recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 9731 fejl på skærm & brummen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 9731 fejl på skærm & brummen

 Besvar Besvar Side  123 184>
Forfatter
Besked
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 9731 fejl på skærm & brummen
    Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 10:22

Jeg har i den senere tid lagt mærke til nogle skygger på min skærm, som jeg synes langsomt bliver være og være. Har taget billedet på en ext. kanal men det kan ogse se det når der er tv billed på. Hvad skyldes dette? og hvad skal gøres for at fjerne dette?

Desuden er fjernsynet også begyndt at brumme og jeg ved der er flere der har haft dette problem med dette fjernsyn, men det er langsomt blevet være og nu kan det høres, selv når lyden er lav. Her er løsningen vel kun at det skal ind og laves? (surt)



Redigeret af Shovel79 - 15-November-2006 kl. 19:28
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 10:39

uden at vide noget som helts vil jeg mene at det er en fejl, og jeg tror du skal fejlmelde det.

hvordan det er sket osv. ved jeg ikke, men har set disse problemer før, dog på lcd til computer.

Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
GuffeDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 11:16
Sådan nogen skygger har jeg også på mit Philips 9731 når jeg køre dvd over scart .. Men det sjove er at man kun ka se skyggerne når den står på en blå skærm ikk når filmen køre men bare den der dvd bagrund som nogen dvd afspillere har

Redigeret af GuffeDK - 16-Oktober-2006 kl. 11:22
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2006 kl. 17:12

det skyldes måske at det ikke er en fast farve når du ser film, (altså at crystallerne skifter nyancer/farve/kontrast). hvorimod den blå skærm er temmelig fast.
Som anden også har nævnt, så er det før set på TFT skærme.

Om det så skal være sådan, det aner jeg ikke.

Til top
snakie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 06:02

er i sikre på det ikke er en scart fejl eventuelt nogenaf scart indgangene er ikke egnet til dvd exempel pioneer' model scart 1 er egnet til dvd'en

Eller billige tynde scart kabler

 

pioneer 4270xa
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 20:45
Har haft kontakt til Philips Customer Care og de siger det er en fejl og det skal ind til service
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 19:28

Så er mit fjernsyn langt om længe kommet tilbage fra service Center Vest (3 uger), hvor panelet blev skiftet, samlet og slutafprøvet. Stor er min skuffelse til Service centeret og efterhånden også til fjernsynet..... ævvv, sikke noget lort. Der er stort set ikke sket en sk.. - godt nok er striberne blevet mindre tydelige, men jeg kan se dem og jeg ved de er der, og ved ikke om de bliver være med tiden igen. Den grønne stribe er der stadig og brummelyden er der også stadig  så det har næsten været spildt tid de 3 uger den har været til service. Jeg ringede oven ikøbet til dem 3 gange i forløbet for at checke op på at det blev lavet og checket og alligevel får jeg det tilbage med stort set de samme fejl.

Mens jeg testede for at se om den grønne stribe stadig var der, flippede fjernsynet pludseligt helt ud, mistede farverne og skiftede kontinuerligt mellem grøn, blå og misfarvet billed i en nonstop kører som kun kunne stoppes ved at hive stikket ud. Se her. !!!???

Jeg prøvede Recorder Test DVD og striberne kan ses tydeligt på hvid, rød, grøn & blå baggrund. Når fjernsynet har stået tændt et par timer er det næsten helt væk

Den grønne stribe er godt nok lidt svær at se på dette forminskede billed, men det er også mest for at vise hvor den er placeret.

læg mærke til bl.a. skjortfarven

Jeg syntes at have læst om andre der også har disse problemer, men hvor mange har egentlig nogle af disse problemer og er der andre der har fejlmeldt disse? eller er de bare afventende eller accepteres disse bare? Det drejer sig om grøn stribe, brummelyd, pludselig misfarvning & konstante striber på ensfarvet baggrund - er der nogle løsninger? er det værksted igen eller kan disse fejl ikke laves - eller er det software opgradering der skal til.

Jeg var ellers i tidernes morgen mest varm på Sonys X2000 men kunne ikke rigtig vente og sprang så på dette - det er fotrudt (i hvert fald lige nu)



Redigeret af Shovel79 - 15-November-2006 kl. 20:03
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 19:44
Du skal da bare have en bytter, det er jo helt vildt fejlbehæftet.
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 20:05

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Du skal da bare have en bytter, det er jo helt vildt fejlbehæftet.

Ja, det var da en mulighed; men det skulle jo nok have været gjort inden 8 dage?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 20:08

Hvorfor 8 dage? Ingen steder i købeloven står 8 dage beskrevet, mig bekendt.

 

Til top
ElGurappo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 15:14

Jeg har nøjagtig de samme "striber". Det startede med kun at være på helt hvid baggrund men gik langsomt over til alle farver og er nu mega generende når man bare skal se alm. tv. Det ser også ud til at blive værre og værre med tiden.

Skal jeg virkelig til at sende det til rep.?

Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 18:58
Desværre ja..... og som beskrevet tidligere kan jeg stadig se skyggerne (bare meget mindre) selvom jeg har fået nyt panel. Men tag det bare roligt..... det tager kun ca. 3 uger  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 184>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu