recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Phillips 42PFL8404H: netværksopsætning (Comx)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhillips 42PFL8404H: netværksopsætning (Comx)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 23:41
Citér Det eneste der skal have en com X ip er WAN porten på din router (det tror jeg ikke den har - kan du tjekke dette?)

Ikke umiddelbart. Der er intet i indstillinger der bare minder om noget i retning af en WAN port.

Citér Gå ind i routerens software og se efter om dhcp er slået til.

Det er slået til
Citér
Hvis
PS3: 87.72.92.39
Xbox 360: 87.72.92.38
er ip adresser der er leveret af comx
skal de laves om

De IP-adresser der tildeles af Comx kan ikke laves om - dem har man ikke muligheder for at pille ved men jeg vil prøve at sætte konsollerne op med lokalnumre i stedet for Comx-adresser - jeg synes nu bare disse numre er ret så vilkårlige. Sidst jeg kiggede på min tv-opsætning var dens IP 169.254.74.168 men de ændrer sig måske hver gang man genstarter TV'et?
Citér Og så prøv at finde ud af at taste ip adresse ind i tv (der står i manual hvordan du skal komme derind til)

Det er jeg skam udmærket klar over - det er navigationen i selve IP indtastningsfeltet jeg ikke fatter en meter af. Når man ikke kan fjerne den IP der står er det jo svært at skrive en ny. Hvor pokker er sletteknappen på den fjernbetjening?? (der må være en Phillips-ejer der ved det Confused )

Beklager de mange spørgsmål og måske langsommelige fatteevne fra min side, men det er altså temmeligt langhåret for så'n et gammelt humanistisk tænkende individ som mig der har 10 tommelfingre hvad angår det her Dead

Redigeret af rumguf - 17-Maj-2010 kl. 10:46
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 08:42
Citér Det eneste der skal have en com X ip er WAN porten på din router (det tror jeg ikke den har - kan du tjekke dette?)

via IP config fandt jeg ud af at min standardgateway er 87.72.92.1 - på et andet forum læste jeg at den er det samme som routerens IP - den er næsten identisk med min PC's ip som er 87.72.92.101
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 09:30

som sagt skal du IKKE bruge dine com X (87.72.92.x) ipadresser på din pc xbox ps3 eller TV det eneste der skal have com X adresse er din routers wan port.

din routers har så en LAN ipadresse som ligger i samme netværk som routerens DHCP server deler adresser ud på ! Denne LAN ip skal du bruge for at logge ind på routerens konfigurationsside. Her kan du finde opsætningen af routeren hvor du skal opsætte wan porten og kan se status på denne! Hvis du vil have dit netværk til at virke skal du starte med at få en com X adresse på wan (internet)porten !!!

Dine klienter skal derefter opsættes som DHCP klienter så de modtager en adresse fra routerens DCHP server og så kan de gå på lokalnettet og internettet igennem routeren.

Efter de adresser som dit tv modtager fra DHCP serveren som du har postet tidligere er din routers LAN ipadresse 172.030.106.001 men du kan sikkert ikke tilgå denne hvis din pc har en com X adresse (ændr PC'en til at modtage via DHCP(automatisk) så skulle den få en 172.030.106.xx adresse)

Du kan sikkert ikke selv indtaste en ipadresse i dit tv og ihvetfald IKKE når det står til DHCP.

BS
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 10:46
Alt virker nu som det skal SmileBig smile
Jeg nedlagde en af mine faste ipadresser fra Comx - fandt min routeradresse via DOS'en og oprettede den som en ny fast IP hos Comx. Så lod jeg hele molevitten sove på det og her til morgen virkede både netTV (omend langsomt som et 56k modem, men sådan er det også på PS3) , streaming fra min PC samt min PS3 og 360'er!

Umiddelbart tror jeg faktisk det er denne fremgangsmåde du har forsøgt at forklare mig hele tiden
Bschmidt Embarrassed men da du tydeligvis ikke er ComX-abonnent så kunne du naturlivis ikke vide at dele skal opsættes online via ens personlige profilside hos dem. Men du havde ret i at mit netværk har været forkert opsat i årevis Embarrassed

Tak til både dig og Theilo for hjælp og gode råd til hvad der absolut er min dåb indenfor dette område.
You guys rock!!Big smile
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 12:13
HE

Godt at du har fået det til at virke....... At det er på den måde jeg har forsøgt at forklare dig er jeg ikke helt sikker på, men bare DU er tilfreds (og sikker?).

Om jeg er com X kunde er vel ikke relevant da netværk er netværk, også hos com X.

Ha en god dag MVH BS

PS: har været comX kunde det sidste års tid men er ved at skifte :-)

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu