recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 5090h
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer 5090h

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DJAJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJAJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 5090h
    Sendt: 11-Juni-2015 kl. 23:36
Jeg har været så heldig at falde over et super velholdt og latterligt billigt 5090h som jeg bare måtte eje nu muligheden bød sig :-)
Men... det er muligt jeg er for ensporet i min tankegang og derfor ikke kan gennemskue det da Pioneer tvet unægteligt er noget anderledes end alt andet jeg har set... med fare for at fremstå dum og risikere at blive til grin :-) må jeg indrømme at jeg ikke kan få det til at søge dvb-t kanaler... når jeg skifter til dvb-t kommer der et gråt felt med en gul advarselstrekant hvor der står ' Starter op. Vent venligst ' det tager så ca 30 sek og så bliver skærmen sort... trykker jeg nu på home knappen har jeg kun adgang til hdmi kontrol og opsætning alt andet er ikke tilgængeligt ??? Hvad er det galt ? Er antenne signalet fordårligt ? Når markøren står på 'Kanal'står der på skærmen 'Aktuel status tillader ikke valg og justering' og så kommer jeg ligesom ikke videre...

Tools knappen har i øvrigt heller ingen funktion uanset hvornår jeg trykker på den... og ja, jeg har set efter med kamera at remoten virker...

Jeg håber virkeligt at der er en af jer der kan hjælpe men tænker lidt tanken at dvb-t delen er defekt...

Det skal lige siges at det fungerer perfekt på Hdmi.
Djaj
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 00:51
Eller at det er i hotel mode?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DJAJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJAJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 01:00
Øhh... hotel mode ???
Djaj
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 01:19
Ved ikke hvorfor den låser, men da den ikke har mpeg-4 kan du ikke rigtigt bruge tuneren til noget (medmindre der stadig findes antenneforeninger der bruger dvb-t?)
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Ved ikke hvorfor den låser, men da den ikke har mpeg-4 kan du ikke rigtigt bruge tuneren til noget (medmindre der stadig findes antenneforeninger der bruger dvb-t?)

Enig, har selv et gammelt Panasonic PX80, der heller ikke kan vise kanaler selvom det er dvb-t (mpeg2) tuner. Jeg vil anbefale dig at købe en Triax DVB-T 505, den giver et godt billede, samt adgang til samtlige kanaler både dvb-t og dvb-t2. Derudover kan du jo evt. købe en universal fjernbetjening, eksempelvis logitech. Denne kan du nemt kalibrere til både tv og tuner+ekstra udstyr. Fordelen ved denne fjernbetjening er at du kan starte tv og boks med en knap og kalibrere den sådan at kanalvælgeren kører på boksen, mens volume knappen kører på fjernsynet, dermed skal du ikke skifte rundt mellem fjernbetjeningerne hele tiden.

Venlig hilsen
Jonas B
Til top
DJAJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJAJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 07:49
Otto : hvad mener Pioneer så med Mpeg4 i dvb-t delen på specifikationssiden her www.pioneer.eu/eur/products/archive/PDP-LX5090H/page.html ?
Djaj
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af DJAJ DJAJ skrev:

Otto : hvad mener Pioneer så med Mpeg4 i dvb-t delen på specifikationssiden her www.pioneer.eu/eur/products/archive/PDP-LX5090H/page.html ?

Wow - jeg har været for længe på barsel, min hjerne er ristet Smile Jeg havde glemt at H-modellen har MPEG-4. Sorry.
Til top
DJAJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJAJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 08:54
ja,det kan være farligt...
Men du har ikke noget konkret bud på hvad jeg gør galt ?
Djaj
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af DJAJ DJAJ skrev:

ja,det kan være farligt...
Men du har ikke noget konkret bud på hvad jeg gør galt ?

Nix. Lyder som en defekt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 10:12
Lokation og antenne placering?

http://digitalt.tv/tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark/

Redigeret af Kampus - 12-Juni-2015 kl. 10:14
Til top
DJAJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJAJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 13:44
Jeg ved at jeg har et signal men er bare i tvivl om hvorvidt det er kraftigt nok til Pioneeren accepterer det, det virker fint på min LG plasma men det jo ikke sikkert at den er lige så kræsne med signal styrken...
Djaj
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 14:56
Nu er det efterhånden nogle år siden jeg havde dette tv, men jeg mener at huske du kan tjekke signalstyrken under DVB-T tuner indstilling.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu