|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |||
Fabricius ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-December-2004 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
||
Forresten lidt sjovt med PS63C7705:
Kontorlinien bliver ved med at rykke ETA, men til gengæld falder prisen lidt hver gang ;-)
|
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Jeg udtrykte mig åbenbart lidt forkert i trådoverskriften .Det jeg reelt mener,er at Samsungs bedste billedperformer - uanset pris og teknologi - fås på nævnte plasma C7705 vs Samsungs egne topmodeller i LCD/LED .
Jeg fortolker også testen således, at PanaVT20 stadig er reference på både 2D og 3D . Redigeret af Lennon - 06-September-2010 kl. 16:56 |
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Og det samme oplever jeg egentlig med andre Samsung produkter, de har et flot design, men virker ofte som om deres funtionalitet ikke er gennemtænkt.
Omvendt, så har jeg en god oplevelse med Samsungs YouSee boks
![]() Nix - som jeg skrev tidligere i tråden, så fungere mit gamle Samsung 42 i bedste velgående hos en bekendt, og tro mig, det bliver ikke skånet
![]() |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
||
"Samsung har endnu engang lanceret et meget interessant plasma-TV og det er helt sikkert en kandidat til en af årets bedste Tv, herunder også et interessant alternativ til Panasonic plasma-Tv. Det meget slanke Tv med masser af mediefunktionalitet, den imponerende billedkvalitet og den gode 3D-billedkvalitet, til en ekstremt attraktiv pris, gør C7705 yderst fristende. Den får derfor vores Top anbefalings Award."
|
|||
![]() |
|||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
||
John, jeg giver dig ret i, at Samsung's andre produkter (Blu-ray/ dvd afspiller, surr. anlæg) godt kunne være i bedre kvalitet, hvilket gør jeg hellere ikke køber dem. Men jeg synes nu, at kvaliteten på deres tv produkter, er klart bedre end folk gør dem til.
|
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Mht småfejl på Samsungs nye TV mener jeg feks at der helt aktuelt er noget med, at "record" logoet ikke kan deaktiveres mens man optager til en ekstern hdd via USB . ?
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
![]() |
||
Sammenholdt med retention i panelet er det nok ikke verdens bedste løsning........ Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
||
Og dermed er vi ovre i Seinfeld - "Hey...what's that little red dot?"
![]() |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19681 |
![]() |
||
OK, så har vi læst det samme.... Klaus |
|||
![]() |
|||
viol8r ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 277 |
![]() |
||
Skal lige siges, at Panasonic vist har lignende problem mht. 50/60Hz. Dog omvendt jf. diverse posts på udenlandske forums. Testen af på flatpanels.dk vidner dog om, at der er stor forskel på 63" og 50"eren (som der også har vist sig i udenlandske tests). F.eks. har 63'eren formodet bedre sortniveau end VT20 ved 24/60Hz og ingen problemer med retention. Ville være sjovt, hvis flatpanels kunne få en 63" til test. Min umiddelbare holdning er, at hvis man skal have en 50" så gå efter VT20. Hvis man vil have >60", så gå efter C7705, hvor man også slipper for MLL problemet og kan nøjes med at betale ca. halvdelen.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Spørgsmålet er vel hvor meget man vil betale for PanaVT20´s (marginalt) bedre billedkvalitet ? Mener trods alt der er ca 6k forskel . Det skal jo også holdes lidt op mod design, hvor jeg tror at 11 ud af 10 foretrækker Samsungs . .
![]() |
|||
Samsung PS63C7705
|||
![]() |
|||
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
||
Panasonics VT20 udviser en tilsvarende adfærd, men det er i langt mindre grad end C7705 hvor forskellen 50/60 Hz er meget udpræget.
Du kan godt sætte en dobbelt streg under formodningen om det bedre sortniveau på 63" udgaven. I hvert fald på de skærme jeg har haft adgang til at teste er der så betydelig forskel, at jeg nu forsøger at undersøge om der er tale om helt forskellig glas. PS50C7705 har absolut et hæderligt sortniveau, men det er ikke i nærheden af 63" modellen - hvilket var en stor overraskelse for mig.
Mht. retention, er en PS50C7705 ikke engang stabiliseret i sortniveauet efter 10 minutter sort skærm, mens PS63C7705 basalt set falder øjeblikkeligt tilbage til komplet sort, selv efter 10 minutter med et fuldt hvidt vindue.
Måske Samsung skærer 50" og 58" fra samme glas, men får 63" fra en anden produktion. Redigeret af fredtoft - 06-September-2010 kl. 23:08 |
|||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |