recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Piratkopiering - ny diskussion?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPiratkopiering - ny diskussion?

Besvar Besvar Side  <1 69707172>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det er værre end du tror.. FDV kan kun give tilladelsen for de film, hvor de repræsentere rettighedshaverne. For en sikkerheds skyld bør du sende en forespørgsel per film som du vil kopiere, så FDV kan tage selvstændigt stilling til hvert enkelt anmodning.LOLLOL

DeadConfusedOuch

Jeg har simpelthen aldrig oplevet mere tåbelige udtalelser end dem der er kommet fra APG og FDV i denne her sag!!!

Go weekend siger jeg bare Tongue

Henrik

Confused
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 17:01
Lad os prøve at holde debatten i een tråd. Det andet er alt for forvirrende.
Og forøvrigt har Jesper ret. Det kunne være sjovt hvis vi kan fange APG i at give tilladelse til film, som de ikke repræsenterer rettighedindehaveren på. Jeg tror det vil få fjernet APG meget hurtigere end man kan nå at sige "kopi" LOL
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 20:42
Det er jo desværre ikke rigtigt, når Danske Videogramdistrubitører skriver, at man bare skal skrive til dem og be om lov.

Jeg har personligt skrevet til dem tilbage i april 2009 (en skrivelse Henrik Andersen (edtwoth) med succes kopierede og fik ud til en større publikum - tak for det), og senest i november 2009.

De har ikke svaret på nogle af mine henvendelser.

Ergo er det ikke rigtigt, hvad de udtaler til Comon.

Emnet har jo ofte og flittigt været diskuteret her på forumet, og hidtil med konsekvent nedlukning fra moderators side, af alle tråde der på nogen måde omtalte kopiering af kopibeskyttede værker - uanset formål.

Vil recordere.dk nu lempe deres politik mht, hvad der kan diskuteres på forumet?

Vil man fra recordere.dks side indhente godkendelse fra rettighedshaverne, mht. hvad der nu kan diskuteres på forummet, jvnf. den tilsyneladende ændrede politik hos rettighedshaverne?

Redigeret af erla - 05-December-2009 kl. 20:45
http://www.privatkopisterne.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 04:21
Erla

Her takker du mig men i en tråd på hifi4all.dk kalder mig du pauseklovn og ligger nogle ord i min mund som jeg aldrig har sagt.

Kan du ikke godt forstå, jeg ikke kan finde ud af om du vil samarbejde eller tilsvine mig?

Jeg har lagt op til samarbejde fra starten af. Og det ved du jo godt.

Med hensyn til, at det ikke er rigtigt, hvad FDV skriver, er jeg enig, og det har jeg også skrevet til dem, med henvisning til din anmeldelse.

Og jeg har netop sendt 3 anmodninger af sted til Antipiratgruppen, da jeg har købt 3 nye film. Så må vi se om de svarer tilbage og giver tilladelse.

Go Weekend

Henrik

Redigeret af edtwodth - 06-December-2009 kl. 05:23
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 07:32
Henrik - jeg synes du er en fantastisk pauseklovn, og mener det bestemt positivt :-)

Jeg synes det er fint du går den vej og tager den kamp :-)

Beklager hvis du har misforstået mig og opfattet det negativt.

Men jeg synes vi mangler en mere seriøs front, også...

Det samarbejde du har lagt op til, har kun gået på at du har ønsket støtte til dit eget site. Det ved du også godt. Jeg har noget energi at bruge på sagen, som jeg mener kan bruges bedre andre steder. Det er ikke en kritik af dig, men et alternativ og supplement.

Så jeg mener det skam meget seriøst, mht. samarbejde, og du er stadig meget velkommen til at bidrage, hvis du har energi udover dine egne aktioner.

Men for mig er samarbejde ikke ensbetydende med at skrive artikler for dig til dit site.

Samarbejde er, når man koordinerer sine aktioner og henvendelser til omverdenen, og når man er flere end een, der står bag. Du ønsker at arbejde som en enmandshær - fint nok, godt gået so far!

Men en enmandshær er en enmandshær, og i sagens natur ikke noget man kan samarbejde om ;-)

Så når jeg nu igen forsøger at bringe debatten videre, og stiller spørgsmål til recordere.dk, kan du så ikke lige give lidt plads i debatten til at lade de adspurgte svare, før du igen forsøger at fremstille mig som en der modarbejder dig? Hele verden drejer sig jo ikke om dig, vel...

Redigeret af erla - 06-December-2009 kl. 07:38
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 09:55
Kan I to ikke tage den del af diskussionen i PM?

Det er fint nok, at I har lidt problemer med at finde et grundlag for at samarbejde, men det underbygger i hvert fald ikke sagen, at I i offentlighed nærmest bekriger hinanden.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det er fint nok, at I har lidt problemer med at finde et grundlag for at samarbejde, men det underbygger i hvert fald ikke sagen, at I i offentlighed nærmest bekriger hinanden.

Meget gerne :-)

Hvis du læser mit indlæg, var det heller ikke stilet til Henrik, men han havde åbenbart behov for at kommentere det, ligesom han hver gang jeg skriver noget, har behov for at skabe mistillid om min person og mine motiver... meget mærkeligt...

Men jeg håber da vi kan komme tilbage på sporet, og ser fremt til at høre recordere.dk's holdning til diskussion af dette emne på forumet.

Redigeret af erla - 06-December-2009 kl. 12:01
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 11:54

Hmm... det slår mig nu, at Henrik her i denne tråd, senest har angrebet mig for noget jeg har sagt på et andet forum - ikke for det jeg har skrevet her.

Hvorfor så begynde at skrive om det her? Det hører slet ikke til i denne tråd eller på dette site!

Det er sgu' lidt underligt, at sidde og skrive noget her, og straks bliver jeg angrebet og miskrediteret, ikke for det jeg har skrevet her, men for noget jeg har skrevet et andet sted! Det er da at afspore debatten... og at afspore den med rygter om hvad der vist nok er blevet sagt på et andet site, midt i debatten her, det er da helt hen i vejret.

Jeg kan kun beklage for det sidespor Henrik her trak tråden ud i... jeg håber virkelig ikke det sker igen.

Jeg ønsker ikke at bekrige Henrik. Jeg har loyalt linket til hans site med et fast banner på privatkopisterne.dk, jeg har linket til avisartikler der omtaler Henriks sag og jeg henviser til Henriks site mht. hans sag.

Jeg ønsker Henrik al mulig held og lykke, og godt gået indtil nu, fortsæt endelig kampen!

Jeg har faktisk svært ved at se, hvordan jeg kan støtte Henrik mere end jeg gør, men han vælger konsekvent at opfatte det som et personligt angreb, hvis nogen forsøger at føre denne debat uden at han er omdrejningspunktet for diskussionen. Det mener jeg er Henriks problem, ikke mit.

Men jeg mangler som forbruger og borger et sted at bruge min energi imod denne lov, og mener ikke Henriks platform er den rette for mig. Det betyder ikke jeg føler mig truet af Henriks platform, tværtimod. Jeg ønsker bare et alternativ - men hver gang jeg lufter tanken om dette, så er Henrik på banen og skyder mig underlige motiver i skoene og får det til at fremstå som om jeg bekriger ham - intet kunne være mere forkert...

Jeg forsøger i al beskedenhed, at hæve diskussionen op på et højere niveau og involvere flere borgere i sagen. Men dette ses åbenbart som en trussel af Henrik, hvorfor han tilsyneladende har behov for at skabe mistro om mine motiver. Den slags injurier kan jeg naturligvis ikke sidde overhørigt... men som dig ville jeg også foretrække, at Henrik tog dialogen direkte med mig, og ikke i offentlighed - men det har han altså indtil videre valgt ikke at gøre.

Redigeret af erla - 06-December-2009 kl. 12:03
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 12:14

Kender i denne her?

Er du holdt op med at slå din kone?

Hvad svarer man til den? Man er jo dømt...

Det er lidt samme følelse jeg sidder med, når Henrik skriver jeg "tilsviner" ham og ikke vil samarbejde... skal du nu svine mig til igen? og vil du stadig ikke samarbejde med mig?

Beviset for "tilsviningen" ligger i alene Henriks udsagn om at det er sket, og udenforstående må nødvendigvis få det indtryk, at det er mig der ikke vil samarbejde.

Det er flot spin, den ros skal han ha' - men det har intet med virkeligheden at gøre!

Og det tjener absolut intet formål, mht sagen, at frastøde folk der ellers er enige og bruge dem til at fremstille sig selv som en forfulgt martyr.

Jeg forfølger ikke Henrik, og ved ikke hvor han har de ideer fra.

Jeg føler dog min person krænket af den fremstilling af min person som Henrik bringer til torvs, hver gang jeg ytrer mig i debatten, efter at Henrik har fået mediernes opmærksomhed.

Nej - jeg er ikke holdt op med at slå min kone, for jeg har aldrig slået hende!

Nej - jeg har ingen grund til at tilsvine Henrik, faktisk er jeg en stor fan af det han har gjort, eftersom jeg selv skrev forlægget han kopierede sin kampagne fra! Med min velsignelse!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 12:35

Jeg kunne ikke være mere enig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 12:37
Erla :"Men jeg synes vi mangler en mere seriøs front, også..."

Jeg er stoppet med at besvare dine udfald. Jeg gider simpelthen ikke det her børnehaveniveu.

Håber du må få en go jul

Henrik

Redigeret af edtwodth - 06-December-2009 kl. 12:39
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

Erla :"Men jeg synes vi mangler en mere seriøs front, også..."

Jeg er stoppet med at besvare dine udfald. Jeg gider simpelthen ikke det her børnehaveniveu.

Håber du må få en go jul

Henrik

Det glæder mig meget, hvis vi kan få en mere voksen diskussion og du skal naturligvis ikke holde dig tilbage for min skyld. Altså, bortset fra dine underlige fortolkninger af mine motiver bag hvad jeg skriver, som du ynder at fylde dine indlæg med - dem må du gerne lade ligge i sandkassen Wink

Men så lad os da endelig komme videre...
Til top

Besvar Besvar Side  <1 69707172>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu