|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, korrekt. Hvis du har den separate HD pakke, så skal du bruge kort.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
sehested ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Status: Offline Point: 261 |
![]() |
Jeg har nu prøvet at pille alt udstyr fra og kun koblet fjernsynet til med et 10m kabel direkte fra tvstikket på væggen. Der er stadig problemer med pixelering :( Eksemple kan ses nedenstående. Det burde da være muligt at bruge et 10m antennakabel direkte fra stikket uden at løbe ind i problemer? Det skal siges at det er et high-premium antenna kabel og ikke se selvlavet fra silvan.
|
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det skal siges at det er et high-premium antenna kabel og ikke se selvlavet fra silvan.
De kabler har før vist sig totalt ubrugelige. You See teknikkere har før udskiftet sådanne med et de selv laver, og så virker det. Du kan lave de samme kabler selv.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
sehested ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Status: Offline Point: 261 |
![]() |
Jeg har nu prøvet med et andet kabel uden at det gav noget held. Jeg har så prøvet at tage CA modulet ud for bare at modtage de normale digitale kanaler som der også er problemer med når CA modulet er i. Da jeg tog det ud havde fjernsynet ingen problemer med at modtage og der var ingen pixelering af nogen art. Der var heller ingen pixelering på DR HD som var den eneste HD kanal jeg fik lov til at se. Når CA modulet blev sat i igen var der straks problemer på alle kanaler.
Dette må vel betyde at det er CA modulet der er noget galt med så det skal byttes. Spørgsmålet er så bare om man skal have et fra et andet mærke eller om det er det specifike kort der er noget galt med? Nogen der har nogen erfaringer med hvilke C moduler der fungere godt sammen med Philips fjernsyn?
![]() |
![]() |
![]() |
Jeg har nu prøvet et nyt kort af samme type fra elgiganten (Strong dual viaccess), men det har samme problem som det tidligere. Det er lige gyldigt om der er kablet gennem mit t-stik eller om det har et direkte kabel på
![]() Jeg har prøvet at se hvad fjernsynet måler signalstyrken og signalkvaliteten. Med t-stik måles signalstyrken til 82 og signalkvaliteten til 100. Med direkte kabel til væggen måles signalstyrken til 92 og signalkvaliteten til 100. Disse tal siger ikke mig noget
![]() Har prøvet at ringe til Philips for at høre om de vidste om det nævnte CA modul havde problemer med min fjernsynstype, men det havde de ikke hørt noget om. De troede det måske kunne være CA interfacet i fjernsynet der kunne være noget galt med. Kan det være en mulighed?
Gider ikke få Philips ud og se på det da jeg alligevel snart får en ny model. Min model er nemlig fra uge 37 og der har Philips haft nogle problemer med deres produktion af denne model så jeg afventer at forhandleren får en model hjem fra uge 40 eller derefter hvor produktionen skulle fungere fint. Så er problemet bare om man skal bytte CA modulet eller om det virker med det nye. Ville jo være ret trist ikke at kunne få pengene tilbage hvis det viser det heller ikke dur der :(
|
![]() |
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Det skal bemærkes at det fra 1. dec. ikke er nødvendigt at bruge CA-modul og YouSee Kort for at modtage de hidtidige bonuskanaler i HD. De vil blive sendt ukrypteret. |
Venlig hilsen, Vilhelm
|
![]() |
MrCandy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2010 Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Kun 10 af dem indtil videre: http://yousee.dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2010/Nu_kan_du_faa_fri_adgang_til_HDTV.aspx
|
![]() |
![]() |
Så "glemmer" de selvfølgelig lige TV2Sport HD
![]() |
![]() |
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Nej, TV 2 Sport HD bliver også clear eller ukrypteret. (YouSee er kommet med forskellige meldinger om TV 2 Sport HD. Den ene kilde siger fri adgang pr. 1. dec., det officielle nyhedsbrev siger 3. jan.2011. Det er de 6 hidtidige bonuskanaler i HD der bliver fri adgang til plus 4 ekstra. Dertil DR HD. Det ser sådan
Om TV 2 Sport HD: Se denne tråd Redigeret af Vilhelm - 18-November-2010 kl. 23:33 |
Venlig hilsen, Vilhelm
|
![]() |
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
![]() |
Bare kort, har spurt en gang men tro ikke jeg forstod det helt, når disse bliver u-krypterede, så har jeg vel ikke brug for mit HD kortpakke mere, jeg har fuld pakken...mener det kan være jeg mister lidt uden kortet, men dem der er listet her er også ok...
Redigeret af TommyF - 19-November-2010 kl. 16:08 |
![]() |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du vil ikke uden kort kunne få f.eks Nat Geo og Discovery. Ej heller On Demand tjenester.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
![]() |
![]() |
De viste 11 HD-kanaler kommer til at indgå i Fuldpakken og sendes ukodet. Derfor behøver du ikke kort dertil. Det skal dog bemærkes, at visse antenneforeninger som selv sammensætter deres programudbud, ikke får fri adgang til HD-versionerne. Kort er nødvendigt hvis du abonnerer på Ekstrapakker, herunder HD-pakken og Favorit, og kort bliver nødvendigt hvis du vil abonnere på en Frit Valg-pakke. Frit Valg kommer til foråret 2011. Kort er ligeledes nødvendigt til StartForfra, Cinema og TV Arkiv. (Det er tjenester der kræver HD-boks fra YouSee + kort). Redigeret af Vilhelm - 19-November-2010 kl. 17:24 |
Venlig hilsen, Vilhelm
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |