|
Permanent fjernsupport (win) - hvordan? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Logmein er ikke gratis mere. Så hoppede selv over på teamviewer
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
|
Det skulle ikke været et problem. Jeg bruger Mac, og har givet support på Win 7 og Mac uden problemer. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
![]() |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
+1 Sådan har jeg også installeret det hos mine de gamle. Jeg kan til enhver tid overtage deres computer uden de skal gøre noget selv.
|
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
|
Hvis dine forældre er tilfredse med en åben ladeport på deres computer, så gør det bare. De fleste jeg kender vil gerne selv kunne afgøre, hvornår andre folk skal kunne kigge dem over skulderen og tage kontrol med deres computer, og så svært er det altså heller ikke at dobbelt-klikke på en ikon på skrivebordet...
|
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
|
Jo, jo. Du kender ikke min svigermor. Hun farer bl.a. vild imellem Metro grænseflade og skrivebord. Men i forsvar for en aldrende kvindelig pensionist må man også sige at Windows 8 er skruet håbløst sammen, og f.eks. opdatering af Java burde være seamless for brugeren og ikke resultere i at millioner af folk har AskMe toolbar installeret uden at ønske det. Anyways. Tak for hjælpen alle sammen. Jeg kan se at TeamViewer skal forsøges. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Og sæt computeren til at starte op på skrivebordet - så behøver hun ikke en gang Metroen. Man behøver ikke en gang at downloade nogen startmenu.
Tænd / sluk kan også gøres nemt: I strømstyringen skal den indstilles til, at når man trykker på tænd/sluk-knappen, så lukker den ned, så den er helt slukket. Jeg går aldrig selv mere i start for at slukke... Bare tryk på knappen - så slukker kassen!
![]() Redigeret af turbo2 - 01-August-2014 kl. 07:56 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Windows 8.1 er som standard noget rod. Jeg har valgt slet ikke at bruge Mordern UI (ikke Metro), og kun køre old school windows. Sæt den til at starte op på klassisk skrivebord, og installer Shell 8. Sæt Shell 8 til at slå alle genveje til Mordern UI fra, så du aldrig bliver præsenteret for det skrammel igen.
Når alt det er sat op, så opfører den sig som Windows 7. Angående fjernsupport, så tror jeg også Teamviewer er den mest brugervenlige. Personligt bruger jeg RealVNC til mine computere derhjemme, men det koster alligevel en del penge.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
|
Jamen så lav et ikon til Teamviewer på Metro siden og en genvej på skrivebordet. Så er det vel til at finde :-) |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
|
Til at undgå det vil jeg anbefale at kikke på nininte.com - få lavet en exe fil der sørger for at holde alle de programmer du har installeret opdateret uden at få ting som AskMe m.m. med ind.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19566 |
|
Java og deres forsøg på at proppe bloatware ned i helsen af folk har som sådan intet med Windows at gøre. Til gengæld så ryger java til helvede herhjemme, når først "svær-id" er kommet væk fra java! Klaus |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
KlausDM:
Der er jo så nogle gange, hvor man SKAL bruge Jave, selv når det ophører for Slem-ID. Fx når man bestiller billeder online på http://www.photocare.dk/ Dette kræver stadig Java.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |