recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer plasma: 435XDE eller FDE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer plasma: 435XDE eller FDE?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2005 kl. 12:20

hej er der nogen som har pioneer plasma + 920 optageren og som har monteret hdmi forbindelse.

hvordan er billedet er det meget bedre end rgb scart / component?

og bliver billedet bedre når man ser selve dvd optagerens billede via

hdmi.    mvh   ole post.

Ole Hansen
Til top
resurrection Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2005 kl. 20:56

Hej Ole.

Ja - især dybdebilledet bliver bedre end rgb via scart. Farverne bliver også skarpere. Du kan i set-up'en på 920'eren også vælge "full range RGB" via HDMI, og alt andet lige burde det vel give et bedre billede end "alm." RGB...... men her er det så, at jeg giver op: Når jeg smider Star Wars på dvd'en kan jeg se langt flere stjerner på billedet ved alm. RGB.

Det kan også anbefales at sætte samtlige "noise reductions" på plasmaskærmen til low, da der ellers kommer en del "fnidder" på billedet.

Iøvrigt: når du bruger HDMI-kabel skifter tv'et ikke selv til/fra AV-kanalen når du tænder/slukker for optageren, hvilket jeg synes er temmelig rart.

Som en sidebemærkning kan jeg oplyse, at et HDMI-kabel på en meter fra Supra koster 400-450 kr. (fåes bl.a. hos "Bedre Lyd", "Speakers Corner" og "AV Connection") og fra Chord koster det ca. 1.800 kr. (hos HIFI Import). Har selv købt Supra-kablet - umiddelbart skulle der ikke være synlig kvalitetsforskel da kabeltrækket er så kort.

/Martin

We've won it 5 times! - '77 '78 '81 '84 '05
Join the Rafalution!
Til top
resurrection Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2005 kl. 21:17

Rettelse til ovenstående: Efter at have talt med Speakers Corner idag, fik jeg at vide, at det bedste billede via HDMI fåes ved at vælge Component 12-bit under set up'en på 920'eren. Desuden skal plasmaskærmen indstilles til 60 Hz på AV-indgangen og ikke 100 Hz (100 Hz skal kun vælges på tv-kanalerne - har ikke selv haft mulighed for at tjekke om det kan lade sig gøre endnu, men når de kloge hoveder siger det, så passer det vel )

/Martin

We've won it 5 times! - '77 '78 '81 '84 '05
Join the Rafalution!
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2005 kl. 22:47
Tak for alle de gode svar! Nu har jeg endelig fået gjort alvor af overvejelserne, og der er nu bestilt 1 stk PDP435 XDE, 1 stk. DVR920 samt 1 stk VSX2014i. Bestilt og afhentet i Tyskland til en besparelse på 38 procent i forhold til danske udsalgspriser (sparet godt og vel 25000!!!). Internethandel længe leve
Til top
resurrection Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2005 kl. 07:36

Hej Søren.

Tillykke med anskaffelserne.....det er et super fedt anlæg du har stablet sammen dér (har selv et magen til ). Iøvrigt behøver du ikke bruge penge på "Digital Video Essentials" som ellers her på siderne er blevet anbefalet kraftigt til opsætning af billedet på plasma- og LCD-skærme...Pioneer's "movie"-indstilling ligger RIGTIG tæt på den "optimale" indstilling og jeg havde svært ved at se, om der overhovedet var forskel på indstillingerne (f.eks. contrast 32 istedet for 24 - vi er nede i den størrelsesorden).

Har du fået 920'eren gjort kodefri???

/Martin

We've won it 5 times! - '77 '78 '81 '84 '05
Join the Rafalution!
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2005 kl. 08:26
Hej Martin
 
Jamen jeg glæder mig også som en lille dreng  - underligt nok har min kone det på samme måde - men det er nok mest fordi hun glæder sig til at få den store Sony Trinitron-kolos ud af stuen *GG*.
 
Jeg kan desværre først afhente grejet sidst i næste uge - selvom de allerede havde det på lager 2 dage efter bestilling.
 
Jeg har ikke bestilt 920eren som kodefri. Jeg behøver det egentlig heller ikke - min filmsamling begrænser sig til kun at have én region 1 film, så problemet er ikke ret stort. Men efter hvad jeg har læst andetsteds på disse sider, kan man hos http://www.dvdchips.co.uk/ bestille en CD til omkring en 200-kroneseddel incl. forsendelse.
 
Nu mangler jeg kun det som tråden egentlig handlede om, nemlig Selectoren, så den tager jeg ud og køber idag. Gud nåde og trøste TDC-butikken hvis ikke de har den på lager...
 
Mvh Søren
Til top
Hoffa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2005
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2005 kl. 12:04

Hej Søren,

Tillykke med dit plasma. Overvejer selv at købe et plasma i Tyskland. Hvor købte du dit henne?

Vh.

Henrik

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2005 kl. 16:59
Hej Henrik
 
Tak for det! Jeg købte hos Mediadeal24.de - det ligger ca. 400 km syd for grænsen (imellem Hannover og Osnabrück). Det var sgu' lidt af en herretur - men med en Jägerschnitzel undervejs gik det fint .
 
Og når man først har fået hængt møgdyret op på væggen indser man at det var hele turen værd...
 
Mvh Søren


Redigeret af Søren Ingemann
Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2005 kl. 20:18

Hvis Pana er billigere end Pio (hvilket jeg synes at kunne skue, på forskellige sites), hvorfor skulle man så ikke vælge det her vidunder fra Pana:

 

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114595_l14/index.ht ml

 

Kommer til DK sidst i maj.

BeeVee

Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)

Personlig vurdering :-)
Til top
Hoffa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2005
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2005 kl. 20:41

Overvejer også selv denne model fra Panasonic.  Kan fås til ca. 23.000,- i Tyskland.

Er der nogen, der ved, om selve rammen omkring skærmen er blank ligesom Pioneers modeller eller mat? Det er svært at sige ud fra billederne.

Vh.

Henrik

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2005 kl. 21:42

Personligt foretrækker jeg en ekstern tuner,som Pana jo ikke har ?

Og så er der lige det med digitaltuneren i XDE !?

Til top
BeeVee Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2005 kl. 23:30

Jeg synes ekstern tuner er fint, men det er ikke en betingelser for mig.

Hvad er det nu digitaltuneren gør i Pio modellen, som er lækkert ?

PS.
Pio har ikke XDE modellen på deres site mere....meget mærkeligt 

BeeVee

Ejer af:
JVC DR-MH30 (4 ud af 5 stjerner)
Panasonic TH42PV500 (4.5 ud af 5 stjerner)

Personlig vurdering :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu