recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 2009 modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 2009 modeller

 Besvar Besvar Side  <1 91011
Forfatter
Besked
Apu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2005
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 15:10
Er det ikke nyt at der er kommet et 52" 9704?
http://www.consumer.philips.com/c/tv/9000-led-pro-serien-52- tomme-full-hd-1080p-digital-tv-52pfl9704h_12/prd/dk/
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 15:15
Det er rimelig nyt ja, men det har hele tiden været meningen det skulle komme :)
Til top
Anders Borum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 23:19

Hejsa,

hermed lige en opfølgning på den første periode med 46PFL9704/12H med lidt blandet information.
 
Efter omtrent en uges brug af TV'et blev jeg bevidst om en produktionsfejl/justerings-issue i det grid, der leverer den dynamiske bagbelysning (LED backlight). Allerede fra første dag var der ét eller andet der fangede øjet - typisk ved panoreringer af en vis hastighed og med billeder der bestod af flader med mindre nuanceforskelle som fx. røg, en fodboldbane (klippet i tern) som filmet til fx. en landskamp eller en scene med store isbjerge (BBC Earth på BD). Der var ingen forskel fra den oprindelige firmware til den seneste firmware.
 
Problemet var udelukkende synligt ved panoreringer og havde intet med hverken kvaliteten af signalet at gøre (således synligt på SD og HD materiale via kabel-TV eller BD fra afspiller/receiver i den dyrere ende). Effekten på billedet var, at de berørte områder fremgik mørkere end andre - og altså på flader med mindre nuanceforskelle - panoreringen gjorde det synligt, fordi fladen, når denne kørte forbi det berørte område i LED matricen, først gik over i en mørkere nuance og efterfølgende korrekt lysere nuance. Området var placeret i højre hjørne fordel på to zoner lidt forskud fra hinanden. Reelt kunne jeg se svagt se antydning af samlingerne af LED matricen som en-pixels horisontale og vertikale linier, der fremstod en anelde mørkere end det areal de afgrænsede.
 
Det virkede som om problemet var begrænset til mellemtoner i lysniveauet, uden at jeg er helt sikker; således umiddelbart ingen problemer med panorering over en himmel tætte skyer (dvs. øverste lysniveau), der kan forklares med øjets manglende evne til at skelne nuanceforskelle i helt lyse scener, i modsætning til scener der ligger i mellemtonen.
 
Jeg tænker, at ikke alle områder i LED matricen har helt samme response-curve i lysniveauet, og således "halter" bagefter, selv om der bliver givet samme spænding - eller at LED matricen simpelthen ikke har ens afstand til panelet (men det er blot spekulation fra min side - forslag modtages).
 
Philips kendte intet til det (dog sagde repræsentanten via chatten, at de "godt havde hørt noget om det, men at jeg bare skulle få byttet TV'et - der måtte være tale om et defekt TV."). Ergo ringede jeg til EL-Giganten, der på bedste vis forsikrede mig om, at TV'et bare blev byttet - og som aftalt efter to dage, havde jeg et frisk TV - imponerende kundeservice.
 
Efter firmware-opgradering, opstart, kalibrering og tilslutning til ovennævnte udstyr stod det klart, at det nye TV også havde produktionsfejl/justerings-issue, omen i meget mindre omfang (på det ganske tålelige niveau vil nogen nok sige). De mørke nuancer var nu markant mindre og fordelt på to tynde vertikale zoner i venstre side af billedet, men de irriterede stadigvæk øjet, specielt når man havde lagt mærke til dem.
 
Efter et par dage med en del tanker, tog jeg kontakt til Philips via chatten, der denne gang sagde at "de ikke kendte til problemet og ikke kunne reproducere effekten på deres reference" - og teknikerne meldte også hus forbi. Der var eventuelt tale om en såkaldt "batch fejl", der betyder at et helt batch af LED panelerne kan være fejlbehæftet. De anbefalede mig at tage kontakt til EL-Giganten igen for at få byttet TV'et og denne gang sikre mig, at TV'et blev bestilt direkte hos Philips frem for EL-Gigantens hovedlager. Dette skulle sikre, at der blev leveret fra et andet batch end det EL-Giganten åbenbart havde fået leveret til hovedlageret. Ergo ringede jeg igen til EL-Giganten, der igen på bedste vis forsikrede mig om, at TV'et bare blev byttet via direkte ordre til Philips - jeg afventer nu, at Philips modtager et batch.
 
Både Philips og EL-Giganten har været svært behjælpelige indtil videre, hvilket har været meget positivt, og jeg skriver blot dette for at gøre jer opmærksom på, at der således gennem to TV for undertegnede har været tale om fejlbehæftede eksemplarer.
 
Jeg er stadigvæk rigtig godt tilfreds med TV'et og bliver ofte imponeret af billedekvaliteten helt generelt - sort niveau, detaljer osv.
 
På kalibreringen er der ikke andet at sige end at gå ind i farvetoningen og smide RGB værdierne på 127 og de to intensiteter på 8 (alle standardprofilerne har en tendens til at være i det røde område). Alle andre settings indstilles efter almene anbefalinger - altså nedjustering af sharpness, light sensor, DNM osv. og kontrast på 65 og lys på 55. Personligt oplever jeg, at dette giver en surveræn farvegengivelse og billeder der kan få selv overkommandoen i hjemmet til at udtrykke sig positivt.
 
Jeg sørger for at følge op, så husk at tilmelde dig remindere, når denne tråd opdateres.
Philips 46PFL9704/37PFL9830
Denon AVR 3310 PSR
Denon BT 2500 PSR
Dali IKON 2/IKON SW
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 09:47
Tak for update Borum.
 
flatpanels.dk har en test klar. Blot til info..
 
Rar at høre at service fra  Philips / Elgiganten fungere Clap
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 16:20

 Ny anmeldelse af Philips PFL9704 netop publiceret på Dingz.no

Link til anmeldelsen

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

 Ny anmeldelse af Philips PFL9704 netop publiceret på Dingz.no

Link til anmeldelsen

 
Nu ytrer jeg mig INDEN jeg læser anmeldelsen, - Dingz.no er i min verden en gadgetsite, som kommer med dybt useriøse TV anmeldelser, - i hvert fald for for "bedstebilled" entusiaster .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

 Ny anmeldelse af Philips PFL9704 netop publiceret på Dingz.no

Link til anmeldelsen

 
Nu ytrer jeg mig INDEN jeg læser anmeldelsen, - Dingz.no er i min verden en gadgetsite, som kommer med dybt useriøse TV anmeldelser, - i hvert fald for for "bedstebilled" entusiaster .

Okay Det var jeg ikke klar over, at man ikike behøver at læse anmeldelsen. Det synes jeg så alligevel er lidt arrogant

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

 Ny anmeldelse af Philips PFL9704 netop publiceret på Dingz.no

Link til anmeldelsen

 
Nu ytrer jeg mig INDEN jeg læser anmeldelsen, - Dingz.no er i min verden en gadgetsite, som kommer med dybt useriøse TV anmeldelser, - i hvert fald for for "bedstebilled" entusiaster .

Okay Det var jeg ikke klar over, at man ikike behøver at læse anmeldelsen. Det synes jeg så alligevel er lidt arrogant

 
Sorry, - troede faktisk at jeg var i den anden Philips tråd, da jeg postede indlægget. Og der havde det givet lidt mening - da vi netop var i gang med at diskutere anmeldere og testsites
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
ancl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 22:21
Tak til AB for info . Her er endnu en anmeldelse af 46PFL9704/12H til de interesserede:
 
Mvh.
Anders


Redigeret af ancl - 12-November-2009 kl. 22:58
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af ancl ancl skrev:

Tak til AB for info . Her er endnu en anmeldelse af 46PFL9704/12H til de interesserede:
 
Mvh.
Anders

Tak for linket. Jeg har så læst at Otto fra AV Precision gøre grundigt nar af lyden i 9704 et eller andet sted, jeg husker det ikke helt nøjagtigt. Men _alle_ steder roses lyden i dette tv, så jeg forstår ikke helt Otto. Jeg har ham altså mistænkt for at have et horn i siden på Philips.

Til top
madduke Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 20:31

Går Ottos kritik ikke blot på at -ingen- fladskærms tv har decideret 'god' lyd, hvis man sammenligner med blot et midelmådigt Stereo-anlæg? Så hvis man vil lave en 'god' hjemmebio er man nødtil at slutte sit stereo anlæg til...

- Men det er sikkert en lyder der er 'bedre end stardarden'... (alstå fin til at se 'Venner' med)
 
/MadDuke
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 91011
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu