recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Performance erfaringer med XBMC og Asus E35M1-I DE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Performance erfaringer med XBMC og Asus E35M1-I DE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stormers Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stormers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Performance erfaringer med XBMC og Asus E35M1-I DE
    Sendt: 12-September-2012 kl. 10:50
Jeg kører allerede XBMC-Ubuntu på et I3-530 setup i vores stue og det virker rigtig godt.

Nu tænker jeg på at skifte min WD TV-Live i soveværelset ud med endnu en XBMC-Ubuntu klient.

Den skal forbindes med HDMI til skærm og kun afvikle stereo lyd. Der skal afspilles film fra min NAS. BD.iso og MKV i 1080p.

Jeg kunne godt tænke mig at hører om nogen har erfaringer med at bruge Asus E35M1-I DELUXE i et XBMC-Ubuntu setup. Såvidt jeg har googlet mig til afspiller det filmene - men gør det, det også ved en Ubuntu installation?

Hvordan med menuerne afvikles de flydende?

På forhånd tak.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 11:13
Min egen erfaring (og den anbefaling jeg oftest støder på) er at man skal holde sig til Nvidia, hvis man skal streame film via GPU på en Linux platform.

Men har du i forvejen erfaring med at få VA-API til at virke på en Ubuntu/XBMC/AMD konfiguration, kan jeg ikke se der skulle være noget i vejen med kortet.
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 16:53
Jeg har lige købt en ZOTAC ZBOX ID80 som kører som klient med XBMCBuntu og det spiller bare. Så den løsning kan jeg kraftigt anbefale.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu