recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Piratkopiering - ny diskussion?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPiratkopiering - ny diskussion?

Besvar Besvar Side  123 72>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: Piratkopiering - ny diskussion?
    Sendt: 18-April-2009 kl. 12:54
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 13:01
Den lov kommer sikkert i hele EU på et tidspunkt, Men efter blu-ray er kommet og den gode lyd. Hvem gider så og fedte rundt efter dårlige kopier. Det ser jo ikke ligefrem fedt ud på en 50 tommer og dvix fil.
Man kan sikkert også hente HD film.

Men de kunne efterhånden godt sende nogle flere serie i HD.
fedt og se lost på kanal 6 i et eller andet underligt 4:3 format. Der kan jeg godt forstå dem som lige henter et afsnit i HD og fuld 16:9.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

http://politiken.dk/kultur/article692828.ece

Jeg er splittet. På den ene side synes jeg retssikkerhed er afsindigt vigtigt i et demokratisk samfund, og derfor er det et problem hvis man kan dømmes uden konkret lovhjemmel. Men på den anden side mener jeg også at det afgørende alt andet lige bør være lovens ånd, mere end dens bogstav, og jeg mener ikke der er nogen som helst tvivl om at bl.a. Pirate Bay har udnyttet lovens bogstav til at gå imod dens ånd - og har på ingen måde lagt skjul på at det er dét der er hensigten. Derfor mener jeg det er helt afgørende at hvis ikke Pirate Bay og tilsvarende kan lukkes med den nuværende lovgivning i hånden, så må man lave lovgivningen om.

Derimod er jeg overhovedet ikke splittet i min holdning om at "Piratpartiet"s mening om at kulturelle værker per definition skal være gratis, er absurd. Jeg mener så afgjort at det skal være op til den enkelte at bestemme om dét man kreerer skal være gratis eller ej. Hvis man vurderer at det er en fordel for kunstnerne at forære de kulturelle værker væk, så er der intet i den nuværende lovgivning der forhindrer det, så der er ingen grund til at ændre i lovgivningen for at gøre det muligt for udøverne at udbrede sine ting gratis. Derfor er Piratgruppen og Piratpartiets påstande om at de taler udøvernes sag, ganske enkelt til grin i mine øjne. Dét arbejde disse organisationer udfører, er en direkte kamp imod kunstnerne for at søge egen vinding. Ethvert argument om det modsatte er efterrationalisering for at forsøge at skabe sympati for sine holdninger.

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 13:44
Når vi tager kopier af vores private samlinger af film og musik, så bevæger vi os jo også på gyngende grund.- Selvom vel ikke ret mange er interesseret i, at købe flere kopier at have liggende? - Nogle gør det jo i nogen grad med genkøb på nyt format. - Men diskussionen er svær - for hvis alt bliver lagt ud som fri kopiering, så bliver det nemt et spørgsmål om mindre indtjening og mindre kulturel udbygning af eksisterende medieplatforme.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 14:32

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Den lov kommer sikkert i hele EU på et tidspunkt.

Hvilken lov? Hvis du tænker på den såkaldte IPRED-lov (Intellectual Property Rights Enforcement Directive), så findes noget ligende allerede i Danmark.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Derfor mener jeg det er helt afgørende at hvis ikke Pirate Bay og tilsvarende kan lukkes med den nuværende lovgivning i hånden, så må man lave lovgivningen om.

Uanset hvad man mener om fildeling på internettet, er det meget naivt at tro at det kan stoppes med retssager, lovgivning og DDR-lignende overvågning af os alle sammen.

Dommen fra Sverige bliver anket, men uanset om det ender med fængselsstraf til TPB folkene eller ej, fortsætter thepiratebay.org som service -- også i Danmark. Der er efter 2006 ransagningen lavet et geo-redundant setup, som reelt ikke kan lukkes, medmindre man vil lukke internettet (og afskaffe enhver digital teknologi).

Desuden er der 117 andre torrent sites, Google viser vej.

Redigeret af JesperLund - 18-April-2009 kl. 15:08
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Den lov kommer sikkert i hele EU på et tidspunkt.

Hvilken lov? Hvis du tænker på den såkaldte IPRED-lov (Intellectual Property Rights Enforcement Directive), så findes noget ligende allerede i Danmark.

den nye lov de har indført i Sverige, hvor alle kan blive retsforfulgt.
Det kan man jo allerede i dag, men somregel er det jo stadig "udbyderne" som bliver det.
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 14:48
Ved ikke hvor jeg står. Er "samler" så en kopi har ikke noget værdi. Men hvis mine børn vil se en af de film jeg har låner jeg ikke ud den, men laver en kopi, så måske er jeg en pirat? Køber normalt kun original, men når jeg fik at vide hvilke film vandt Oscar var jeg i Thailand. Har aldrig inden købt en piratkopi, men kunne se at den indiske film der vandt flere Oscars ville komme til Danmark i maj og når jeg gik ud på gaden kunne jeg købe den til 100 bath(ca. 17 kroner), så jeg købte den. Ved ikke hvordan de får fat i disse film, men tekstning var så dårlig at jeg var nødt til at slå den fra. Som samler har den film jeg købte ikke noget værdi, ved ikke om jeg vil købe den senere. Men er jeg en pirat når jeg kopierer i stedet for at låne ud film? Ved at mine børn kun ser filmen og så ikke bruger DVDn igen. Er tit i Thailand men føler mig ikke fristet til at købe en ny film der. Men måske nogen musik jeg bruger til at lave foto DVD. Det er også forbudt også om jeg bruger en original CD og så giver foto DVD til mine børn der ikke længere bor hjemme. Jeg tror det er svært at undgå at være lidt pirat.
Leif
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 14:53

den nye lov de har indført i Sverige, hvor alle kan blive retsforfulgt. Det kan man jo allerede i dag, men somregel er det jo stadig "udbyderne" som bliver det.

Det nye i Sverige er at pladeselskaberne (og andre ophavsretshavere) nu kan få oplyst navnet på abonnenten bag en IP adresse via en dommerkendelse. Tidligere var det kun politiet som kunne dette, men almindelig privat fildeling er ikke tilstrækkeligt til at politiet og offentlig påtale kan komme på banen (dvs. pladeselskaberne må selv sagsøge, men det har de ikke kunne tidligere fordi de ikke vidste hvem de skulle sagsøge).

I Danmark har man hele tiden kunne fået oplyst navnet på abonnenten, men APG har det problem at ophavsretslige krænkelser begås af personer og ikke af IP adresser, og der kan være flere personer som bruger en given IP adresse bag en NAT router, herunder folk som eventuelt har hacket dit trådløse netværk. APG har på den konto tabt to sager ved landsretten. APG prøvede at få etableret en omvendt bevisbyrde, men det lykkedes ikke for dem (og nu prøver de så at overtale politikerne til at indføre omvendt bevisbyrde...).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 14:58
Det er justitsmord som er begået i sverige.

Dommerne må være købt i denne sag eller også bør de ikke dømme noget som de ikke har forstand på.

Piratebay er kun links til hash værdien på en fil.

Så skulle alle ejere af søgemaskiner på nettet også i fængsel.

Én eller anden dag kommer der sikkert lig på bordet hos Antipiratgruppen eller musikbranchen. Det kan ikke være rigtigt at de kan misbruge og bøje loven til egen fordel som de har lyst.
Vold løser ingen problemer, man skal kæmpe politisk. Men det er jo en ulige kamp når systemet bliver misbrugt.

Hvornår kan vold retfærdiggøres imod en organisation, når de ikke spiller efter spillets regler?

"The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriotism." Thomas Jefferson
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 15:27
http://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&newwindow =1&q=Fast+%26+Furious+Torrent&btnG=S%C3%B8g&meta =

Skal google osse strafes? Alle er vel lige for loven?
(film valgt tilfældigt)
Ikke at jeg syntes man skal lave noget ulovligt.
Jeg er så gamel at jeg kan huske kassette båndene, dengang var
pladeselskaberne osse helt vilde i varmen, så kom Cder, og den samme sang, nu DVD og snart BD, hver gang strammer man loven,
 for at ramme de få, men rammer alle !!
Selvfølgelig skal man have løn for sit arbejde, men jeg syntes ikke Hollywood sulter og heller ikke de store musik kunstere.
 De skal nok til at tænke nytsom mange alternative kunstere gør, de har fået en enestående mulighed, for at udbrede deres kunst.

PS jeg har allerde overtrådt loven, med det link

Redigeret af Darknezs - 18-April-2009 kl. 15:29
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2009 kl. 15:37
Hvis ikke der lige er kunstnere som f.eks. Madonna og U2 og film som James Bond, så ligger der altså en masse, som har meget svært ved at nå ud til breden af købere.
- Vi vil jo gerne have noget nyt og overraskende, det hjælper piratkopiering nok ikke på?

Redigeret af T-teknik - 18-April-2009 kl. 15:39
Til top

Besvar Besvar Side  123 72>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu