recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 65OLED705 hjælp til lyd til Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips 65OLED705 hjælp til lyd til Receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 65OLED705 hjælp til lyd til Receiver
    Sendt: 05-November-2021 kl. 11:26
Jeg har idag skiftet mit gamle Pioneer KRP500A ud med et Philips 65OLED705 som jeg fik til en god pris. Endnu ikke pakket ud, men er lige leveret. 

Samtidig har jeg en gammel Denon AVR-3808 Surround receiver der ikke understøtter 4k (skal skiftes en gang når jeg syntes jeg har råd til en 4K receiver), så jeg kan ikke route kilden igennem denne, og må derfor koble kilden direkte i skærmen indtil jeg får en passende 4K receiver. 

Jeg benytter pt. kun en Kilde - et AppleTV 4K 

Udfordring er så hvordan jeg bedst muligt får lyden til min Denon receiver. 
Der er HDMI ARC (ikke eARC) og Optisk Toslink UD på skærmen. 

Receiveren har mulighed for Optisk ind samt HDMI (men den har nok aldrig hørt om ARC)

1. Forstår jeg det rigtigt at lyden kan trækkes ud gennem ARC eller Optisk uanset hvilken HDMI indgang kilden sidder i ? Altså som i at kilden AppleTV sidder i HDMI 4 og jeg trækker så lyd via HDMI ARC fra HDMI 1 ?

2. Vil HDMI ARC virke uanset om receiveren er forberedt til det ? Eller skal både skærm og receiver være forberedt til ARC 

3. Eller er jeg istedet ude i en slags HDMI splitter så kilden kan sende signal til både skærm og receiver gennem HDMI (og vil det overhovedet kunne fungere når signalet til skærm skal være 4k og til receiver skal være 1080p eller kun lyd) 

4. Eller er jeg ude i at må nøjes med lyden fra selve TV'ets indbyggede højttalere indtil jeg får en ny 4K receiver. 

på forhånd tak for alle input

Smile








Redigeret af spawn - 05-November-2021 kl. 12:07
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2021 kl. 12:35
Du fører signaler fra AppleTV direkte ind i fjernsynet med et HDMI-kabel. Det er ligemeget hvilken HDMI-port på fjernsynet du bruger, da du ikke skal anvende ARC. 

Så køber du et Toslink (også kendt som S/PDIF) optisk kabel og sætter i den optiske “Digital Audio Out” udgang på dit fjernsyn og over i en tilsvarende optisk port på din receiver. 

Dvs. ikke noget HDMI mellem TV og receiver. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2021 kl. 12:40
 Det er ikke givet at TVet kan levere multikanal lyd til Reciveren fra externe enheder, men det kan det fra App's, som der må være en del af da det er et Android TV, så de App's der er på ATV skulle også være på Android TV. Derved skulle problemet være løst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu