Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
|
Sendt: 08-September-2005 kl. 22:22 |
Battlebred skrev:
Det er det også, men kun hvis dit udstyr ikke kan afspille det beskyttede medie. Altså hvis du f.eks har en gammel cd-afspiller der ikke virker med de nye beskyttede cd'er. I det tilfælde må du godt lave en kopi der fjerner beskyttelsen. |
Nej, du må faktisk ikke bryde kopisikringen for at lave en kopi - du må kun bryde kopispærringen for at kunne se optagelsen(!)
Så hvis du laver en kopi må du ikke bruge den i arkiverings øjemed bagefter.
Battlebred skrev:
Jeg synes reglerne er latterlige. |
Jeg kan ikke være uenig
/Lars
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Moef
Guld medlem
Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 00:41 |
Hvis du vil ha' en "ægte" plextor brænder, skal du vælge en 716A, 708A (har jeg selv), ell. en 712.
Moef
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
|
|
Kustoden
Ny bruger
Oprettet: 08-September-2005
Point: 9
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 09:01 |
Hvad er Plextor 716A (785,-) overfor en BenQ DW1640 (ca. 400,-)?
|
|
pianomartin
Super bruger
Oprettet: 13-August-2005
Point: 387
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 09:10 |
Denne tråd har været vidt omkring, jeg svarer på det allerførste indlæg!
Hvis det vitterligt er dine egne originale DVD-skiver, hvorfor vil du så kopiere dem til eget forbrug?
Hvis du læser gennem de mange svar i tråden, så kan du se hvor mange problemer, det er forbundet med. Din kopi vil nok altid være marginalt ringere end originalen, selvom det ikke er sikkert du kan høre/se forskellen. (jeg blev en del klogere på dette punkt, vha en anden tråd) Desuden er det ikke sandsynligt at kopien kan holde lige så længe som den trykte original (men på dette punkt er vi alle spåkoner).
I modsætning til bånd og grammofonplader, så slides CD/DVD medier ikke ved afspilning, da der ikke er noget der rører overfladen. Hvis du derfor behandler dine skiver pænt, så bliver de ikke slidte.
Man bør behandle sine CD/DVD-skiver akkurat ligesom nænsomt som sine LP-'er (hvis man har sådan nogen):
1) Man rører dem ALDRIG på overfladen, kun i kanten og på midten. 2) Man lader dem ALDRIG ligge og flyde på sofabordet. De befinder sig KUN to steder: I en afspiller eller i coveret. 3) Man lærer sine venner, børn og kone(r) regel 1 og 2
Hvis det drejer sig om små børn, der ikke må komme til at ridse børnefilmene, så er en almindelig 4,7 gb sikkert nok.
Et lille regnestykke: Hvis du har 100 DVD-film, vil det koste mindst 2500 kr i DL skiver at kopiere dem + en frygtelig masse arbejde. For den pris, kan du altså erstatte en del DVD-film, hvis uheldet er ude (og ja, uheld kan ske).
I tilfælde af brand eller tyveri dækker forsikringen.
Konklusion: Hvorfor vil du kopiere EGNE DVD-film til EGET forbrug?
Mvh Martin
Redigeret af pianomartin
|
|
Kustoden
Ny bruger
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 13:06 |
Jeg vil kun kopiere nogle af mine DVD´er af den simple grund at vi skal have nogen liggende i vores sommerhus, bil og så videre. En kopi af hele samlingen giver, som du siger, ingen mening!
Hvis jeg bruger dual layer disks og en god brænder samt brænderprogram, altså alt det folk har anbefalet mig på denne side. Burde det jeg så ikke kunen lave perfekte kopier?!
|
|
Ole G
Bruger
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 178
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 14:10 |
Kustoden skrev:
Jeg vil kun kopiere nogle af mine DVD´er af den simple grund at vi skal have nogen liggende i vores sommerhus, bil og så videre. En kopi af hele samlingen giver, som du siger, ingen mening! |
Jeg gætter på at du ikke har 42" plasma TV i bil og sommerhus, og så vil DVDShrink stadig være en god og billig løsning.
/Ole
|
|
Kustoden
Ny bruger
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 14:34 |
Nej, det har jeg ikke, men er det ikke irellevant! Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ulovlig, men jeg vil ikke gå på kompromis med kvalitetenn...
Redigeret af Kustoden
|
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 14:59 |
Kustoden skrev:
Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ulovlig, men jeg vil ikke gå på kompromis med kvalitetenn...
|
Hej Kustode,
Mon så ikke du som konsekvens af det må droppe din ifølge eget udsagn storslåede plan og købe det antal originale skiver, dit behov byder dig?
Desuden er Martins 3 råd værd at følge. Udover det kan brændte skiver i en varm bil blive et problem.
Du kunne måske også overveje at tage et udvalg af dine film med rundt?
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
|
DrageMester
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 16:21 |
Kustoden skrev:
Hvad er Plextor 716A (785,-) overfor en BenQ DW1640 (ca. 400,-)? |
Ca. 385 kroner dyrere?!
Hvis du VIRKELIG er interesseret i at teste dine brændre medier i hoved og r*v, og/eller er interesseret i avancerede features om f.eks. GigaRec der kan brænde 20-30% ekstra data på en CD, eller SecuRec der kan kryptere CD'er, så kan du ikke købe noget bedre end en Plextor PX-716A, der stadigvæk er Plextors top-model.
Men du kan jo også købe 100 DVD medier for de samme ekstra penge (ikke i Danmark selvfølgelig), så det må du jo selv vurdere.
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
Kustoden
Ny bruger
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 17:12 |
Teste dem i hoved og r*v? Det vil sige om jeg vil have absolute best of the best quality, eller?
|
|
DrageMester
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 18:56 |
Kustoden skrev:
Teste dem i hoved og r*v? Det vil sige om jeg vil have absolute best of the best quality, eller? |
Med en Plextor PX-716 kan du scanne for følgende typer problemer på en CD: C1, C2, CU, Beta, Jitter, Focus Error, Tracking Error.
Du kan scanne for følgende på en DVD: PIE, PIF, POE, POF, Beta, Jitter, TA, Focus Error, Tracking Error.
På en BenQ 1640, som er det næst-mest kapable drev til at scanne DVD'er, kan du "kun" følgende på en CD: C1, CU, Jitter, Focus Error, Tracking Error. Altså ikke C2 eller Beta.
Og på en BenQ 1640 kan du "kun" følgende for en DVD: PIE, PIF, POF, Jitter, Focus Error, Tracking Error. Altså ikke POE, Beta eller TA.
BenQ 1640 er til gengæld meget hurtigere til at scanne medier, da den kan scanne for flere ting samtidigt i forhold til Plextor drevet, og da den som standard scanner ved en højere hastighed.
Hvis alt det ovenstående lyder som ren volapyk, så har du næppe mere glæde af en Plextor PX-716 end af en BenQ 1640!
Redigeret af DrageMester
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
Kustoden
Ny bruger
|
Sendt: 09-September-2005 kl. 21:19 |
Det gør det, så jeg køber den til 400,-
Ellers tak for den fine hjælp!
|