recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer stopper deres tv production
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer stopper deres tv production

Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Dårlige nyheder

Pioneer stopper med at lave tv tilsyneladende. Jeg havde planlagt at købe et plasma, når deres 10G kom, men nu kommer der altså ingen, ser det ud til 

DOW JONES NEWSWIRES

TOKYO (Nikkei)--Pioneer Corp. (6773.TO) will pull the plug on its loss-ridden television business and shift its DVD player operations to a new venture with Sharp Corp. (6753.TO) in a sweeping overhaul, The Nikkei reported in its Thursday morning edition.

The company had been planning to end in-house production of plasma panels by the end of March and outfit its TVs with Panasonic Corp. (6752.TO) panels instead. Faced with worsening profit margins, however, it has decided to end TV development and production altogether.

Pioneer will idle its lone domestic TV factory in Shizuoka Prefecture sometime this year. Factories in the U.S. and Europe are already slated for closure.

Sales of Pioneer TVs will continue for the time being. The company has not yet decided what to do when inventories run out.

Meanwhile, Pioneer will spin off its DVD player operations, which are equally steeped in losses, to a new company to be set up with Sharp as early as this spring.

The company plans to eliminate several thousand of its roughly 40,000 groupwide jobs in the year ending March 2010. Pioneer is likely to post a consolidated net loss of more than Y100 billion for the year ending this March, wider than the Y78 billion loss it forecast earlier.

Link:

http://www.djnewsplus.com/ge/article/DN-CO-20090206-012275.h tml?mod=J1&a=T+Wire&h=Pioneer+To+End+TV+Production%2 C+Spin+Off+DVD+Development-Nikkei+

Det er meget sørgeligt.

Så bliver Pioneer KRP-500A min første og sidste Pioneer skærm. Jeg havde ellers glædet mig til, at se hvordan deres fremtidige TV-skærme vil blive.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 00:22

Tja.... der vel ikke andet at sige, end dem der har planlagt køb af et Pioneer TV - få det købt, mens de stadig er til at købe.

Det der kan bekymre mig er jo, at Pioneer næsten altid har været foregangs producent af kvalites plasma paneler. En kvalitet som andre producenter prøvede at opnå. Nu bliver konkurrencen og dermed udviklingen af kvalitets plasma panaler måske sat lidt i "bero"

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 03:54
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 07:49

Det er noget trist nyheder! Jeg er utrolig glad for mit Kuro TV!

Hvad med fremtid for andre ”LX” produkter? Kan det her også komme til at gå ud over deres receiver osv. 

Redigeret af Rob801 - 07-Februar-2009 kl. 07:56
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370

Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 08:53
Som kommenteret til nyheden:

Hvordan man kan gøre det mest anmelder roste TV, og formentlig også mest solgte high-end TV overhovedet, til en underskudsforretning undrer mig. Der må ligge andre "ulykker" bag.. Der er vel ikke andet for end at håbe, at de kommer til modet igen når krisen begynder at takke af.

Ligefør jeg fristes til at købe et 5090H mere, nu hvor Pioneers brilliante skærme er en døende race.
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 09:08
sørgeligt sørgeligt, glæder mig sindsygt til jeg får mit i næste uge
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 09:50

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Hvordan man kan gøre det mest anmelder roste TV, og formentlig også mest solgte high-end TV overhovedet, til en underskudsforretning undrer mig.

Problemet er sikkert, at de ikke har solgt nok apparater til at dække produktions- og udviklingsomkostningerne. Jeg mener at have læst, at Pioneer allerede havde røde tal på bundlinien for 2-3 år siden.

Så med den igangværende finanskrise er det nødvendigt at skære dér, hvor man taber flest penge, og i stedet koncentrere sig om de områder, hvor der kan tjenes.

Derfor er jeg også sikker på, at Pioneer som en fugl Føniks vil begynde med TV-produktion igen, når krisen engang er ovre.

Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 09:52
Alle de producenter, der ikke forstår at tilpasse sig markedet, vil dø.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Produkterne er ganske enkelt solgt for billigt. 

Hele fladskærmsbranchen bløder jo .

Hele verden bløder.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 10:05

Fuck den finanskrise  RIP pioneer .

Mvh. Torben

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 10:07

Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Alle de producenter, der ikke forstår at tilpasse sig markedet, vil dø.

Det har du jo ret i når folk ikke vil købe kvalitet mere, hvis 98% af alle tv koster under 12 tkr. hænger det jo ikke sammen for high end producenterne.

Se bare b&o og nu lukker Pioneer ned for det mest komplicerede produkt at producere.
Så bliver der kun Sony, Philips, Pana, Samsung og LG tilbage.

SVP03
Til top
Guld80 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Greve, Denmark
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 10:10
Så vidt jeg kan forstå er det kun deres plasma production der forsvinder, de vil stadig pumpe nye LCD modeller ud i samarbejde med Sharp, og deres LCd modeller for de sikkert de fleste af deres features fra plasma modellerne.

Men jeg vil sandsynligvis foretrække et Panasonic plasma, end de kommende Pioneer LCD, også selvom de skulle fikset sort-niveau med LED.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu