recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 9731 fejl på skærm & brummen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 9731 fejl på skærm & brummen

 Besvar Besvar Side  <1234 184>
Forfatter
Besked
ElGurappo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 16:12

Træt af det

Så må jeg jo bare se at få det til rep. Er der nogle der har en idé til hvordan jeg rent praktisk gør. Har jeg mulighed for at få nogle til at hente det eller skal jeg selv køre det til det nærmeste service center? Jeg er ikke så vanvittig vild med at sende det med posten da kassen jeg modtog tv'et i er istykker. Der er vist også noget med at det ikke må ligge ned ik?

3 uger....øv

Har forresten købt det gennem fælleskøb.

Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 17:30

Du ringer til TC og melder dit problem og så får du et tlf. nr. til Service vest som du ringer til. De henter og bringer. Sørg for udførlig skriftlig dokumentation så alle fejl bliver rettet. Jeg havde også vedlagt billeder - det siger nogle gange mere end ord.

God fornøjelse

Til top
ElGurappo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 19:17

Tak for oplysningen Shovel79

Ok så er det ikke så besværligt som jeg havde frygtet. Håber blot på hurtig ekspedering.

Jeg har også oplevet at tv'et slukker af sig selv når man har benyttet medie server delen i et stykke tid. Er der andre der har oplevet det?

 

Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 19:45

Den grønne streg som du omtaler ude i siden burde du kunne slippe af med ved at "rykke" billedet en tak til venstre ved brug af den runde knap på fjernbetjeningn (den som har en ok knap i midten). Dette kan dog ikke lade sig gøre hvis det er den grønne streg er øverst i billedet, hvilket sker ved et 1080i signal, da man ikke kan rykke billedet op og ned men kun til siderne. Syntes at have hørt philips skulle komme med en firmware update som skulle fikse dette problem, men det er efterhånden et par måneder siden, så hvis du hiver fat i dem kan du godt lige hører hvad fanden de har gang i med den fejl.

Men så længe den er i siden burde du kunne rykke billedet til venstre eller højre angående hvilken side den er i.

Mit brummer også minimalt lige når det bliver tændt men det forsvinder efter 2 min eller sådan noget. De andre fejl du beskriver har jeg ikke oplevet på mit (7-9-13) :)

Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af sehested sehested skrev:

Den grønne streg som du omtaler ude i siden burde du kunne slippe af med ved at "rykke" billedet en tak til venstre ved brug af den runde knap på fjernbetjeningn (den som har en ok knap i midten). Dette kan dog ikke lade sig gøre hvis det er den grønne streg er øverst i billedet, hvilket sker ved et 1080i signal, da man ikke kan rykke billedet op og ned men kun til siderne. Syntes at have hørt philips skulle komme med en firmware update som skulle fikse dette problem, men det er efterhånden et par måneder siden, så hvis du hiver fat i dem kan du godt lige hører hvad fanden de har gang i med den fejl.

Men så længe den er i siden burde du kunne rykke billedet til venstre eller højre angående hvilken side den er i.

Mit brummer også minimalt lige når det bliver tændt men det forsvinder efter 2 min eller sådan noget. De andre fejl du beskriver har jeg ikke oplevet på mit (7-9-13) :)

Hej - den grønne streg er jeg kommet uden om ved på min Sony 1010 har sat den fra Automatisk til 720p. Så håber jeg på en Philips opdatering. Jeg mener der er en hel del der har dette, ud fra flere indlæg i dette forum.

Brummen, har jeg lagt mærke til skifter, stille og roligt, nogle gange er den lidt højere end andre (eller også er der bare mere ro i huset ) men skulle være til at leve med, såfremt dette måtte være det eneste.

Til top
Mr. Pack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-December-2006
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2006 kl. 19:49
Jeg har det samme TV og nøjagftigt det samme problem
Til top
MichaelKB Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 20:27

Hej,

Jeg oplever ligeledes den manglende baggrundsbelysning (skygger) og brummen. Baggrundsbelysningens forringelse er lige så stille kommet listende, hvorimod brummen altid har været der. Så nu ryger det til reperation.

Det er utroligt at man ikke kan få et fejlfrit fjernsyn for 25000 kr.

Mvh

MichaelKB

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 14:23

Synes det er mere utroligt at Philips ved det er en fejl, men ikke vil videre kommentere det og ikke engang kan sørge for det virker efter en reperation.

Mit er også begyndt og nogle dage er det værre end andre. I nogle film kan det ses og ligner nogle forkerte skygger. Har et par gange afbrudt en film fordi det har været for belastende at kigge på, så mit ryger også tilage en af dagene

Til top
Tyros Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 15:40

Har vist de streger som på forgående side med blå skærm - men har ellers ikke observeret noget så....... skal man fejlmelde for evt.  senere at have noget papir på det efter garanti udløb?? eller man lost efter de 2 år aliigevel.....

Ild i biler - så hvorfor ikke bøvl med nye tv  øv øv.....  

 

Men ellers stadig glad for mr. philips tv

Larsen
PHIlIPS 3731d styrer for vildt
PANA 65 recoder
Til top
AllanHvass Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 22:50

Har også set de lysere / mørkere striber, som er tydelige med ren blå baggrund i de første 5-10 min. efter skærmen er tændt. Har indtil nu ikke bekymret mig voldsomt over dem, da jeg ikke har kunnet se nogen effekt af det i levende billeder, men i dag så jeg dem tydeligvis første gang ved en panorering i en tegnefilm og det var ubehageligt.

Jeg tror langsomt de blivere tydeligere og tydeligere. Hvis dette bliver ret meget værre over de næste måneder ryger skærmen til reparation

Problemet er heftigt diskuteret over på AVForums i denne tråd:  http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=383684&p age=39 Smager mere og mere af et generelt problem med modellen.

Derudover er der en kendt begrænsning (men aldrig nævnt i nogen Philips speks) at Ambilight ikke virker med surround mode i 1080i input men kun 720p... (dvs. med 1080i er farven på alle tre sider ens altid).

Med venlig hilsen
Allan Hvass
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 07:38

Hej!

Mit 9731 har også fået dette problem, hvilket jeg synes er meget utilfredsstillende set i forhold til prisen. Det ødelægger simpelthen den tidligere fornøjelse ved at se tv, da jeg nu lægger mærke til disse skygger konstant ved panoreringer vertikalt......ØV

Er der nogen som har fået repereret sit tv tilfredsstillende eller er sandheden den, som de skriver på andre forums, at det ikke kan repereres - dvs. at problemet kun er "mindre" og dukker op igen efter tid?

Det er lidt ærgerligt, at Philips ikke vil godkende denne fejl som en generel fejl på tv'et, så man kunne få sine penge tilbage.

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 08:18
Prøv at få det rapareret først, jeg kender ihvertfald et eksempel på at det
har hjulpet.

Jeg vil nu heller ikke mene at det er en general fejl, set i lyset af hvor mange
der sikkert er solgt og hvor mange der har problemet.. Bare her på siden kan
de vel tælles på en hånd.. Og der er vel solgt flere hundrede skærme..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 184>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu