|
Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V |
Besvar | Side <1 21222324> |
Forfatter | ||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du har bare ikke lært sprogets facetter Martin. Når Hother spørger sådan er det for at pointere at Klaus udtaler sig på forkert grundlag |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Kampus, hvilket forkert grundlag er det jeg udtaler mig på?
Klaus |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du har været gennem to "defekte" tv. Når jeg skriver defekt i anførselstegn, er det fordi de tv var okay i følge Panasonics kvalitetskrav til deres produktion.. Du har med andre ord været med i Panasonics panellotteri og trak tredje gang et rigtigt godt panel. Hvilket tv jeg har, skal du næppe grave dybt i hukommelsen (eller forum.recordere.dk) for at finde. Men det har ingen relevans i denne debat. Klaus |
||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Først og fremmest tror jeg ikke at Panasonic har testet på mine TV. Dernæst så har Panasonic bekræftet, at mine 2 første OLED var defekte - hvilket fører mig tilbage til, at Panasonic formentlig ikke tester på alle deres OLED TV. I øvrigt, hvis jeg skal underlægges Panasonic´s kvalitetskrav til sig selv, så vil jeg altså gerne kende dem - forinden et køb. Jeg må huske at spørge forhandleren næste gang. Næh, jeg husker ikke hvilket TV du har. Men for mig har erfaring og længere tids brug af de ting folk udtaler sig om betydning. Ellers er det bare noget som de har læst sig til, eller set hos en forhandler og dennes butiksindstillinger. Det kan jeg ikke bruge til ret meget. PS. Mine spørgsmål og svar er bestemt ikke for at virke nedladende. Det tror jeg såmænd heller ikke at Klaus mener - kender jeg ham ret.
Redigeret af Hother - 09-Marts-2018 kl. 13:39 |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Så du mener at Panasonic sender utestede topmodel-tv ud på markedet? Din forhandler kender næppe Panasonics kvalitetskrav på enkelte tv og kommer næppe til det. I den sidste ende så slækker man på kvaliteten for at holde prisen nede. Klaus |
||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja, det virker på mig som om at flere TV-producenter har sendt fejlbehæftede TV på markedet. Måske velvidende at en hel del af deres produkter er med fejl. Det med den slækkede kvalitet er vi absolut enige om.
|
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|||
De er næppe fejlbehæftede, de er indenfor kravene, kravene er bare ikke så skrappe, som du og jeg kunne tænke os at de burde være.
Klaus Redigeret af KlausDM - 09-Marts-2018 kl. 14:13 |
||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Skal vi ikke bare lægge den død Klaus. For som du sikkert har forstået kan jeg ikke bruge producenternes egne krav til noget. Derfor er mit udgangspunkt ved en fejl at klage. Det der bare bedrøver mig er jo, at folk der køber nye TV reelt er i risiko for at købe noget...ja.... bras. Det bør folk vide.
|
||||
|
||||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det største problem er at folk vil have det perfekte, men stort set ingen er rede til at betale hvad det koster. Derfor får os, som gerne ville betale, kun det bløde mellemklasse. Der er intet salg i de helt dyre tv, derfor bluver de ikke produceret og solgt.
Klaus |
||||
Hother
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Enig.
|
||||
|
||||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Hvis og når en producent vælger, at markedsføre et tv, med en startpris på små 45000kr, må man som kunde kunne forvente en bedre kvalitet. Det er ikke forbudt, at selektere sine indkøbte paneler, det må ikke være kundens opgave. Om jeg har været heldig med mit A1 fra Sony, det kan jeg kun gisne om, eller om Sony sorterer med hård hånd, kan jo også være en mulighed. Prisen må jo heller ikke som udgangspunkt, være et parameter for antal fejl. Det kan accepteres, hvis kunden informeres om sorterings klassifikation og deraf forventelige mangler. Man skal vel heller ikke acceptere, at en billig bil, som udgangspunkt mangler bakgearet eller andre ting. |
||||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er LG der vælger panelerne fra til Sony.
Men, jeg er ikke sikker på at en startpris på 45.000 er nok til grade A paneler. Og jo, man kan firvente at et tv til 10.000 har flere "skavanker" end et til 45.000, for øvrigt er det også forkert at kalde banding for fejl (på samme vis som clouding), køber du en bil til 450.000 forventer du også et bedre gearskte end i en bil til 100.00. De "skavanker" jeg taler om er banding og clouding, hvilket ikke svarer til et manglede gear, men lækkerhed i gearskiftet. Klaus |
||||
Besvar | Side <1 21222324> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |