|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Commander ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 231 |
![]() |
|
ja men det er lige det.. hvor meget luft kræver den "!!!
|
||
Panasonic TH-42PX80E - Zaptor box - TviX 6500a HD -
pioneer vsx-ax3 - B&W DM603 - harbosub10 - Ps3 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
|
Den kræver ret meget, hvis man skal tro på manualen: 18. If you install the apparatus in a built-in installation, such as a bookcase or rack, ensure that there is adequate ventilation. Leave 20 cm (8") of free space at the top and sides and 10 cm (4") at the rear. The rear edge of the shelf or board above the apparatus shall be set 10 cm (4") away from the rear panel or wall, creating a fluelike gap for warm air to escape. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
![]() Det er jo ikke for at genere Onkyo,men hvis den ligesom min Onkyo bliver MEGET varm, ja så bør man nok pase på med at pakke den for meget ind. Mere er der ikke i det
![]() |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
|
Din Pioneer er jo også med IcePower - er det ikke det, der gør forskellen? |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
![]() |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() |
|
Min kammerat har en Onkyo 805 og der kan næsten steges pølser på den når man har set en film. Jeg har en Pio LX82 med ICE power, og den bliver kun lidt lun.
Elektronik og kraftig varme går ikke særligt godt hånd i hånd. Komponenterne bliver ødelagt over tid og kan på kort sigt futte af ved overdreven varme og mange gange ryger printkortene også. Luft er en dårlig varmeleder, og der skal derfor skabes en seriøs luftstrøm for at afkøle dyret. Hvis du vælger blæserafkøling så lav både en tilgang og en afgang.
God fornøjelse.
|
||
![]() |
||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
|
ethvert appareat med konvektionskøling har behov for airflow, uanset hlvket mærker du vælger, så vil en forstærker baseret på et alm. a+b kredsløb have nok luft til at kunne slippe af med varmen, og helst undgå over 50 graders operationstemepratur.
|
||
Crown - there is no substitute.
|
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
![]() |
|
Jeg har selv en Onkyo forstærker der står i et lavskab under mit TV. Dette giver ikke problemer men jeg har dog ikke checket hvor varm den bliver. Lågen står også åben en gang imellem.
|
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
Så hvad er bedst hvis man vil være sikker på at det ikke futter af med tiden. Jeg kan sagtens lave det så der er luft som de siger der skal være i manualen... Men er holdbarheden på Denon bare længere end den er ppå Onkyo uanset hvad?
|
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
|
Som du kan se hele vejen igennem er det alt for lidt luft til din reciever, så det er et project du vist roligt kan opgive. Istedet kan du kigge på Ikea's IVAR system, det kan du selv vælge at bygge sammen på om det skal have 30cm eller 50cm dybe hylder og om hylderne skal være 42cm eller 83cm brede og gavlene kan fåes i flere forskellige typer, husk de stål kryds der hedder OBSERVATÖR (kan ses på side 2), for at stabilisere hele reolen. http://www.ikea.com/dk/da/search/?query=ivar Har selv sat sådan et IVAR system sammen, for at have noget pænt at både min pladespiller, Reciever, CD, HDD, BD og DVB-C tuner kan stå i. Olierede bare træet med Kirsebærtræ farvet olie. Redigeret af Aspagilus - 13-Februar-2010 kl. 22:19 |
||
![]() |
||
bclaus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() |
|
Er det muligt at du kan poste et billede af dit Ikea skab?
|
||
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel · |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |