recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Permanent fjernsupport (win) - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Permanent fjernsupport (win) - hvordan?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 14:49
Logmein er ikke gratis mere. Så hoppede selv over på teamviewer
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg giver det et forsøg.

Er det noget problem at hun kører Win8 og jeg kører Win7?

Det skulle ikke været et problem. Jeg bruger Mac, og har givet support på Win 7 og Mac uden problemer.

Venlig hilsen
KB
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Logmein er ikke gratis mere. Så hoppede selv over på teamviewer
ok det havde jeg ikke lige set, så er valget jo ret let
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Vil anbefale at lægge den fulde udgave af teamviewer på hendes computer og oprette et login dertil. Når du så logger på hjemme hos dig selv, kan du nøjes med at klikke på hendes computer i din teamviewer og du er inde. Bare brug samme konto. Hun behøver ikke engang starte noget selv.

+1

Sådan har jeg også installeret det hos mine de gamle. Jeg kan til enhver tid overtage deres computer uden de skal gøre noget selv.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2014 kl. 20:04
Hvis dine forældre er tilfredse med en åben ladeport på deres computer, så gør det bare. De fleste jeg kender vil gerne selv kunne afgøre, hvornår andre folk skal kunne kigge dem over skulderen og tage kontrol med deres computer, og så svært er det altså heller ikke at dobbelt-klikke på en ikon på skrivebordet...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

... og så svært er det altså heller ikke at dobbelt-klikke på en ikon på skrivebordet...

Jo, jo. Du kender ikke min svigermor. Hun farer bl.a. vild imellem Metro grænseflade og skrivebord. Men i forsvar for en aldrende kvindelig pensionist må man også sige at Windows 8 er skruet håbløst sammen, og f.eks. opdatering af Java burde være seamless for brugeren og ikke resultere i at millioner af folk har AskMe toolbar installeret uden at ønske det.

Anyways. Tak for hjælpen alle sammen. Jeg kan se at TeamViewer skal forsøges.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 07:55
Og sæt computeren til at starte op på skrivebordet - så behøver hun ikke en gang Metroen. Man behøver ikke en gang at downloade nogen startmenu. 

Tænd / sluk kan også gøres nemt: I strømstyringen skal den indstilles til, at når man trykker på tænd/sluk-knappen, så lukker den ned, så den er helt slukket. Jeg går aldrig selv mere i start for at slukke... Bare tryk på knappen - så slukker kassen!Smile

Redigeret af turbo2 - 01-August-2014 kl. 07:56
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 09:43
Windows 8.1 er som standard noget rod. Jeg har valgt slet ikke at bruge Mordern UI (ikke Metro), og kun køre old school windows. Sæt den til at starte op på klassisk skrivebord, og installer Shell 8. Sæt Shell 8 til at slå alle genveje til Mordern UI fra, så du aldrig bliver præsenteret for det skrammel igen.
Når alt det er sat op, så opfører den sig som Windows 7.

Angående fjernsupport, så tror jeg også Teamviewer er den mest brugervenlige. Personligt bruger jeg RealVNC til mine computere derhjemme, men det koster alligevel en del penge.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 10:08

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

... og så svært er det altså heller ikke at dobbelt-klikke på en ikon på skrivebordet...

Jo, jo. Du kender ikke min svigermor. Hun farer bl.a. vild imellem Metro grænseflade og skrivebord. Men i forsvar for en aldrende kvindelig pensionist må man også sige at Windows 8 er skruet håbløst sammen, og f.eks. opdatering af Java burde være seamless for brugeren og ikke resultere i at millioner af folk har AskMe toolbar installeret uden at ønske det.

Anyways. Tak for hjælpen alle sammen. Jeg kan se at TeamViewer skal forsøges.

Jamen så lav et ikon til Teamviewer på Metro siden og en genvej på skrivebordet. Så er det vel til at finde :-)

Venlig hilsen
KB
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 10:15

.......og f.eks. opdatering af Java burde være seamless for brugeren og ikke resultere i at millioner af folk har AskMe toolbar installeret uden at ønske det.
....
Til at undgå det vil jeg anbefale at kikke på nininte.com - få lavet en exe fil der sørger for at holde alle de programmer du har installeret opdateret uden at få ting som AskMe m.m. med ind.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 11:03

Men i forsvar for en aldrende kvindelig pensionist må man også sige at Windows 8 er skruet håbløst sammen, og f.eks. opdatering af Java burde være seamless for brugeren og ikke resultere i at millioner af folk har AskMe toolbar installeret uden at ønske det.

Java og deres forsøg på at proppe bloatware ned i helsen af folk har som sådan intet med Windows at gøre.
Til gengæld så ryger java til helvede herhjemme, når først "svær-id" er kommet væk fra java!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 11:20
KlausDM:

Der er jo så nogle gange, hvor man SKAL bruge Jave, selv når det ophører for Slem-ID. Fx når man bestiller billeder online på http://www.photocare.dk/ Dette kræver stadig Java. 
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu