|
Philips 65OLED754 |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |||
henriksommer
Guld medlem Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mine øjne er øverst i den nederste 1/3 del af skærmen når jeg sidder i sofaen. Tog mig lang tid at finde den rette højde, og en google søgning ville jo næsten have jeg monterede det på loftpladerne De anbefaler 65" fra gulv til midten af skærmen (165cm), mit er 47" fra gulv til midten af skærmen (120cm)
Redigeret af henriksommer - 27-Juni-2020 kl. 20:01 |
|||
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
super pris for et b9 65". Slap 10995 for 1,5 måned siden også i Bilka og synes det var en god pris.
|
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dit sidder endda en smule for højt, i forhold til hvad ergonomer anbefaler! Og hvad det amerikanske firma skriver, er da helt i hegnet. Ser man på deres hjemmeside, kan man også se, at anbefalingerne bærer præg af, amerikanernes håbløse indretninger.
Redigeret af Flippo - 29-Juni-2020 kl. 15:54 |
|||
henriksommer
Guld medlem Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvad er de "danske anbefalinger"?
Syntes det er lidt en jungle når man prøvede at finde ud af det, nogle har jo næsten sit tv stående på gulvet, og andre efter amerikanske anbefalinger. |
|||
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Når man taler den menneskelige anatomi, så anbefaler fysioterapeuter, ergonomer m.v. helt klart, at når man sidder i stolen/sofaen, som man plejer at sidde, når man ser TV, så skal øjenhøjden være ca. 1/3 nede i billedet, målt fra toppen af skærmen. På dén måde vil man naturligt have hovedet tiltet en lille smule nedad, hvilket er den naturlige måde for kroppen. Sidder TV'et højere, vil man skulle se lidt opad, hvilket giver spænding i nakken over tid. Man bliver så enten træt i nakken, eller man begynder - ubevidst - at glide længere ned i stolen eller sofaen, for at få hovedet i en mere behagelig vinkel. |
|||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |