recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Planet Earth BluRay på dansk d. 13/1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlanet Earth BluRay på dansk d. 13/1

Besvar Besvar Side  <12345 22>
Forfatter
Besked
moweesteffen Se dropdown menu
--
--

Branchemedlem

Oprettet: 01-Februar-2008
Status: Offline
Point: 731
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af moweesteffen moweesteffen skrev:

Er fordi de har sat en forkert pris ligesom Moviezoo gjorde i starten :)

Det kan da sagtens tænkes .

Men noget tyder på, at avancerne er steget på markedet så. For 6 år siden drev jeg selv med salg af musik/film, og der kunne jeg godt holde en fuldtidslønning oppe med en avance på 8 kr. pr. enhed. Indrømmet kunderne kom selv til mig uden at skulle reklamere, og det var kunder, der ofte købte store antal af gangen, men det kunne lade sig gøre. Måske man skulle begynde igen

Man kan jo bare regne. For at de skal kunne sælge den til denne pris skal de have fået mindst 24,54% rabat Dertil kommer den evetuelle profit de nok gerne skulle have.. Jeg hører meget sjældent om så store rabatter :D

Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 20:55

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Er fordi de har sat en forkert pris ligesom Moviezoo gjorde i starten :)

Det kan da sagtens tænkes .

Men noget tyder på, at avancerne er steget på markedet så. For 6 år siden drev jeg selv med salg af musik/film, og der kunne jeg godt holde en fuldtidslønning oppe med en avance på 8 kr. pr. enhed. Indrømmet kunderne kom selv til mig uden at skulle reklamere, og det var kunder, der ofte købte store antal af gangen, men det kunne lade sig gøre. Måske man skulle begynde igen

Man kan jo bare regne. For at de skal kunne sælge den til denne pris skal de have fået mindst 24,54% rabat Dertil kommer den evetuelle profit de nok gerne skulle have.. Jeg hører meget sjældent om så store rabatter :D

Hvis I droppede den vattede holdning og tog jer lidt sammen, kunne det være vi snart kunne få anstændige blu-raypriser i Danmark. Det kan da for fanden ikke være så svært at overbevise distributørerne om at det ikke er rimeligt at I skal betale mere for en skive som forhandler end man betaler for en skive i Sverige som forbruger?
Til top
--
--

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 21:04

en vattet holdning.. Synes det er lidt hårde ord.. Nu har den svenske krone noget at gøre med at den er så meget billigere derovre. Tro mig vi gør alle ALT hvad vi kan for at få vores varer så billigt som det er muligt, men det er ikke bare så ligetil som det virker. Vi giver allerede en god sænkning i forhold til normalen før på danske udgivelser og vi presser den da så godt vi kan.

Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 23:09

Jeg må give moweesteffen ret. Husk på, at selskaberne i princippet ikke har nogle konkurrenter. SF-Film har eksempelvis rettigheden til at sælge Planet Earth til salgsmarkedet. Ingen andre kan tilbyde den vare, så hvorfor skulle de - ud fra et forretningssynspunkt - give større rabatter?

Enhver forhandler gør alt hvad de kan for at opnå større rabatter. Hvis ikke for at tilbyde en billigere vare, så for at tjene en procent mere på dem, de sælger. Nej grunden til de alt for høje Blu-Ray priser skal findes i, at selskaberne ved, at vi alligevel betaler prisen endnu...

Redigeret af Poplic - 04-Januar-2009 kl. 23:12
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 23:18

en vattet holdning.. Synes det er lidt hårde ord.. Nu har den svenske krone noget at gøre med at den er så meget billigere derovre. Tro mig vi gør alle ALT hvad vi kan for at få vores varer så billigt som det er muligt, men det er ikke bare så ligetil som det virker. Vi giver allerede en god sænkning i forhold til normalen før på danske udgivelser og vi presser den da så godt vi kan.

Det kan da godt være det er hårde ord - men så fortjener I dem også. ;) At den svenske kroner er faldet sølle 10% over en hel del måneder, forklarer altså ikke at man kan få masser af skiver i Sverige for omkring hundrede danske kr., og fx Kvarns video i Malmö har masser af nye film til omkring 120-130 kr. (og enkelte dyrere, dog stort set ingen over 170 kr.). Danske kroner, forstås.
Til top
--
--

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 08:32

Vi fortjener da intet. Jeg kan vælge ikke at indkøbe varer, men så har jeg intet at sælge... Der er ingen grund til at de skal sænke priserne herhjemme da distributørerne som Poplic siger er de eneste som kan udgive de bestemte titler her i Danmark. Nu har nogle af selskaberne sænket listeprisen til det nye år. Dette betyder vi kan få titlerne endnu billigere når vi også får vores rabatter. Men dog aldrig 120-130 DKK.

Skyd hellere skylden på alle distributørerne istedet for at skyde skylden på forhandlerne! - Vi kan intet gøre! Vi kan lade være med at købe deres varer, men dette har ingen effekt medmindre alle gør det og dette vil aldrig ske!

Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 10:07

Vi fortjener da intet. Jeg kan vælge ikke at indkøbe varer, men så har jeg intet at sælge... Der er ingen grund til at de skal sænke priserne herhjemme da distributørerne som Poplic siger er de eneste som kan udgive de bestemte titler her i Danmark. Nu har nogle af selskaberne sænket listeprisen til det nye år. Dette betyder vi kan få titlerne endnu billigere når vi også får vores rabatter. Men dog aldrig 120-130 DKK.

Skyd hellere skylden på alle distributørerne istedet for at skyde skylden på forhandlerne! - Vi kan intet gøre! Vi kan lade være med at købe deres varer, men dette har ingen effekt medmindre alle gør det og dette vil aldrig ske!

Jeg tror jeg gentager mig selv lidt - med den fuldstændigt opgivende holdning, er det ikke underligt vi skal betale alt for meget for skiverne herhjemme.

Forhandlerne må tage sig sammen - tal med hinanden, køb ind i udlandet, gør et eller andet, i stedet for at acceptere engrospriser der er højere end udsalgspriser i vort naboland!
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 10:55

Svenskerne skal jo også betale en høj pris. Det er jo i højere grad fordi kursen er god for os danskere, at du kan købe rigtigt billigt ind i Sverige i øjeblikket.

Og nej - det er ikke så lige til, bare at købe varen i Sverige. Hvis det danske selskab opdager det, så går der ikke 5 min. før rabatkassen er lukket helt i - og hvad gør en lille butik så?

Jeg mener ligesom moweesteffen, at du skyder på de forkerte. Så længe slutbrugeren kræver varerne over disken skal forhandlerne levere - og det betyder, at selskaberne kan handle så de tjener flest mulige penge.

Hvis du som forbruger holder op med at købe film og råber højt nok med argumentet om at de er for dyre, så skal du nok se selskaberne komme krybende med lavere priser. Ellers så køb dem i Sverige - og skriv gerne en mail til SF-film og de andre selskaber og gør opmærksom på at du og andre (gerne mange) henter filmene der, men hellere vil støtte danske forhandlere. Så får de måske øjnene op for det.

Men det er altså forbrugeren og ikke butikkerne, der sætter dagsordnenen.

Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
--
--

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 11:11
Der er allerede dialog om sådanne, men det er ikke noget som knips knips er ændret dagen efter :)
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 15:07

-

Redigeret af Jan.Larsen - 26-Januar-2009 kl. 13:39
Til top
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 09:37
tror at prisen bliver det samme som det er nu eller den
kommer til at stige efter d. 13.01?
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000
ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1
SONY PS3 500 GB
PANASONIC DMP-BDT310
iPhone 5+5s16+32 GB
iMac 27"
iPad4,32GB3G,white
iPad Air 64GB3G,white
Til top
vassago Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Marts-2008
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 09:57
Jeg tror jeg gentager mig selv lidt - med den
fuldstændigt opgivende holdning, er det ikke underligt
vi skal betale alt for meget for skiverne herhjemme.
Forhandlerne må tage sig sammen - tal med hinanden, køb
ind i udlandet, gør et eller andet, i stedet for at
acceptere engrospriser der er højere end udsalgspriser i
vort naboland!

Jeg synes at den udtalelse viser, at du faktisk ikke
helt ved hvad du snakker om. Selskaberne har en nærmest
monopol-lignende magt på markedet. Der er godt nok flere
distributører, men der er en hvis enighed om hvad
tingene skal koste. Hvis en distributør sælger en film
billigere, så er det nærmere fordi at de ved den er svær
at sælge, fremfor at være flinke og give en rabat.

Som det blev nævnt tidligere, så går der ikke 5 min. før
rabatkassen bliver smækket i, hvis det bliver opdaget,
at man handler andetsteds. De har jo heller ikke være
tilbageholdende med sagsanlæg - som f.eks Laserdisken.
Der har været talrige eksempler på at store kunder har
presset dem til at handle, hvis de følte at nogen lige
pludselig blev lidt for billige.

Hvis man er en lille virksomhed, så kaster man sig ikke
bare uhæmmet over sådan noget. Det er jo de færreste der
har råd til det. Hvis forhandlerne så forener sig - hvad
har du så ud af det? Det giver da ikke ligefrem et frit
marked, så er det nok ret begrænset hvad du kommer til
at se af priskrige osv.

Redigeret af vassago - 07-Januar-2009 kl. 09:58
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 22>