recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer stopper deres tv production
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer stopper deres tv production

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 20:10
du kan jo bare se hvad der sker i københavn, så kan du jo tænke lidt over det.

Men nu er dette forum jo ikke lavet for den slags debat.
så har ikke mener og sige om den sag, på dette forrum


Redigeret af xcardman - 09-Marts-2009 kl. 20:37
Til top
brisen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 12:55

Var nede i den lokale Hi-Fi drug store (Expert, i mangel på alternativer). De kunne stolt fortælle, at de lige havde indgået en samarbejds-/handels-aftale med Pioneer. Jeg spurgte lidt ind til modellerne, og om man kunne forvente nogle gode slagtilbud, nu hvor Pioneer jo stopper med al TV produktion (det er vel sådan kendsgerningerne er). Det vidste ekspedienten intet om, dvs. at Pioneer stopper TV produktionen. Han gik ud bagved, for at tale med sin indkøbschef.

Jeg fik derefter at vide, at det ikke ville betyde noget, da Pioneer da ville fortsætte med at lave TV - de ville bare købe materialer (paneler, PCB, mm.) hos andre producenter og selv samle det iht. deres eget design.

Er der noget om denne snak, eller er indkøbschefen og ekspedienten bare misinformeret (eller mangel på information)? Jeg kan jo (desværre) se at alle seriøse fora på nettet har afskrevet nye Pioneer modeller.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af brisen brisen skrev:

Var nede i den lokale Hi-Fi drug store (Expert, i mangel på alternativer). De kunne stolt fortælle, at de lige havde indgået en samarbejds-/handels-aftale med Pioneer. Jeg spurgte lidt ind til modellerne, og om man kunne forvente nogle gode slagtilbud, nu hvor Pioneer jo stopper med al TV produktion (det er vel sådan kendsgerningerne er). Det vidste ekspedienten intet om, dvs. at Pioneer stopper TV produktionen. Han gik ud bagved, for at tale med sin indkøbschef.

Jeg fik derefter at vide, at det ikke ville betyde noget, da Pioneer da ville fortsætte med at lave TV - de ville bare købe materialer (paneler, PCB, mm.) hos andre producenter og selv samle det iht. deres eget design.

Er der noget om denne snak, eller er indkøbschefen og ekspedienten bare misinformeret (eller mangel på information)? Jeg kan jo (desværre) se at alle seriøse fora på nettet har afskrevet nye Pioneer modeller.

Ja altså historien er sådan set korrekt bare på den måde, at det med at lade andre lave panelerne var før at Pioneer besluttede at stoppe deres tv produktion.

Så man kan jo sige at forretningen bare ikke kender den nuværende status og fremtid

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 13:21

Den er god nok, den er dårlig, og hvis de herrer i Expert ikke vil tro på dig kan du vise dem den her pressemeddelelse fra Pioneer (på dansk).

De lukker og slukker helt og aldeles for TV divisionen i marts 2010, og fokuserer på andre forretningsområder som bilelektronik, navigation- og AV-produkter (altså minus TV).

 

Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Den er god nok, den er dårlig, og hvis de herrer i Expert
ikke vil tro på dig kan du vise dem den her
ment_2009.html">pressemeddelelse fra Pioneer (på dansk).


De lukker og slukker helt og aldeles for TV divisionen i marts 2010, og
fokuserer på andre forretningsområder som bilelektronik, navigation- og
AV-produkter (altså minus TV).


 



Glem ikke deres højtalere, det er Pioneers kerneområde.
Til top
Buckley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 21:13

Ja præcis. Det er jo efterhånden en gammel nyhed, men vil da lige kommet med mit input.

Nu har jeg ikke læst presse-meddelser og fulgt så meget med, men da jeg hørte sidste år at de announcede at de ville stoppe med at producere tv for at satse på de andre dele, så som Bilstereo osv. sagde de at de ville lukke for "Pioneer" men de ville gå sammen med en anden producent - som jeg ikke kan huske, men det har vel været Panasonic - om at lave bedre skærme, men ikke under deres eget navn.

/Buckley
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Buckley Buckley skrev:

Ja præcis. Det er jo efterhånden en gammel nyhed, men vil da lige kommet med mit input.

Nu har jeg ikke læst presse-meddelser og fulgt så meget med, men da jeg hørte sidste år at de announcede at de ville stoppe med at producere tv for at satse på de andre dele, så som Bilstereo osv. sagde de at de ville lukke for "Pioneer" men de ville gå sammen med en anden producent - som jeg ikke kan huske, men det har vel været Panasonic - om at lave bedre skærme, men ikke under deres eget navn.

Ja, det er netop den gamle nyhed fra sidste år du omtaler der.

Men siden besluttede Pioneer at lukke helt for produktionen af TV (den beslutning er fra februar i år).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Buckley Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 12:02
Super... så er jeg opdateret :)
/Buckley
Til top
indomitus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2007
Status: Offline
Point: 400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 15:06
De begynder at lave Plasma igen, det jeg næsten sikker på
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 15:14
Ja med de penge som recordere brugere har skudt efter dem, så kan de nok godt få produktionen op igen 
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 15:20

Oprindeligt skrevet af indomitus indomitus skrev:

De begynder at lave Plasma igen, det jeg næsten sikker på

Hmm.  Lyder interessant. Det er ikke noget de ved i Pioneer Danmark.     

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 16:23
Altså hvis de havde gidet at vente med at stoppe produktionen 3-4 måneder, lavet en KRP-420A med DVB-C tuner, så havde jeg sgu slået til nu...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu