recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Vs Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Vs Samsung

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 20:02
Panasonic har lavet gode LCD tv i 2012, plasma derimod er ret tvivlsom mht til 2012 modellerne.
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Panasonic har lavet gode LCD tv i 2012, plasma derimod er ret tvivlsom mht til 2012 modellerne.

Tak har du mulighed for at henvise til nogle de har lavet godt? Stadig med de krav jeg har? Smile
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Er der problemer med andre af producenternes fladskærm?


Samsung er ikke for gode, de har en høj fejlrate.
+1 Mit næste TV bliver med garanti ikke et Samsung.
Selv simple fejl (i firmwaren) som sortering af kanaler, bliver ikke nødvendigvis rettet af Samsung!
 
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Og kan i hjælpe mig videre med hvilke(t) mærke som laver gode 32'' tv....

Sony.....
Helt enig. Fornuftig kvalitet til en fornuftig pris - og man kan se at der er tænkt på brugerne i Sony's menu/epg
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 20:24
Da min far ellers tidligere er gået meget op i tv og altid har haft problemer med Sony vil jeg helst undvære dette mærke (det er ved at være 2-3 år siden men vil alligevel ikke risikere det)

Det er derfor jeg gerne vil høre mere om de andre produkter som Philips, Panasonic osv. og så må Sony blive nødløsning. Men tak for forslagene med Sony vil helt klart genoverveje det :-)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 22:01
Jeg havde en Panasonic dt eller wt i tankerne, men de fås vist ikke i så små størrelser.
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der_Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mentalisac Mentalisac skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Jeg må indrømme, med alle de skandaler Philips har haft, så har jeg ingen tiltro til dem;).

Hvilke skandaler?

Du kan eksempelvis tage Philips 37PF9731D som fik en EISA award, men som ikke kunne vise 1080p på sit Full HD panel.

Alle tv fik sorte bjælker efter ca. 1 års brug og ret mange danskere fik aldrig deres penge tilbage. Jeg var én af de heldige, som nr, 3 reparation fik alle mine 24.000 kr retur efter 1½ år.




Herefter har jeg aldrig kigget efter Philips og da slet ikke efter at de er holdt op med at lave TV og har udlicenceret det hele til en ukendt øst producent.
 
Jeg havde også fornøjelse af denne skærm og blev også ramt af panelfejl. Philips var ikke nemme at danse med fra start, men fik da ombyttet min skærm. Valgte at opgradere lidt og fik for en beskeden merpris deres 42PFL9703H, som stadig er i husstanden, men ikke længere er det primære husalter. Det blev udskiftet med en nyere Philips model, som jeg også er utrolig glad for.
 
Jeg har ikke haft problemer med Philips siden den gang og oplever altid en kompetent og god service - de gange jeg har været i kontakt med deres support.
 
Har kun erfaringer med deres 9000 serie, men jeg ville nu - uden tøven vælge Philips igen. Vi er ret glade for deres features herunder også ambilight.
 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 12:24
Mvh
Flemming Larsen
Til top
test Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér test Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 16:55
efter min erfaring er 6007 modellen fra Philips eet godt valg, jeg har haft en i et stykke tid, tv er lige blevet opdateret og har nu fået en ny funktion så jeg kan se tv billedet på min iPad. og den passive løsning er fin. (det er dog ikke det jeg bruger). Jeg tror ikke rigtig på de at de problemer der fortælles om er noget alle Philips TV har for så kunne de vel ikke sælges.
Til top
test Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér test Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 16:57
Dette var så tilbage i 1996, har det gentaget sig nej....Clap
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kig nu på en Sony i stedet....

Klaus

Men min far (snart 40) har haft mange problemer med Sony. Bla. deres tv... Det er derfor den ikke er med


Med det argument skal du helt lade være med at købe tv overhovedet. Du kan altid finde folk der er utilfreds med et bestemt mærke. Et eller flere fejlbehæftede produkter i omgangskredsen siget intet om den generelle kvalitet.

Dermed ikke sagt, at din far ikke har købt noget skrammel, men dit argument holder ikke.


Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2793816/TV/Panasonic-Viera-TX-L32ET5Y-Sammenlign-Priser
Dette har en del, af de ting du efterlyser.

Tak. Erfaringer søges også med denne model:

 Panasonic Viera TX-L32ET5Y TV

Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af test test skrev:

efter min erfaring er 6007 modellen fra Philips eet godt valg, jeg har haft en i et stykke tid, tv er lige blevet opdateret og har nu fået en ny funktion så jeg kan se tv billedet på min iPad. og den passive løsning er fin. (det er dog ikke det jeg bruger). Jeg tror ikke rigtig på de at de problemer der fortælles om er noget alle Philips TV har for så kunne de vel ikke sælges.

Tak Smile Kan godt høre det bliver svært at finde det perfekte tv til denne pris efter mærke. Nogle der kan anbefale nogle bestemte modeller fra de forskellige producenter. Til sidst samler jeg alle anbefalingerne/forslagene i et nyt Emne. Håber i gider hjælpe mig videre Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu