|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 26> |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Nu er det jo ikke mere fair at bedømme et tv uden at kalibrere den først, bare fordi den kun er 11", men dét jeg har set fra den er bestemt ikke sammenligneligt med Pioneer. Der er nogle spændende egenskaber ved teknologien, men det gør det ikke alene, så længe farvegengivelsen er så boosted, så kan teknologien være lige meget.
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Mener ikke engang den oled skærm kunne vise farverne ordenligt.
oled er fremtiden, men det skal alså også laves ordenligt. lige som det projekt Otto er i gang med. foresat held og lykke med det Redigeret af xcardman - 21-Januar-2010 kl. 10:04 |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Ok, jeg havde bare læst at den skulle være fantastisk på alle måder ud over pris og størrelse
![]() Men teknologien kunne der måske være noget perspektiv i ?
![]() |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|
Normalt ja. Du har dog ikke overvejet situationen "genanskaffelse". Hvis mit TV bliver stjålet i dag, vil jeg 90% sikkert ende med en ringere løsning.
Så jeg håber virkelig Panasonic, Sony, Samsung og de andre får rykket snart. Bare for en sikkerheds skyld. Og det må gerne være 70-80" i Pio + kvalitet.
|
||
Kuro
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Dejligt! Med den fart på udviklingen, kan man da håbe at der er et værdigt alternativ til min Pioneer skærm om............5 år?
![]() ![]() |
||
![]() |
||
hifibo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 395 |
![]() |
|
undskyld jeg bliver mavesur (jeg har jo et pioneer...) men hvilken type argument er det du har der ? For mig minder det om min ungdom, jeg bliver helt i godt humør igen, det er jo "min far er bare bedre end din far" argumentation. <useriøst> har du nogensinde læst spademanns leksikon ? (de har bla en fin artikel om sidney lee: http://spademanns.wikia.com/wiki/Sidney_Lee) </useriøst argumentation slut> Redigeret af hifibo - 21-Januar-2010 kl. 20:02 |
||
![]() |
||
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
![]() |
|
jeg har egentlig ikke noget argument men læste bladet, og syntes jeg ville dele oplysningen med jer andre herinde. men pioneer kan åbenbart aldrig overgåes, bemærk det var kun på billedkvalitet det vandt. men andre steder er pioneer testet som nr. 1 hvorfor skulle det så være sandt. hifibo skriver jeg har et pioneer og hvad så, det gør da ikke dig til expert.
men hvilken argument har du for at pioneer er bedst på billedkvalitet. rent personelig ville jeg selv købe et pioneer men det er jo en anden sag. |
||
Ole Hansen
|
||
![]() |
||
Exxtreme ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Lad nu være med at være så barnlig, selvfølgelig kan Pioneer overgåes... Og er det på nogen punkter allerede, bl.a. sortniveau... Men så snart man tager og kigger samlet på alle parametre som bidrager til en god billedkvalitet, så har jeg endnu ikke oplevet (set eller læst om) en skærm der kan matche Pioneer...
Og det er ikke fordi jeg selv har Pioneer at jeg siger det, for jeg håber virkelig snart at de andre snart tager noget af Pioneers filosofi til sig, og smider nogle fantastiske skærme på gaden, nu hvor Pioneer ikke selv laver skærme mere...
Det skulle jo gerne være en opgradering og ikke en nedgradering næste gang jeg skifter skærm...
|
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Jeg kan slet ikke forstå dette "tøseslagsmål", er det ikke i alles interesse at vi får så gode tv som overhovedet muligt? At Pioneer er/har været det bedste tv på markedet , betyder jo ikke at de bliver dårligere hvis de bliver overgået, og hvis man tror at Pioneer bliver ved med at have førstepladsen er man jo naiv, da Pioneer jo som før nævnt ikke producerer tv mere.
På samme måde HAR Bjørn Borg været verdens bedste tennisspiller, men er det af naturlige årsager ikke længere.
Som Pioneer ejer er man glad fordi man har er super godt tv, men man græder da ikke fordi man kan købe noget der er bedre ?
Omvendt var der en person der i går påstod at Samsung lavede det bedste tv, hvilket jeg IKKE er enig i, men det behøver jeg vel heler ikke være ? Jeg ville bestemt ikke bytte mit 1½ år gamle Pioneer med hans nye Samsung, men hvis han er glad og jeg er glad, så er det jo fantastisk.
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
pioneer har hele tiden været et reference tv, netop grunden til at købe et. alle andre producenter bliver ved at nu har de slået pioneer på sort og så videre. indtil nu har de slået pioneer på nogle få punkter, det gør alså ikke at en pioneer er slået. pioneer bliver slået en dag og det kan allerede ske i 2010. det kan jeg kun kan grine hvorfor har andre producenter været så langsomme til at lave en reference model. især hvis panasonic først slå et pioneer, når de har købt rettighederne til kuro teknologi. Pioneer var en af de mindste producenter på markedet og kan sammenlignes lidt med ferrari ergo det er alså ikke alle som har behov for et pioneer tv. Kan da med 99.9 sikkerhed sige alle os med et pioneer tv, er ligeglad med om de bliver slået. vi vil bare have når der kommer en ny reference model, skal alle være enige om det i større træk. Men foresat er alle stort set enige om en 5090/krp model er reference. alle kan være lige fra dem som laver test brugerne og dem som har forstand på isf kalibrering Redigeret af xcardman - 22-Januar-2010 kl. 11:22 |
||
![]() |
||
JA ![]() -- ![]() Oprettet: 20-August-2009 Status: Offline Point: 534 |
![]() |
|
Det er næsten et år siden den blev overgået, dvs året efter den udkom. Det ligger så tæt i toppen at der reelt kun er 1 eller ½ generation forskel. |
||
![]() |
||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|
Kan du nævne et 60" (+) TV, der overgår Pioneer i billedkvalitet?
Helst tilgængeligt i DK.
Helst ikke i B&O prisklasse.
|
||
Kuro
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 26> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |