|
Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V |
Besvar ![]() |
Side <1 1213141516 24> |
Forfatter | |
kimols ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1485 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er din en 65” eller 55” ?
|
|
Mvh KimOlsen
LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld |
|
![]() |
|
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min er en 65”
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu følger jeg lidt med rundt omkring OLED, og ja det virker som om at 65 tommer OLED paneler ligger noget i front omkring diverse panelfejl.
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har efterhånden googlet en hel del omkring problemerne ved nykøb af OLED TV - også omkring 65", men jeg har hidtil ikke kunnet konstatere, at problemerne findes andre steder end i DK.
Jeg tænkte, at det måske var et Elgigantens importproblem, men tænkte så på John, der jo ikke har købt sine fejlramte TVs der. Vi har jo tidligere diskuteret OLED fabrikantens mulige mangel på fejlkontrol, Det er dog tankevækkende, at Elgiganten har så god en udskiftningsordning. Det er selvfølgelig flot og prisværdigt, men det kan jo også være en grund til det. Eller at det er tilfældigt. Kan andre af jer finde eksempler på samme problemer i forbindelse med nykøb, der er sket udenfor DK? |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan bestemt anbefale dig at gå ind på AVFORUMS.UK og læse i diverse OLED tråde. Der findes desuden en lang tråd om Tint problemer. Redigeret af Hother - 02-Februar-2018 kl. 11:44 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak. Det er rigtigt. Jeg var derinde derinde, dengang du havde problemet.
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Pilgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2008 Status: Offline Point: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg må lige melde mig ind i koret ang. fejlbehæftede OLED-paneler
Jeg købte i december en B7 model i 55” der blev leveret her i starten af januar. Men jeg gik desværre ikke udenom statistikkerne og fik en skærm der (i min verden) var defekt. Den led desværre af yellow tint i en sådan grad at jeg var stærkt generet af det i det daglige, uanset om jeg så alm kabel-tv, så noget igennem appletv eller de indbyggede apps (Netflix, TV2 Play, blockbuster osv). Derudover kom der lejlighedsvis en pixelfejl (problemet opstod som oftest ved signaler i Dolby Vision) lige midt i billedet, i form af en stærkt lysende hvid pixel! En gang i mellem opstod der yderligere en pixelfejl i form af en blinkende pixel i højre hjørne! Jeg ringede til Power, men fik bare at vide at jeg skulle ringe til LG support. Det gjorde jeg så, men da jeg havde fortalt ham hvad problemet omhandlede kunne jeg bare høre et dybt suk! Jeg var bestemt ikke den første kunde der havde ringet med lignende problem! Han anbefalede mig at sende skærmen retur til Power. Det gjorde jeg så, men jeg synes det var stærkt bekymrende at Power medarbejderen ikke gjorde særlig meget ud af at det var en defekt skærm. Det virkede som om den bare skulle ud på lageret, så den kunne blive solgt igen.... Nu sidder jeg med en 32” skærm og ved ikke rigtig om jeg tør at tage chancen med en ny. Synes hele tiden jeg læser om folk der har haft problemer. Og ja, jeg ved godt der er 14 dages returret, det er bare pænt besværligt at fragte en ny fladskærm frem og tilbage når man er alenefar og ikke har egen bil... Anyways, jeg ville bare lige melde ind med min erfaring med 55” God weekend |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg forstår dig godt Pilgaard med problemet frem og tilbage.
Når jeg køber nyt TV beder jeg Elgiganten om, at at pakke modellen ud, så jeg kan se, at det er nyt og ikke har været ude hos andre samt tænde for apparatet og køre et pixel/farveprogram, hvor fejlene kan ses. Er apparatet i orden tager jeg det hjem på prøve i 14 dage. Er prisen faldet i konkurrence med andre butikker, inden den sidste af de 14 dage, går jeg ned for at få besparelsen udbetalt og beholder apparatet. Redigeret af bentpetersson - 02-Februar-2018 kl. 13:59 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og det gør de bare uden videre? Det virker ikke til at være i tråd med Elgigantens forretningsmodel. |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan du have ret. Men når man insisterer, som et led i handelen, får man ofte mere igennem end normalt.
Jeg vil ikke bare købe en lukket kasse til mange tusinde kroner uden at vide, hvad der er inden i den. Og slet ikke, når jeg aktivt deltager herinde, hvor man får tilført viden omkring eventuelle problemer. Ellers tager jeg diskussionen med varehuschefen. Men indrømmet. De er ikke glade. Men det hjælper at argumentere eller begynde at gå sin vej. Begge parter skal være tilfredse i forbindelse med en handel. Jeg får også sælgeren til at gå på internettet for at sammenligne priser med henblik på at forhandle til laveste pris. Jeg har købt rigtig meget både til mig selv og til andre, hvilket også kan ses på deres skærm, men jeg har også returneret meget. Og afprøvningsperioden på 14 dage er væsentlig for mig. |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8664 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så du kræver at modtage en vare, der ikke har været hjemme hos andre, og samtidigt gør du brug af returretten.
Hvad skal Elgiganten gøre med de varer de får retur? |
|
![]() |
|
Basto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dobbelt moral sku være dobbelt så godt
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 1213141516 24> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |