer som Tuneup regcleaner eller lign. Fortæller mig at dine 35år i branchen ihvertfald ikke er i en support eller drift organisation.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

MCenterFreak alene det faktum at du er nød til at bruge programmer som Tuneup regcleaner eller lign. Fortæller mig at dine 35år i branchen ihvertfald ikke er i en support eller drift organisation.
Slap nu af.
Jeg skrev: "at man enten skal rydde op med et værktøj som f.eks. TuneUp eller reinstallere"
Hvorfor fanden hidser i jer op over det. TuneUp er ikke et obskurt værktøj. Det er ejet at firmaet AVG, som anses som et af de bedste antivirus firmaer (jeg bruger dem nu ikke). TuneUp kan bruges af den almindelige bruger til at fjerne de mest almindelige årsager til en langsom PC. Fungerer fint. Jeg selv vil aldrig bruge det, men finde årsagen (ender som regel med at indlæse et image, tager 6 minutter)
Om mine 35 år i branchen kan jeg orientere om at jeg har været chef for support og drift i flere af  Skandinaviens største IT leverandør firmaer, så lidt ved jeg dog om support. Jeg har desuden været ansvarlig for driften af IT i en af Danmarks største detailkæder, så lidt ved jeg om drift af IT
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Jeg har windows servere kørende der ikke har været nede i over 1000 dage.
Ja selvfølgelig. Min server er også kun nede når der sker væsentlige opdateringer, men det har jo intet at gøre med klienterne. Du blander æbler og bananer
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

men det største problem er alt det skidt man får ind og det er altså en fejl 40 og ikke windows skyld.
Jeg er ikke enig i at det er en fejl 40. Mennesker er nysgerrige, skal ikke komme dem til last. Windows burde tilbyde en "sandkasse" hvor brugeren kan lege i, og rulle tilbage. Jeg bruger Acronis som har sådan en feature. Kan anbefales


Redigeret af MCenterFreak - 27-November-2014 kl. 00:19
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 09:13
MCenterFreak > Nu lyder det selvf. altid hårdere på tekst. Det var egentlig ikke ophidset ment. Uanset hvem der laver disse programmer så udfører de blot manuelle ændringer per guided basis. Og i min verden er det lidt omsonst at installere programmer som bruger din PCs resourcer på at fjerne andre der bruger resourcer.

Men jeg kan fortælle at mine 15-20 år med support og drift, ikke som chef, men rent faktisk som teknikker/udvikler i Danmarks næststørste IT leverandør, KMD. Og derfor arbejder med den slags til daglig.

Kan fortælle at det er en gang bullshit :) Windows bliver ikke mere sløv med tiden sammenlignet med Linux og MacOSX/BSD.

Forskellen er mulighederne. Og brugen af systemerne. linux/BSD bruges primært at system folk som ved noget om det. Faktum er her at de ikke indlæser software der har samme effekt, fordi de ved hvordan de skal undgå det. MacOSX har mere eller mindre samme brugerskare som Windows, dog med den undtagelse at de trodsalt kun har 6% af markedet. Det betyder også at der ikke udvikles specielt meget malware eller andet snot da det rammer så få samlet set. Derudover har leverandører af PCer en kedelig kedelig tildens til at fylde deres PC'er med såkaldt bloatware fra starten, allerede fra start af yder deres sprit nye PC derfor kun 75% af det den skulle. Og det er jo igen ikke Windows skyld.

Jeg ser slet ikke gavn af en sandkasse, folk kan jo bruge VirtuelPC eller lign hvis de vil lege. Næ det er ikke fordi folk vil lege de får det på PC'en, det er skam blot fordi de opdatere deres Java Klient for at komme på NemID, eller de installere software til en HP (eller whatever) printer som tilfældigvis er proppet med 20 forskellige ligegyldige applikationer.

Som alle i øvrigt har en opdaterings agent med som opdatere og henter uden du ved det og som alt sammen kører i baggrunden ved start.

Så jeg er helt sikker på at den menige bruger ikke ønsker at lege i en sandkasse, men bruger blot sin PC til det han skal/burde, og uden at vide det får installeret "malware" som det er i mine øjne uanset hvilken producent de kommer fra.

Og det bunder ud i at hele denne diskussion bygger på uvidenhed, om kun at installere det nødvendige, dvs kun installere selve printdriveren fra HP og ikke alt muligt andet, eller vælge ask toolbar fra når du installere Java, eller vælge chrome eller andet fra når du installere Adobe Reader.

Med hensyn til det med at blande æbler og pærer, Så er referencen jo netop lige præcis for at vise at det ikke er Windows isoleret set der bliver langsommere med tiden. Men alt det møg folk bevidst eller ubevidst installere på PC'en.

Redigeret af fiskerendk - 27-November-2014 kl. 09:23
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 09:35
Amen :)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 09:40
Jeg har før brugt tweakinf.com til at afhjælpe mine problemer på mine Windows pc'er, jeg fik endelig adgang til min computer igår, og benyttede mig derefter af tweaking programmet, dette løste problemet.

Der blev fundet nogle skjulte filer som jeg efterfølgende søgte efter på Google, det viste sig at være noget virus som folks kalder blue screen of death. Er der nogen af jeg som kender den virus? Der var 26 filer som indeholdte spor af denne.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

Der blev fundet nogle skjulte filer som jeg efterfølgende søgte efter på Google, det viste sig at være noget virus som folks kalder blue screen of death. Er der nogen af jeg som kender den virus? Der var 26 filer som indeholdte spor af denne.

Blue Screen Of Death er "kælenavnet" for den blå skærm med fejlmeddelelsen du har set tidligere..
Er du helt sikker på du har fundet en virus?
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 10:20
Ja, avg advarede om de 26 filer som efter tweaking var blevet synlige, og så fjernede jeg naturligvis disse, og problemet er indtil videre løst. Jeg kan slukke og tænde samt genstarte uden nogle fejlmeddelser dukker op. Og computeren har kørt skanninger hele natten uden fejl.
Til top
JesperCph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperCph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 10:38
[Nm]...

Redigeret af JesperCph - 27-November-2014 kl. 10:39
Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3
Sonos
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

MCenterFreak alene det faktum at du er nød til at bruge programmer som Tuneup regcleaner eller lign. Fortæller mig at dine 35år i branchen ihvertfald ikke er i en support eller drift organisation.
Slap nu af.
Jeg skrev: "at man enten skal rydde op med et værktøj som f.eks. TuneUp eller reinstallere"
Hvorfor fanden hidser i jer op over det. TuneUp er ikke et obskurt værktøj. Det er ejet at firmaet AVG, som anses som et af de bedste antivirus firmaer (jeg bruger dem nu ikke). TuneUp kan bruges af den almindelige bruger til at fjerne de mest almindelige årsager til en langsom PC. Fungerer fint. Jeg selv vil aldrig bruge det, men finde årsagen (ender som regel med at indlæse et image, tager 6 minutter)
Om mine 35 år i branchen kan jeg orientere om at jeg har været chef for support og drift i flere af  Skandinaviens største IT leverandør firmaer, så lidt ved jeg dog om support. Jeg har desuden været ansvarlig for driften af IT i en af Danmarks største detailkæder, så lidt ved jeg om drift af IT

Uanset hvad du er, så kan jeg fortælle dig, at langt det fleste problemer, de opstår som fejl 40. Folk installere hvad som helst i en strid strøm, og de læser rent konkret meget lidt af, hvad det er de har med at gøre. Faktisk var netop Java opdateringen et rigtig godt eksempel på, hvad det er der sker i folks hoveder. Når man har et bestemt fokus, så opdager man slet ikke det sker.
De to "rådne" ekstra programmer man får med Java opdatering er der ufattelige mange mennesker, som aldrig opdagede de fik. Java/Oracle var smarte nok til at lave det sådan, så man aktivt skulle fravælge dem. Og det var er meget typisk "normal" boks/vindue/tekst, som folk slet ikke bemærker, for man trykker bare fortsæt/acceptere/ok, når nu det er en opdatering man har gang i, (så kan det jo ikke være "farligt"). 
ALLE jeg efterfølgende har spurgt, hvor de fik dette fra, de har ikke været i stand til at kunne sige det præcist.. Og det er bogstavligt talt ALLE (familie og omgangskreds). Jeg har nærmest gjort det til en fast kotume at spørge, netop for at vise dem, hvad det er de gør galt.
Og det er IKKE fordi disse programmer er farlige på nogen måde. Men det viser, at langt de fleste ganske enkelt installere hvad som helst, med hovedet under armen, eller rettere, uden at sætte sig ind i, hvad det er.

DERFOR bliver windows langsom. Og DERFOR er det som regel fej 40, der er tale om. Plus selvfølgelig mange andre ting. Som jeg skrev sidst, så har jeg set eksempler fra brugere, der smider alt på skrivebordet, og med alt, der mener jeg alt. En brugers profil på en maskine har jeg set løbe op i over 10GB data, alt lå på skrivebordet. Brugerens forklaring, "så er det nemmere at finde". Så SKAL windows blive langsom, fordi den bla. læser alt ind fra skrivebordet under opstart. Men det VED folk ikke, eller tænker ikke over det. Resultat er, at de hagler windows ned for at være noget bras.. Og at man er nødt til at køre TuneUp og andre obskure programmer, for at få løst sine egne skabte problemer. Problemet med TuneUp og andre lign. programmer, der kan finde på at rode rundt i registreringsdatabasen, det er at de primært igen henvender sig til folk, der helst skal vide noget om, hvad det er de har med at gøre. Og pudsigt nok, så er det ikke disse mennesker, som sidder med behov for at bruge Tuneup eller lign. programmer.

I en supportsag findes der, som udgangspunkt, kun eet svar på spørgsmålet, "Hvad har du lavet?".
Hvis du har glemt svaret, så er det, "jeg har ikke gjort noget". 

Men det har de. De har bare enten glemt det, eller de anede det simpelthen ikke. 

Efterhånden når man kommer igennem sådan en support sag, så vil denne her lyde, "jamen, jeg gjorde jo bare..." eller "jeg var ikke klar over at....". Det er så typiske svar fra en bruger, som helt konkret ikke aner ret meget om computeren og/eller windows. Og dem er der ufattelig mange af derude.
Og det starter alle ud med, "Jeg har ikke gjort noget".

Har du siddet i en support, så VED du dette.

Uvidenhed gør ikke at fejl 40 ikke er en fejl 40. Så er uvidenhed fejl 40 i sig selv!

EDIT - Skal lige præcisere, at det er ASKtoolbar som kommer med Java opdateringen. Jeg vil tro uanset hvem du spørger som har denne installeret, de fleste vil ikke være i stand til at sige, hvor den kom fra.
ASKtoolbar kommer også fra andre programmer end Java. Men Java er meget udbredt på de fleste maskiner, så derfor ryger den lige med i "købet".



Redigeret af Kandersen - 27-November-2014 kl. 11:52
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu