recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af Projektor i stuen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af Projektor i stuen?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Senri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-August-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Senri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af Projektor i stuen?
    Sendt: 15-August-2012 kl. 23:29
Hej

Jeg er helt ny, når det kommer til projektor! Derfor har jeg lige et par problemer jeg gerne vil drøfte med jer flinke mennesker:)

Jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvor i stuen jeg skal placere min projektor.

Jeg har en Benq w700 projektor + 92 tommer lærred.

Jeg vil helst placere projektoren bagerst i stuen. Min stue måler ca 5.5 meter. Den skal self. hænge fra loftet.

Derfor vil der blive cirka 5.5 meter imellem projektor og lærred.

Er det for en stor afstand, når lærredet kun er på 92 tommer??

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 23:52
Ifølge beregninger på denne side er det:

Du bliver nok nød til at hænge den i loftet og tættere på,  3,30 meter +/- 10cm
Til top
Senri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Senri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 23:59
Må projektoren hænge så tæt på loftet som muligt, eller skal det hænge ned med en bestemt afstand til loftet?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 00:19
Du kan sagtens hænge den så tæt på loftet så muligt, men så kommer dit lærred ret højt op.

Projektor skal hænge 21cm over billederamme

Redigeret af Pony65 - 16-August-2012 kl. 00:21
Til top
Senri Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Senri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 00:42
Og linsen skal selvfølgelig være centreret på midten af lærredet??
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 07:50
Det afhænger af projektor typen.

Jeg mener de fleste projektorer skal ramme toppen af det hvide i dit lærred. Hvis den rammer for højt eller for lavt skal du bruge keystones eller lense shift (hvis projektor har den feature).
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 08:56
BenQ w700 har ikke Lens Shift, og gør mest muligt for at undgå keystone.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu