recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pio eller pana?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpio eller pana?

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2006 kl. 09:12

(slettet ...Ole)

Skulle jeg ud og skifte mit tv ud med et plasma blev det helt klart også Pioneer. Jeg har set på mange mange skærme siden min interesse startede for billede kvalitet for 3-4år siden. Og jeg må sige at jeg endnu ikke har set et Panasonic der kunne give mig mere livagtigt og korrekt billede end Pioneer. Jeg har heller ikke set et panasonic LCD der kan hamle op med Philips nye serie.

Min konklusion er helt klart at Panasonic er et virkelig godt tv til prisen, men det er slet ikke det bedste..

Redigeret af Ole - 08-September-2006 kl. 16:29
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2006 kl. 18:17

Hej Alle.

Så blev der ryddet gevaldigt op i emnet.

Jeg skal herfra opfordre til saglig debat.

Hvis der er brugere, som føler, at de bliver angrebet personligt på recordere.dk, så brug Rapportér denne besked til moderator-knappen i stedet for at svare personligt tilbage.

Nu jeg var igang var jeg virkeligt ude med grovfilen, hvis der er nogle af jer, som føler, at jeg har været for aggressiv i min sletning, så Rapportér denne besked til moderator dette indlæg i stedet for at diskutere sletningen her. -Alle slettede indlæg er gemt...

Fortsag god debat, og god weekend

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2006 kl. 10:05

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

I den gamle model virkede JUST/WIDE kun ved HDMI ( efter hvad jeg har læst ) , er det også sådan i den nye ?

Sådan er det hverken i den gamle eller den nye model. I den gamle får du ved HD input kun mulighed for at vælge Wide, Full, 4:3 og Zoom, mens du ved alle andre får 7 forskellige valgmuligheder, heriblandt de fire ovenstående. Wide, eller Just som den hedder hos Panasonic, er altså altid til rådighed.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2006 kl. 10:08

Og hvad vil du sige med dét?

At panaen tilsyneladende har en mode der giver en hurtigere responce tid ved sport etc., dette har jeg dog ikke checket hvordan det fungerer i praksis, "normal" mode er jeg godt tilfreds med.

Dynamic mode har ikke noget med hurtigere responstid at gøre. Det er en indstilling der ændrer i bl.a. lysstyrke og kontrast ud fra hvilket indhold der er i billedet, og resultatet er et ringere billede - specielt hvis dét mål man går efter er ISF's anbefalinger.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2006 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

I den gamle model virkede JUST/WIDE kun ved HDMI ( efter hvad jeg har læst ) , er det også sådan i den nye ?

Sådan er det hverken i den gamle eller den nye model. I den gamle får du ved HD input kun mulighed for at vælge Wide, Full, 4:3 og Zoom, mens du ved alle andre får 7 forskellige valgmuligheder, heriblandt de fire ovenstående. Wide, eller Just som den hedder hos Panasonic, er altså altid til rådighed.

JUST / WIDE hvor finder man dem på Panasonic - på mit PV60 har jeg "kun" følgende muligheder: Auto Aspect, 16:9, 14:9, Biograf, 4:3, Zoom1, Zoom2 og Zoom3  ??

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2006 kl. 16:19
Jeg tror du har de samme muligheder, bare med andre navne.
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2006 kl. 17:48
Ja det regner jeg også med  men hvilken en af mine valgmuligheder svarer til det som kaldes JUST ??
Til top
dryouknow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-September-2006
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 09:12
hvad med burn-in på pioneer er de stadig lige skrøbelige eller er blevet
arbejdet med den problematik?????

havde selv den gamle model oplevede burn-in efter første aften..... er lidt
usikker på om det også er et forbedret prudukt på den front.... ellers kan
man godt regne med at det er begrænset brug med spille konsoller

har hørt og læst at pana... skulle være mindre følsom???

Redigeret af Ole - 10-September-2006 kl. 09:29
Til top
black Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-September-2006
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 14:19
kunne godt tænke mig at få en argumenteret redegørelse for hvorfor pioneer er bedre end panasonic - som de fleste jo mener. Jeg tænker rent billedmæssigt. Der har været en masse mudderkasteri, men jeg mangler en stille, rolig og saglig sammenligning fra en der kender begge skærme. Hvad gør de forskelligt? Jeg undskylder på forhånd hvis jeg har overset et evt svar på mit spørgsmål i denne tråd - men jeg orker ikke at læse det hele igennem en gang til ;-)
 mvh
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 15:19
Der er samme forskel som på et Dantax CRT TV og et Sony CRT TV. På papiret kan de se ens ud, men det er de naturligvis ikke alligevel.

Altså skåret ud i pap, da forskellen selvfølgelig ikke er så stor, eftersom Panasonics plasma TV generelt anses for at være de næst-bedste.

Redigeret af Naiera - 10-September-2006 kl. 15:22
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 16:11

Tror at Otto tidligere har beskrevet div. forskelle på de to.

Men gå ud og se dem med egne øjne,og hvis du ikke er i stand til at se fodelene på en Pioneer frem for en Panasonic,så køb dig en Panasonic...den er jo en del billigere

Redigeret af lrev - 10-September-2006 kl. 16:29
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
black Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-September-2006
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2006 kl. 16:41
Det er ikke for at bitche - men jeg er lidt træt af det råd: "gå ud og se selv". Selvfølgelig kan jeg gå ud og se selv - hvis jeg kan finde produkterne i samme butik, hvilket ind til videre ikke er lykkedes (storkøbenhavn). Men hvad er dette forum så til, hvis ikke vi kan berige hinanden med vores holdning? Og jeg har ikke kunnet finde en saglig beskrivelse af forskellen mellem de to skærme endnu - det er mere "jeg syns den er bedst", "panasonic har grimt design" eller "film ser bedst ud på pioneer" - og det bliver jeg altså ikke meget klogere af.

Nå - godt ord igen, og tak trods alt
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu