|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Hej Kenneth,
Alt kan lade sig gøre (dog måske ikke så nemt) ![]() Jeg vil kraftigt anbefale at du holder dig til den oprindelige MPEG optagelse, hvis du alligevel skal have materialet på DVD. Så undgår du endnu en (tabsgivende) MPEG2 indkodning af dine optagelser - og et unødigt stort disk-/tidsforbrug! Altså, forsøg med alle kneb at få dit MPEG2 materiale direkte ind i Studio - det skal kunne lade sig gøre! /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Du kan godt overføre med komprimering direkte (realtime) i studio, og det vil resulterer i mpg format, (hvis den er sat til det).. Det er absolut ingen fordel, da denne form for komprimering er betydlig ringere, end hvis du overføre med avi og efterfølgende rendere din film.
|
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Blot lige et opklarende spørgsmål til Kenneth...
Du overfører vel idag over USB, ved at tilslutte kameraet til PC'ens USB port - og fra Stifinder eller lignende overføre filerne direkte fra kameraet (kameraet opfattes under tilslutningen vel blot som "en harddisk")? Der er altså ikke nogle programmer inde over til at overføre / rendere / indkode i forbindelse med overførslen ?! /Lars
|
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
horsbøl ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|
Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår det korrekt. Kan jeg ved filoverførsel fra cam til pc selv afgøre om om filerne skal hedde AVI, eller MPEG? /Kenneth |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Kenneth,
Nej, ikke så længe du ikke har firewire - eller et program inde over til at foretage noget konvertering / rendering for dig (som eksempelvis VirtualDubMod) - derfor mit 'opklarende' spørgsmål..... /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
horsbøl ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|
Nu har jeg langt om længe haft tid til at rode lidt med sagerne, og der er sket følgende. Jeg har fået opgraderet til vers. 10.7, jeg har kontrolleret at alle aktiveringsnøgler er indtastet for Dolby, MPEG, osv, men lige lidt har det hjulpet. Jeg har prøvet at importere filerne på alle tænkelige måder, både ved at hente dem direkte på kameraets harddisk via stifinder, og ved at bruge den medfølgende software fra Sony. Jeg har ligeledes prøvet at bruge "import dvd titles" men igen uden held. Programmet skriver blot "kan ikke åbne filen". Jeg har prøvet at hente en lille filmbid jeg har optaget med mit Canon Ixus 910, og det fungerer upåklageligt. Jeg er snart ved at løbe tør for gode ideer.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |