recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 5090 - lyd fra TV til receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 5090 - lyd fra TV til receiver

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 11:20

Jeg bruger nu almindelig rød-hvide analog kabler fra min Pioneer skærm og her er niveauet normalt.

Jeg har ydermere skrevet til Pioneer og beklaget mig over spdif niveauet, da jeg ikke mener adfærden er normal på trods af forklaringen der er givet.

Jeg vil anbefale andre med samme problem også at skrive til Pioneer support.

Redigeret af spawn - 01-April-2009 kl. 11:21
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
MOKrec Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Marts-2009
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 11:23

Efter et par konverseringer med Pionner må jeg slå fast at der er forskel på niveauer, også mellem tvkanaler og ja ... reklamerne kan altid høres  

I et af mine utallige forsøg, har jeg en ting til som jeg faktisk har prøvet med min gamle Yamaha forstærker.

HDMI fra BDP-LX71 til PDP-LX5090H og derefter Toslink ( Dolby digital ) out fra PDP til Toslink input Receiver (Nu SC-LX71 ).

Da jeg forsøgte dette på Yamaha forstærkeren var der samme forskel i lydniveau på BDP signalet som TV signalet. Forsøget dengang blev udført da jeg havde LIP sync problemer, hvilket PDP løste..

Hvis det viser sig at dette kan eftervises igen , må jeg konkludere at der er en niveau forskel som ikke alene er relateret til TV-kanalernes individuelle dynamiske opsætninger.. Det skal ihvertfald efterprøves

MOKrec

Pioneer PDP-LX5090H
Pioneer SC-LX71
Pioneer BDP-LX71
Squeezebox Duet
Speakers. The Ariel ME2 (Home made)
http://www.nutshellhifi.com/Ariel.html

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 12:03

Deres undskyldning holder ikke

Jeg har nu både analoge kabler og spdif kabel tilsluttet fra min Pioneer skærm til min receiver og kan skifte mellem de 2 signal kilder direkte når jeg eks. ser almindelig TV med mpeg lyd der dekodes af skærmen og sendes ud som almindelig pcm både gennem de analoge og spdif udgangen.

Og der er stor forskel mellem de to udgange når jeg ser den samme udsendelse og skifter mellem dem - så det har altså intet med tv kanalernes variation mellem udsendelser og reklamer at gøre. Det er ikke et kildespørgsmål men en meget hørbar forskel mellem de 2 output også når der ikke sendes AC3 men almindelig mpeg audio.

En anden ting er at jeg eks. kører fra min selector op i skærmen og derfra lyden ned til receiveren, her er der samme niveau forskel mellem analog output og spdif output - hvis jeg istedet tilslutter selectoren direkte til receiveren fejler lydniveauet ikke noget - det bliver altså væsentligt lavere når det sendes fra selectoren gennem skærmen til receiveren over spdif.

Nøjagtig detsamme opleves når jeg afspiller fra andre kilder jeg har tilsluttet til skærmen og sender videre til receiveren gennem de 2 signal outputs.

Det er en fejl ved skærmen og det vil jeg fastholde overfor Pioneer.

Redigeret af spawn - 01-April-2009 kl. 12:06
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
MOKrec Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 13:05

Jeg kan kun sige at dine observationer bekræfter hvad jeg oplevede med LX5090H og Yamaha forstærkeren ..   Og kan nu formodentlig også eftervises med SC-LX71

MOKrec

Pioneer PDP-LX5090H
Pioneer SC-LX71
Pioneer BDP-LX71
Squeezebox Duet

Til top
COMMMO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2009 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Deres undskyldning holder ikke

Jeg har nu både analoge kabler og spdif kabel tilsluttet fra min Pioneer skærm til min receiver og kan skifte mellem de 2 signal kilder direkte når jeg eks. ser almindelig TV med mpeg lyd der dekodes af skærmen og sendes ud som almindelig pcm både gennem de analoge og spdif udgangen.

Og der er stor forskel mellem de to udgange når jeg ser den samme udsendelse og skifter mellem dem - så det har altså intet med tv kanalernes variation mellem udsendelser og reklamer at gøre. Det er ikke et kildespørgsmål men en meget hørbar forskel mellem de 2 output også når der ikke sendes AC3 men almindelig mpeg audio.

En anden ting er at jeg eks. kører fra min selector op i skærmen og derfra lyden ned til receiveren, her er der samme niveau forskel mellem analog output og spdif output - hvis jeg istedet tilslutter selectoren direkte til receiveren fejler lydniveauet ikke noget - det bliver altså væsentligt lavere når det sendes fra selectoren gennem skærmen til receiveren over spdif.

Nøjagtig detsamme opleves når jeg afspiller fra andre kilder jeg har tilsluttet til skærmen og sender videre til receiveren gennem de 2 signal outputs.

Det er en fejl ved skærmen og det vil jeg fastholde overfor Pioneer.

Jeg har samme problem - lydniveauet (hvad enten det kommer fra HDMI, Sattelit, TV eller Digitalt TV) er EKSTREMT LAVT på den optiske udgang.

Det pisser mig sgu af, at et sådan umiddelbart kvalitetsprodukt har en så ringe lydudgang.

Nogle der har noget nyt i denne "sag"?

Kan dette TV egentlig udsende andre signaler en "stereo" og så PCM lyd?
Syntes ikke jeg oplever Dolby Digital eller lign. fra den digitale udgang :(

Redigeret af COMMMO - 17-Juli-2009 kl. 00:52
Til top
MOKrec Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 00:00

Intet nyt ... Dvs. jeg har fået oplyst da jeg kontaktede Pioneer telefonisk- Nu er det ved at være et stykke tid siden begyndelsen af April. - Som jeg forstod det havde de konstateret en siganlforskel, der bekræfter mine/vores observationer- uden alle de vildledende forklaringer - Men der var tilsyneladnede ingen planer eller intentioner om at afløse dette problem, da Pioneer jo dropper produktet - Foriøvrigt fik jeg så også oplyst at Panasonic ikke overtager eller viderefører Pioneer platformen. Jeg må indrømme at jeg med den afkortning fra Pioneers hotline ikke er gået videre i sagen 

MOKrec

Pioneer PDP-LX5090H
Pioneer SC-LX71
Pioneer BDP-LX71
Squeezebox Duet

Til top
COMMMO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juli-2009
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2009 kl. 02:45
Oprindeligt skrevet af MOKrec MOKrec skrev:

Intet nyt ... Dvs. jeg har fået oplyst da jeg kontaktede Pioneer telefonisk- Nu er det ved at være et stykke tid siden begyndelsen af April. - Som jeg forstod det havde de konstateret en siganlforskel, der bekræfter mine/vores observationer- uden alle de vildledende forklaringer - Men der var tilsyneladnede ingen planer eller intentioner om at afløse dette problem, da Pioneer jo dropper produktet - Foriøvrigt fik jeg så også oplyst at Panasonic ikke overtager eller viderefører Pioneer platformen. Jeg må indrømme at jeg med den afkortning fra Pioneers hotline ikke er gået videre i sagen 

Tak for informationen, omend det lyder forurolignende; især med henblik på, at en simpel firmware opdatering højst sandsynlig kan gøre tricket. Kan du få din SPDIF til at sende Dolby Digital? Modtager pt. kun PCM signaler SELV OM TV'et står til Dolby Digital.

Selv om produktet udgår, så mener jeg at have læst Pioneer stadig sørger for firmware opdateringer og evt. reservedele m.m..

Til top
MOKrec Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 13:31

Jeg er ret sikker på at Dolby Digital signal er ok på mit PDP-LX5090H

Jeg havde oprindeligt koblet min BDP dirkete til PDP via HDMI indgang og trak derefter via TOSLINK signalet ned i min gamle Yamaha forstærker, den registrede da at det var et Dolby digital 5.1 signal - jeg har ikke testet det efterfølgende

MOKrec

Pioneer PDP-LX5090H
Pioneer SC-LX71
Pioneer BDP-LX71
Squeezebox Duet

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af MOKrec MOKrec skrev:

Jeg er ret sikker på at Dolby Digital signal er ok på mit PDP-LX5090H

Jeg havde oprindeligt koblet min BDP dirkete til PDP via HDMI indgang og trak derefter via TOSLINK signalet ned i min gamle Yamaha forstærker, den registrede da at det var et Dolby digital 5.1 signal - jeg har ikke testet det efterfølgende

Lidt off topic: Mokrec, hvordan får du et Dolby Digital signal på dit Pio? Har nemlig også selv forbundet mit Pio 5090 med et optisk/toslink kabel til min receiver, men den skriver ikke Dolby Digital
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 15:54
Jeg har ingen problemer med min optiske udgang på mit Pioneer 5090H.

Den er korrekt afstemt til når jeg skifter over til radio eller til Bluray skiver. Ingen forskel i lyden - jeg må skuffe jer med at alle jeres tv og mediabokse nok er defekte.

Ej - spøg til side, jeg har desværre også en lidt for lav lyd på min toslink udgang. Har også valgt at benytte denne da et optisk kabel er væsentligt mindre at trække rundt i kabelbakker, selvom det lydmæssigt giver det samme.
Til top
bekker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2007
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 21:36

Jesus - er denne tråd stadig aktiv ?!

Løsningen for mig, var at korrigere niveaut for den specifikke indgang på forstærkeren, og det virker perfekt. Det er dog stadig noget skuffende at den slags overhovedet er nødvendigt, på så relativt dyrt et produkt.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu