|
Pioneer SC-LX75 vs. Onkyo TX-NR1009 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
PlasmaFreak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-April-2012 kl. 16:02 |
Hej. Jeg er ved at være færdig med vores stue hvor der skal være 9.2 system med 113" lærrede og Panasonic PT-AE7000. Mangler blot en Receivere Den skal kunne klare 9.2, 3D, DTS-HD, TrueHD. Hælder til Pioneer da den har airplay men airplay er ikke noget must. Nogen anbefalinger, imellem de 2 eller evt. andre. Budgettet er på ca. 10.000 kr. Pioneer SC-LX75 Rummet er desuden 22m2 420x520 cm Højtalere: 2 stk. Nanosat® Prestige som skal bruges til baghøjtalere. 1 stk. Teufel Aktiv-Subwoofer L 2200 SW 1 stk. Mirage Nano S8 Redigeret af PlasmaFreak - 03-April-2012 kl. 11:05 |
|
![]() |
|
PlasmaFreak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jer der har valgt anden kan i ikke skrive hvilken? |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Jeg har selv haft en pioneer lx-73 det var en fremragende forstærker, du får rigtig mange kræfter... Pt. Har jeg en onkyo 809, den gør det ufattelig godt også. Jeg kender ikke voldsomt meget til 1009 men syntes forskellen på 809 op til den ikke er stor nok i forhold til prisen (på papiret). Jeg ville gå efter 75eren.... Syntes ikke der byder sig meget i den prisklasse, der er så alsidigt og samtidig spiller så godt. Så skal du lidt højere op så lidt mere prestige fyldte mærker bliver interessante. F.eks arcam / anthem osv. Men så snakker vi hurtig 15/20.000 kr...
|
|
![]() |
|
Mange tak for dit svar Rasmus.
809eren har "kun" 7 kanaler så det skal være 1009 eller 75eren. Og skal helst ikke over de 10.000 kr. jeg har også mange andre udgifter.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Jeg er sikker på du kan få 75eren til en god pris ved av Connection... Så prøv og tilbyd dem de 10 k... ;) du vil bestemt ikke blive ked af det køb. Hvilke højttalere skal du spille på?
|
|
![]() |
|
I øvrigt var det 83 jeg havde og ikke 73 ;)... Ikke fordi der er så gigantisk forskel, du skal dog være opmærksom på de nyere modeller ikke kører med b&o effekttrin, og skulle eftersigende ikke være så strømstærke... Stadigvæk tror jeg bestemt den er kraftigere end onkyo...
|
|
![]() |
|
Højtalerne står i min første post.
Her er et billede af de 7. |
|
![]() |
|
Sorry troede det var specs på forstærkere så blafrede hurtigt videre... Hvorfor egentlig gå efter 9.2? Er det ikke lidt overkill? Hvis du nøjes med 7.2 er udvalget af forstærkere langt højere? Også til meget bedre priser?
|
|
![]() |
|
Nu har jeg trukket kabler til 9 i væggene så kan jeg lige så godt bruge dem :-)
Håber også det giver noget ekstra at have 4 front højtalere
|
|
![]() |
|
Ingen af jer der har stemt anden eller Onkyo der vil uddybe?
|
|
![]() |
|
Der er ikke flere der vil uddybe deres valg?
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Hmm.. Så først du skrev 9.2 efter jeg havde stemt - sorry, jeg stemmer blankt. Vil ikke anbefale noget.
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |