|
Pixmania - en prøvelse i tålmodighed |
Besvar |
Forfatter | |
Staffan
Ny bruger Oprettet: 15-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
Emne: Pixmania - en prøvelse i tålmodighed Sendt: 16-April-2008 kl. 01:52 |
At handle med Pixmania er en sand prøvelse og kan kun anbefales til personer udstyret med ekstremt stor tålmodighed. Jeg bestilte den 28. december 2007 et Sony Bravia KDL-40S2510 og en Sony recorder RDR-HXD870 og betalte med Visa kort. Pengene blev trukket den 3. januar. 10.januar fik jeg besked på at udstyret var kommet og ville blive leveret af fragtmand. FEDT tænkte jeg. Fragtmanden kom og jeg kunne konstatere at det var forkert model recorder de havde sendt så jeg nægtede at modtage den. Den 30. januar fik jeg en e-mail hvor de har evalueret den returnerede recorder "som tilstand ny" - skulle da bare mangle siden den aldrig blev åbnet! På forespørgsel om hvornår jeg så ville modtage den vare jeg havde bestilt og betalt for fik jeg kun en sludder for en sladder - de er meget glade for at sende e-mails om at jeg vil modtage en e-mail fra en anden af deres afdelinger. 19. februar fik jeg besked fra fragtmanden om at nu var der kommet en recorder til mig så jeg tog ud og hentede den (det var den rigtige model). Når jeg kommer hjem og skal til at sætte den til opdager jeg at den er beregnet på Frankrig - den har ikke dansk sprog og man kan således ikke få f.eks. danske undertekster. Nu er min tålmodighed slut - jeg hæver købet og kræver pengene for recorderen i retur. Jeg kontakter dem pr. telefon og får (for en gangs skyld) fat i en kompetent person på deres callcenter som sender mig returdokumenter. At returnere en forkert leveret vare kostede mig i øvrigt 265 kr. i porto!! Den 17. marts får jeg en ny e-mail hvor de har evalueret recorderen "som tilstand ny". Den 18., en ny e-mail - og denne fik mig helt op i det røde felt. De skriver at det glæder dem at informere mig at jeg i forbindelse med min bestilling er blevet krediteret 2.422 I MIN PIX SPAREBØSSE!!! som kan bruges til betaling af fremtidige bestillinger. Jeg ringte og brokkede mig højlydt og fik samme dag besked på at beløbet var afsendt til min konto. Det fremgik også af deres hjemmeside - det eneste sted det ikke fremgik var på min konto. 10. april stadig ingen penge - ringe og brokke og true - de svarede at der var sket en fejl (jaja!) og idag 15. april stod så beløbet på min konto. Jeg er tilfreds med mit udstyr (købte samme recorder i Bilka), men uanset hvilke slagtilbud Pixmania kommer med fremover - NEJ TAK! mvh Staffan |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Sendt: 16-April-2008 kl. 07:32 |
2 ting:
1) De har ifølge loven 30 dage til at tilbagebetale pengene. 2) De skal tilbagebetale HELE det beløb de har trukket (inkl. deres forsendelsesomkostniger), og - vil jeg mene - refundere din returporto, da fejlen ligger på deres side (forkert model). |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Callie
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
Sendt: 16-April-2008 kl. 08:11 |
Kan du ikke lige komme med en henvisning til en §, da jeg ikke selv er stødt på den regel endnu. Casper |
|
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 16-April-2008 kl. 08:20 |
Der er flere ting som faktisk er principielt forkert. 1. 2. Når de sender en forkert vare skal de betale den returporto der er fordi de aldrig har leveret det bestilte (deres fejl deres omkostning). 3. Det er korrekt der er 30 dage til at betale dig tilbage konkret paragraf kan jeg desværre ikke lige huske i hovedet. Det kan Sandal eller andre sikkert |
|
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
|
Sandal
Guld medlem Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
Sendt: 16-April-2008 kl. 09:13 |
Lov om visse forbrugeraftaler § 21, stk 3: Ved fjernsalg af varer, [...], såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, skal tilbagebetaling ske snarest muligt og senest 30 dage efter, at den erhvervsdrivende har modtaget varen og haft lejlighed til at undersøge den. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |