recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PIP på Samsung LCD ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPIP på Samsung LCD ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Emne: PIP på Samsung LCD ?
    Sendt: 13-November-2005 kl. 01:53

Oprindeligt skrevet af handstand handstand skrev:

er det dén tuner, der giver mulighed for Picture-and-Picture på en LCD, når LCD'en kun selv har én tuner (Samsung LE32M61)?

Ikke såvidt jeg ved. Picture-In-Picture på de små Samsung modeller er vist begrænset til at være dens egen tuner vist sammen med billedet fra en PC (tilsluttet VGA indgangen).

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2005 kl. 11:12

Tak for svarene, Lars og Thorvald.

1)  - man har jo lov at håbe

2)  - håbet kan de aldrig tage fra mig. aldrig!  - og hvorfor dog ikke lade det være muligt at skifte disken ud... De vil selvfølgelig gerne sælge den nye model når DR-MH300 skal udskiftes, men de vil jo også gerne lave produkter der holder mere end 12 mdr, når de skal promoveres... Det havde vel været "nemt" at lade systemet bestå af blot et par komponenter, således at fx en medfølgende CD kunne formatere en ny disk og således at det ikke er hard-kodet hvilken disk der sidder i systemet osv.

3) Jeg har fået at vide af en Samsung fremviser i Illum's koncept store at Picture-in-Picture og Picture-and-Picture (idet der kun er én tuner i tv'et) kan gøres ved at vise billede fra en anden enhed. Fx kan den vise skærmen opdelt mellem LCD'ens tuner og en DVD-film, eller opdelt mellem LCD'ens tuner og en anden enheds tuner. Så jeg forstår det således at hvis DR-MH300 har en tuner, der gør at jeg kan sætte den direkte til antennesignalet og optage herfra (via den indbyggede tuner hvis det altså er sådan det foregår), så må jeg også kunne bruge den tuner til at få vist live-billeder i et vindue på Samsung'et. Beklager hvis jeg tager fejl, men det er stadig min opfattelse. Ikke for at flytte fokus fra DR-MH300, men er der andre der ved om jeg har ret?

Hmm.. Jeg må lige genoverveje min situation. Sat lidt på en spids var svaret jo desværre 3 x nej - måske med ét svar der vipper over på ja. Ergo - fælleskøbet er nok alligevel ikke for mig. Tænkeboks påkrævet, for de øvrige specs er jo lige i øjet - what to do...

Lars og Thorvald - tak for jeres svar!

Det normale er at picture in picture funktionen med en tuner, betyder du kan sætte billede på fra en anden kilde, jeg tvivler meget på du kan få et billede på fra VGA stikket på den ene del og TV på den anden, det må være andre videokilder.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2005 kl. 11:25

3) Jeg har fået at vide af en Samsung fremviser i Illum's koncept store at Picture-in-Picture og Picture-and-Picture (idet der kun er én tuner i tv'et) kan gøres ved at vise billede fra en anden enhed.

Surf og se fjernsyn samtidig
Picture in Picture eller billede-i-billede-funktionen sørger for, at du kan se fjernsyn, samtidig med at du surfer på Internettet.

Kilde: Samsung

Så nej, det er desværre ikke muligt at se 2 TV-kanaler samtidig. Altså med mindre du bruger en PC med et TV-tuner kort som kilde nr. 2.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2005 kl. 23:56

3) Jeg har fået at vide af en Samsung fremviser i Illum's koncept store at Picture-in-Picture og Picture-and-Picture (idet der kun er én tuner i tv'et) kan gøres ved at vise billede fra en anden enhed. Fx kan den vise skærmen opdelt mellem LCD'ens tuner og en DVD-film, eller opdelt mellem LCD'ens tuner og en anden enheds tuner. Så jeg forstår det således at hvis DR-MH300 har en tuner, der gør at jeg kan sætte den direkte til antennesignalet og optage herfra (via den indbyggede tuner hvis det altså er sådan det foregår), så må jeg også kunne bruge den tuner til at få vist live-billeder i et vindue på Samsung'et. Beklager hvis jeg tager fejl, men det er stadig min opfattelse. Ikke for at flytte fokus fra DR-MH300, men er der andre der ved om jeg har ret?

Jeg må sige at det du beskriver er sådan jeg gør på mit Sony tv med een tuner. PIP billedet får sit signal fra Scart stikket via videoen.

Så hvis dit tv kan splitte skærmen i to, burde det kunne lade sig gøre at vise  et tv signal i det ene del billede via den indbyggere tuner, og et andet tv signal i det andet via optagerens tuner.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2005 kl. 00:28

Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Så hvis dit tv kan splitte skærmen i to, burde det kunne lade sig gøre at vise  et tv signal i det ene del billede via den indbyggere tuner, og et andet tv signal i det andet via optagerens tuner.

Jamen, det kan det som nævnt ikke.

Samsung LCD-modellerne kan kun lave PIP med TV+PC - og intet andet.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2005 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Jamen, det kan det som nævnt ikke.

Samsung LCD-modellerne kan kun lave PIP med TV+PC - og intet andet.

/Lars

I følge manualen skulle TV+HDMI også være  en mulighed, men da jeg ikke har HDMI endnu, så kan jeg ikke teste det.

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2005 kl. 10:02

Hej igen,

Samsung har ændret formuleringen på deres website på M-serien, hvilket selvfølgelig ikke gør det nemmere at blive endelig klog på. Ifølge det tyske website har de tidligere anvendt følgende formulering, hvilket stadig gør sig gældende på R-serien:

PIP-Infotainment erleben
Gleichzeitig unterhalten und informieren? Kein Problem. Die Bild-in-Bild-Funktion (PIP) macht es möglich, Bilder aus zwei unterschiedlichen Quellen auf dem Bildschirm erscheinen zu lassen. Ob Fernsehen und DVD, PC und Camcorder, Spiele oder anderes miteinander kombiniert wird, das müssen Sie schon selbst entscheiden. Darüber hinaus verfügen alle Modelle mit Breitbildschirm über eine Doppelbildschirm-Funktion.

Herefter beskrives 3 typer af PiP muligheder:

PIP: AV und PC Split-Screen Doppeltuner Split-Screen

Sidstnævnte er jo det mest interessante eksempel ift vores debat her, fordi det omfatter et tv-billede vist af en anden tuner, fx tuneren i en DVD/HDD recorder. Dermed kan skærmen opdeles i 2 x 4:3, eller med et billede der er ca 1/8 del af skærmen til Kilde nr 2. Grunden til at jeg finder det interessant er fx muligheden for at se ttv på én kanal, mens jeg følger den anden kanal, eller hvis man gerne vil følge en udsendelse når den starter, kan dette følges i det lille vindue, osv osv.

Læs alle detaljerne samt se billeder om PiP muligheder og øvrige specs hos SAMSUNG

Det skal dog nævnes at dette link er til deres gamle model (LE40R51), men i andre tråde kan man læse at M serien er spydspids og forbedring af R serien. Derfor kan jeg ikke forestille mig at de indskrænker PiP i den nyeste generation.

Jeg tolker stadig mine oplysninger således at hvis en DVD/HDD optager indeholder en tuner, kan jeg bruge denne til at se 2 tv udsendelser samtidig, UDEN brug af en PC.

Mvh Søren

Handstand
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu