Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 17:38 |
Jeg tror at LCD er vejen frem og at de er lige så gode som plasma nu - i hvert fald de bedste af dem. Også JVC's LT-37M60, som jeg synes er værd at kigge på. Prøv om du / I kan finde et sted hvor den er at se live. Det optimale ville være et sted hvor de tre nævnte modeller hænger ved siden af hinanden, med samme kilde og med mulighed for måske at indstille skærmene bedst muligt, hvis ikke forhandleren har gjort det.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 17:45 |
Har for nylig set Pio 436 op mod Samsung LE40M61 hos Expert.Begges signalkilde var DR1 digitalt.Og begge var m fabriksindstillinger.Der var (desværre) slet ingen tvivl.Pio436 var så meget bedre under de betingelser,at det skreg til himlen.
Så stadigvæk : PC ind over = LCD
Almen TV = Plasma
Fremtiden = OLED/SED
|
tvit
Bruger
Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 166
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 17:59 |
Lennon skrev:
Har for nylig set Pio 436 op mod Samsung LE40M61 hos Expert.Begges signalkilde var DR1 digitalt.Og begge var m fabriksindstillinger.Der var (desværre) slet ingen tvivl.Pio436 var så meget bedre under de betingelser,at det skreg til himlen.
Så stadigvæk : PC ind over = LCD
Almen TV = Plasma
Fremtiden = OLED/SED
|
Hvorfor desværre? Det er jo det jeg hele tiden har sagt Plasma er bedst til TV kiggeri
|
m.v.h
John Winther
|
Lennon
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 18:28 |
Desværre - fordi håndteringen og potentialet forekommer mest up to date i LCD.
Electric City(Tilst) kører pt noget ultra- højopløst signal ind på nogle Philips LCD´er - DET RYKKER !!!Men hvornår får vi lige en signalkilde der har højere opløsning end Blue Ray ??
|
Thorkil
Bruger
Oprettet: 07-December-2005
Point: 107
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 19:13 |
tvit skrev:
Thorkil skrev:
Hej.
Jeg har lige haft PIO 436FDE på prøve i 14 dage. Kanon godt billede - meeeen: Overfladen på skærmen er "Spejlblank" (som på alle plasmaskærme jeg har set) og i vores stue med mange vinduer og lyse vægge dúr det bare ikke - her er de fleste LCD'er noget bedre (efter min mening), idet de har en mat overflade, og dermed ikke er så følsomme overfor "genskin". Desuden var jeg meget skuffet over den "ventetid" der er når man skifter til TxtTV, ca. 2 sek., og når man skal forlade TxtTV skifter den først til PIP (2 sek. igen), og herefter endnu et tryk for at komme tilbage til TV (2 sek. igen) - altså 6 sek ialt. Dette alene var nok til at jeg fravalgte PIO. Jeg går nu kun efter LCD, og har kig på de samme modeller som du - glæder mig til at prøve Samsungen.
|
Det er rigtig nok at tekst tv delen er en smule langsom, men jeg syntes det er synd at fravælge sådan et kanon tv p.g.a den lille detalje.
Vil du ikke hellere nyde et perfekt billede end at købe et LCD hvor kontrasten er alt for overskruet.
|
Jeg vil gerne nyde et perfekt billede, men vil IKKE gå på kompromis med f.eks genskin og ventetiden som omtalt. Det vil simpelthen være for stort et irritationsmoment for mig ved en investering på +20K.
|
Rean
Ny bruger
Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 19
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 19:37 |
Jeg takker, bukker og nejer for alle indlæg/kommentarer!!
Jeg er blevet lidt klogere omkring køb af fladskærm - det hele afhænger af ens 'øjne'. Derfor vil jeg som tidligere omtalt i tråden 'gå i byen' og kigge på Pio 436, JVC 61M og Samsung 41M før jeg træffer et valg. Umiddelbart er ingen af de nævnte skærme blevet 'jordet' - så lidt har jeg da forstået.
Jeg har ligesom forstået, at 'lejrene' er delt i 2 hvad angår plasma kontra LCD skærme - kom nok egentligt ikke bag på mig.
Jeg kunne godt savne lidt info omkring, hvad alle jer 'eksperter' mener en fladskærm skal have/kunne mv. før, at den kan betragtes som værende 'blåstemplet'. Jeg ved udemærkedet, at der ikke er to ens forbrugere, men nogle 'gyldne regler' er da vel?? HD-ready, opløsning m.v + specielle 'features' som mulighed for tilslutning til PC'ere m.v.
|
If you can dream it - You can do it!
|
Lennon
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 20:59 |
Nu har du jo selv præciseret dit behov til primært,at være almen fjernsyn via kabel.Har du plads til en 37-42",hedder det plasma m høj opløsning,HDMI og PC indgang.
Har du planer om hurtigt,at komme på noget kabel HDTV,Blue Ray,HTPC el. lignende - så er det måske LCD m samme tilslutninger.
Uanset valg,vil begge teknologier være glimrende,men også have nogle begrænsninger.Og helt sikkert ha´ en uanstændig lav gensalgsværdi om et par år !!??
|
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 21:00 |
Gylden regler
1: Betragtningvinkel, man skal kunne se billedet godt helt ude fra siden.
2: Opløsning min 1280x720
3: PC tilslutning hvis det skal bruges, VGA eller DVI
4: Kontrast, lad være med at se på tallene fra frabrikanten, sort skal være sort hvid skal være hvid også ude fra siden !! Naturlige farver "ikke farvelade"
5: Pixelgaranti, hvis det bliver LCD "Samsung har i DK"
Det var hvad jeg lige kunne kommer på
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
Rean
Ny bruger
Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 19
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 21:11 |
Jeg vil blot genbruge en gammel frase: 'Skide godt Egon'
Jeg har 'tygget' lidt på jeres svar og har følgende spørgsmål:
1. Jeg har i dag TDC kabelnet - analogt signal. Men jeg vil heller end gerne snarest muligt køre 'digitalt', men hvornår kan mon TDC få det nødvendig op at køre?? Har jeg andre muligheder??
2. Det nævnes, at opløsningen bør være min. 1280x720, hvorved en uvidende som mig må spørge hvorfor??? Pio har 'kun' 1024x768 - noget problem for fremtidigt television?
|
If you can dream it - You can do it!
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 21:24 |
Rean skrev:
1. Jeg har i dag TDC kabelnet - analogt signal. Men jeg vil heller end gerne snarest muligt køre 'digitalt', men hvornår kan mon TDC få det nødvendig op at køre?? Har jeg andre muligheder?? |
Med mindre du overvejer egen antenne som suplement, så har du ikke andre muligheder.
Rean skrev:
2. Det nævnes, at opløsningen bør være min. 1280x720, hvorved en uvidende som mig må spørge hvorfor??? Pio har 'kun' 1024x768 - noget problem for fremtidigt television? |
Her vil jeg lade tvivlen komme dig tilgode. Der er ingen sikkerhed for at et display med min. 1280x1024 viser bedre billeder end et med 1024x768 - det afhænger af så mange andre ting.
Men der er ingen facit-liste.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 22:01 |
Lennon skrev:
Har du planer om hurtigt,at komme på noget kabel
HDTV,Blue Ray,HTPC
el. lignende - så er det måske LCD m samme tilslutninger. |
Hvorfor skulle LCD være bedre til HDTV og Blu-ray?
Godt nok begynder der at dukke flere og flere LCD skærme op med en
opløsning på 1920x1080, men sidder du i normal afstand fra dit TV, kan de
færreste se forskel på 720 og 1080 linjer - specielt når vi snakker om TV
under 50"
Redigeret af lunddal
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
|
Sendt: 01-Marts-2006 kl. 22:02 |
Rean skrev:
1. Jeg har i dag TDC kabelnet - analogt signal. Men jeg vil
heller end gerne snarest muligt køre 'digitalt', men hvornår kan mon TDC få
det nødvendig op at køre?? Har jeg andre muligheder?? |
TDC kører digitalt hvis du køber en Selector. Mener du HDTV? Det skulle
komme inden sommer, men det kræver en endnu ikke lanceret Selector.
|