recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pinnacle Studio 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPinnacle Studio 10

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 14:55
Hej Kenneth,

Oprindeligt skrevet af horsbøl horsbøl skrev:

Kan man forestille sig at jeg kan konvertere filerne på en nem måde fra Mpeg til AVI, og derved måske løse problemet?

Alt kan lade sig gøre (dog måske ikke så nemt)  . F.eks. kan VirtualDubMod bruges til at indlæse MPEG filen og lagre som AVI (men bemærk at det fylder så meget i ukomprimeret AVI, at det nærmest er urealistisk at arbejde med).

Jeg vil kraftigt anbefale at du holder dig til den oprindelige MPEG optagelse, hvis du alligevel skal have materialet på DVD. Så undgår du endnu en (tabsgivende) MPEG2 indkodning af dine optagelser - og et unødigt stort disk-/tidsforbrug!

Altså, forsøg med alle kneb at få dit MPEG2 materiale direkte ind i Studio - det skal kunne lade sig gøre!

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 14:59

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Kenneth,

Hvorfor er der forskel på om filerne overføres til computeren via firewire ifht. usb?

Ved Firewire overførsel bliver formatet ændret til AVI MJPEG (vil jeg formode, da det er standarden for video over firewire), mod den uændrede MPEG-2 fra dette kamera når du overfører via USB.

/Lars

Du kan godt overføre med komprimering direkte (realtime) i studio, og det vil resulterer i mpg format, (hvis den er sat til det).. Det er absolut ingen fordel, da denne form for komprimering er betydlig ringere, end hvis du overføre med avi og efterfølgende rendere din film.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 15:09
Blot lige et opklarende spørgsmål til Kenneth...

Du overfører vel idag over USB, ved at tilslutte kameraet til PC'ens USB port - og fra Stifinder eller lignende overføre filerne direkte fra kameraet (kameraet opfattes under tilslutningen vel blot som "en harddisk")?

Der er altså ikke nogle programmer inde over til at overføre / rendere / indkode i forbindelse med overførslen ?!

/Lars

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Du kan godt overføre med komprimering direkte (realtime) i studio, og det vil resulterer i mpg format, (hvis den er sat til det).. Det er absolut ingen fordel, da denne form for komprimering er betydlig ringere, end hvis du overføre med avi og efterfølgende rendere din film.
Redaktør, recordere.dk
Til top
horsbøl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 15:31

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår det korrekt.

Kan jeg ved filoverførsel fra cam til pc selv afgøre om om filerne skal hedde AVI, eller MPEG?

/Kenneth

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 15:39
Hej Kenneth,

Kan jeg ved filoverførsel fra cam til pc selv afgøre om om filerne skal hedde AVI, eller MPEG?

Nej, ikke så længe du ikke har firewire - eller et  program inde over til at foretage noget konvertering / rendering for dig (som eksempelvis VirtualDubMod) - derfor mit 'opklarende' spørgsmål.....

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
horsbøl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2005
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 13:48

Nu har jeg langt om længe haft tid til at rode lidt med sagerne, og der er sket følgende. Jeg har fået opgraderet til vers. 10.7, jeg har kontrolleret at alle aktiveringsnøgler er indtastet for Dolby, MPEG, osv, men lige lidt har det hjulpet.

Jeg har prøvet at importere filerne på alle tænkelige måder, både ved at hente dem direkte på kameraets harddisk via stifinder, og ved at bruge den medfølgende software fra Sony. Jeg har ligeledes prøvet at bruge "import dvd titles" men igen uden held. Programmet skriver blot "kan ikke åbne filen".

Jeg har prøvet at hente en lille filmbid jeg har optaget med mit Canon Ixus 910, og det fungerer upåklageligt. Jeg er snart ved at løbe tør for gode ideer.

/Kenneth

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu