|
Planet Earth BluRay på dansk d. 13/1 |
Besvar | Side <1234 22> |
Forfatter | |||
Poplic
Super bruger Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 12:25 | ||
Ikke desto mindre er det nok den pris den kommer til at ligge på. Jeg ved, at konkurrencen er hård på filmmarkedet, og at der køres med meget små avancer - det er jo konkurrencens pris. For de forhandlere som kan minimere udgiften og til at forhandle rabatter er det også nok til at overleve, men ingen tvivl om at er det er vanskeligt. Derfor tager jeg også hatten af for at I tager udfordringen op. Mht. listepriserne er de jo ikke specielt hemmelige. De står på alt salgsmateriale fra selskaberne og er ens for alle. Rabatsatserne er en helt anden ting. Der er man på kan med regler om forretningshemmeligheder, hvis de bliver offentliggjort. Redigeret af Poplic - 04-Januar-2009 kl. 12:25 |
|||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|||
moweesteffen
-- Branchemedlem Oprettet: 01-Februar-2008 Status: Offline Point: 731 |
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 12:29 | ||
Og salgsmaterialet kommer ud til kunderne ;) - ikke forbrugerne. Men det skader mere de virksomheder som regner deres fastpris ud fra listepriserne, frem for os andre som regner ud fra rabatten. Vi kører netop en pris politik som er fokuseret på meget lav avance. Men 10-15 kr. avance er alt for lidt til at kunne overleve, da man skal regne ca. 5 kr. fra i udgifter og derefter måske 5 kr. mere til reklame og løn. Så i sidste ende skal man godt nok lange mange film over disken for at få god indtjening. Dette er grunden til at der ikke er super konkurrence herhjemme... Der er simpelthen ikke nok forbrugere til at give profitten ved lavpris
Redigeret af moweesteffen - 04-Januar-2009 kl. 12:31 |
|||
Poplic
Super bruger Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 12:44 | ||
Eller tjene pengene på bagkataloget, når selskaberne kører kampagner. Så er det muligt at holde forretningen kørende - og leve af det. Men der er vist ingen af de mindre forhandlere, der bliver millionærer... |
|||
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
|||
moweesteffen
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:46 | ||
Det skal man også, men grundet der f.eks. på Blu-ray ikke findes samme antal releases, er bagkatalog kampagnerne meget begrænset. Ingen snakker om at tjene millioner, men blot om at få en voksende omsætning hver år, med større profit efter udgifterne er betalt. Dette kræver at priserne giver lidt avance :) Ellers ville alle køre med dumpet priser |
|||
Poplic
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 13:56 | ||
Klart, klart Jeg tror dybest set vi er enige Steffen. Som markedet har udviklet sig er det altoverskyggende parameter på BD og DVD markedet vel prisen, og vil man overleve er man nødt til at køre med meget lave avancer. Dem der overlever er dygtige til at holde udgifterne nede og skabe vækst på et spinkelt dækningsbidrag. I er jo selv med til at hælde vand på den mølle med slogannet "Mowee.dk - Danmarks billigste leverandør af Blu-ray titler fra danske distributører". |
|||
|||
moweesteffen
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:07 | ||
Det er rigtigt, vi lever på mængden frem for stor avance pr. titel :) Det hele har nu været at fremhæve det medd 299-329 ville være svært at få rentabelt selv ved store mængder. Hvis jeg skal sælge 100 for at tjene 500 DKK så har vi brugt for meget mere i arbejdstid :)
|
|||
Poplic
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:51 | ||
Det er klart. Men det er så fordi I har valgt kun at handle med Blu-Ray. Dermed er det sværere at hente på gyngerne, hvad man taber på karusellen. Ikke desto mindre er den på dvdoo.dk for 249,95... |
|||
|||
moweesteffen
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 15:17 | ||
Er fordi de har sat en forkert pris ligesom Moviezoo gjorde i starten :) De har ikke tænkt over at udgivelsen er en udgivelse med flere discs. Derfor har de sat den som samme pris som deres andre SF-Film titler på 249,95 (se evt. http://www.dvdoo.dk/dvd-film/jeg-mig-og-irene-blu-ray_26680. php som kommer samme dag fra samme selskab) Så snart folk bestiller den skal den nok blive ændret :) |
|||
Poplic
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 15:44 | ||
Det kan da sagtens tænkes . Men noget tyder på, at avancerne er steget på markedet så. For 6 år siden drev jeg selv med salg af musik/film, og der kunne jeg godt holde en fuldtidslønning oppe med en avance på 8 kr. pr. enhed. Indrømmet kunderne kom selv til mig uden at skulle reklamere, og det var kunder, der ofte købte store antal af gangen, men det kunne lade sig gøre. Måske man skulle begynde igen |
|||
|||
moweesteffen
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 15:55 | ||
Det er rigtigt, ved mængde kan klare sig med mindre. Men det kommer jo også an på antallet af medarbejdere m.v. :) Men er generelt også mængde vi kører på hos mowee. Dette har jo også medført vi kan lave priser som ligger generelt lavere end de fleste steder |
|||
Willum
Super bruger Oprettet: 23-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 18:02 | ||
Tak for tippet. Så blev der lige bestilt en ny film. |
|||
Wolff
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 18:56 | ||
Hehe. Nu har jeg også bestilt den hos Dvdoo.. Bliver spændende at se om den går igennem. Hvis ikke, så er det sgu bare ærgelig
|
|||
Besvar | Side <1234 22> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |