|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Ole ![]() Guld medlem ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
![]() |
||
Hej Alle. Jeg har slettet et par "pæne" billeder. Selvom vi ikke skal være formynderiske, så havde billederne altså ikke så megen relevans. Hvis du vil vise still billeder af blueray/hjemmebio, så gør det af et andet motiv Mvh Ole PS: Denne afgørelse kan ankes til mig eller Lars via PB, men IKKE diskuteres her i denne tråd. Tak Redigeret af Ole - 18-December-2007 kl. 16:10 |
|||
Moderator, recordere.dk
|
|||
![]() |
|||
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
||
Nu er 607 jo af ældre dato. Jeg har ikke observeret forskellen mellem de to opløsninger i 60", men jeg synes nu mest folk diskuterer det ud fra 50". I 60" må det trods alt være lidt lettere at se forskel, ikke dermed sagt at 60" HD ready er ubrugeligt, men jeg tror nu ikke man behøver komme så tæt på (40 cm), før det kan ses. Men Pioneer har nok kun ville lave én model i 60" da salget nok er begrænset. |
|||
![]() |
|||
Spaghetti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2006 Status: Offline Point: 256 |
![]() |
||
Nu er 607 jo af ældre dato. Ja selvfølgelig vil det være lettere på en 60", men stadig ikke hvis man sidder mere en et par meter væk (hvilket stort set alle gør). Dermed er full hd, ikke en feature man kan se umiddelbart. Her skal du op i projektorer før du virkeligt får glæde af full hd. Dvs. 80" og derover.. Jeg skrev heller ikke at man skulle sidde 40cm fra en 60" skærm for at kunne se forskellen i full og non-full hd. Det var et eksempel på monitorer til PC´ere - her er det nemligt meget mere tydeligt om opløsningen er 1280*1024 eller 1920*1200 - netop grundet man sidder så tæt på en PC-monitor. Tjek eventuelt http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull& ; ; ;id=1184685511&archive=&start_from =& Der kan man se at man skal sidde MAX 2,4 meter væk hvis man MINIMUM har en 60" skærm. Dvs. hvis fx. sidder 3-4 meter væk, så skal du op i 77-100" !!!! Og igen - SOM MINIMUM! Dvs. er ens syn ikke optimalt, skal du lige lægge lidt ekstra oven i hatten. Dermed vil jeg mene at full-hd til fx 42" er totalt til grin. 37" full hd er bondefangeri.... En ting som er LANGT vigtigere - selv på en 37" er om skærmen kan håndtere og vise 24p-signal. Dét kan pioneer! Redigeret af Spaghetti - 18-December-2007 kl. 17:49 |
|||
![]() |
|||
Abolsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
![]() |
||
Nu begynder folk altså at blive lidt fjollede. Hvorfor skulle Pioneer IKKE give deres nye skærme Full HD? Alt andet ville da være åndsvagt - uanset om man skal sidde 2 eller 3 meter fra skærmen for at kunne skelne pixels. Der er jo også kroner og ører i det her spil og jeg tvivler på at de øgede produktionsomkostninger fra HD-ready til Full HD, overstiger indtægterne fra det ekstra salg en Full HD skærm giver. Der er jo også konkurrenterne at tænke på, og det er langtfra alle forbrugere der er klar over at det er tæt på umuligt at se forskel i de skærmstørrelser. Og jeg tror personligt at mange hellere 'vil være på den sikre side'.
Og igen igen, det er altså ikke den eneste forskel på LX og XD. Der er forbedret kontrastforhold og et nyt direct color filter (hvad det så end gør). Om det så er de ekstra penge værd er jo en smagssag. Så handler det lige pludselig om forbrugernes private økonomi og det skal vi ikke ind på. ![]() Undskyld for lidt OT, og rigtig meget tillykke med dit nye tv! Redigeret af Abolsen - 18-December-2007 kl. 18:15 |
|||
![]() |
|||
Spaghetti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2006 Status: Offline Point: 256 |
![]() |
||
Det er vel ikke "fjollet" hvis det er et faktum at full-hd ikke er en feature som man har glæde af på 60" skærme og derunder.... !? Men ja, dit argument er det samme som jeg siger. Pga. hype og popsmarte udtryk er Pioneer nu også hoppet på bølgen. Ikke fordi deres produkt vil blive bedre, men fordi Familien Danmark køber udfra hype og popsmarte udtryk. Jeg er da ked af at skulle have proppet full-hd ned i halsen og betale mester-slanten for det.. Bevares - colorfilter osv... Men en 608XD havde da været et perfekt produkt, for os som HAR indset at full-hd på så små skærme er bondefangeri. |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 23900 |
![]() |
||
Jeg er nu ikke ganske enig i, at full HD ikke har en smule effekt i billedkvaliteten på f.eks. et Pio LX508D. Jeg har faktisk siddet og studeret både 508 og LX 508 ved siden af hinanden, visende den samme kilde. Billedet på 508 er fantastisk flot, men LX508 giver en anelse mere fyldighed og dybde - ikke meget. Men jeg mener at det er der. |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
Abolsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
![]() |
||
Det jeg mener er at det ville være skørt af Pioneer ikke at hoppe med på bølgen. Nu da der jo altså er penge i det. Uanset om det har effekt eller ej. Synes bare det lød så negativt, det dér med at hoppe med på bølgen... Der er en grund til det - money!
Og jeg er enig Hother. Har selv set dem side om side, og jeg var ikke et sekund i tvivl; LX har en edge over XD. Men det er sikkert den lidt forbedrede kontrast der gør det hehe. Redigeret af Abolsen - 18-December-2007 kl. 21:05 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Var de kalibrerede? |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 23900 |
![]() |
||
Ja, jeg mener at de var kalibrerede. Forskellen i mine øjne er nok til at jeg satser på et Pio-skift om nogle måneder Redigeret af Hother - 18-December-2007 kl. 21:20 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
RuzzFrog ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Søborg Status: Offline Point: 230 |
![]() |
||
Var det nede i KT-radio på vesterbrogade du så dem? Og hvilken en vil du så vælge. Synes selv 10 K. oveni for fuld hd er for meget... overvejer selv 508xd... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej - jamen det var hos KT. Jeg var der egentlig også for at kigge på 508. Ikke fordi at det som sådan var nødvendigt, for jeg har jo et 428 - og kender det ud og ind. Der er flere årsager til min beslutning, dels at jeg egentlig synes at billedet på LX508 er marginalt bedre, og dels fordi at jeg jo anmelder en del enheder for recordere.dk, der jo udsender full hd. Og ind i mellem kan jeg godt blive i tvivl om, om jeg egentlig giver det helt korrekte billede, når jeg anmelder full hd enheder på et hd ready tv. Det er sgu da loyalt overfor Jer eller? |
|||
|
|||
![]() |
|||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
||
Det er i hvert fald et RIGTIG godt argument at bruge hjemme...
![]() ![]() Kan jeg ikke også blive medlem... ![]() Med venlig hilsen |
|||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |