recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma bedste billedperformer hos Samsung .
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma bedste billedperformer hos Samsung .

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Fabricius Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-December-2004
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 16:43
Forresten lidt sjovt med PS63C7705:
Kontorlinien bliver ved med at rykke ETA, men til gengæld falder prisen lidt hver gang ;-)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 16:44
Jeg udtrykte mig åbenbart lidt forkert i trådoverskriften .Det jeg reelt mener,er at Samsungs bedste billedperformer - uanset pris og teknologi - fås på nævnte plasma C7705 vs Samsungs egne topmodeller i LCD/LED .
Jeg fortolker også testen således, at PanaVT20 stadig er reference på både 2D og 3D .

Redigeret af Lennon - 06-September-2010 kl. 16:56
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

At det er bedre end f.eks. Pana VT20, var nu ikke det generelle indtryk jeg fik.

Og ikke på vilkår om jeg vile eje et Samsung tvBig smile

John, det kunne være interessant at høre, hvad du har imod tv fra Samsung?
Du har jo selv haft et Samsung plasma tidligere, husker ikke at du har snakket dårligt om det. Smile
Hej Kenneth, det jeg har i mod det er som tidligere nævnt, at der i min omgangskreds bare er en hel del fejl. Billedet er såmænd ok, og designet er meget lækkert - men lur mig, jeg tør ikke købe et Samsung.

Og det samme oplever jeg egentlig med andre Samsung produkter, de har et flot design, men virker ofte som om deres funtionalitet ikke er gennemtænkt.

Omvendt, så har jeg en god oplevelse med Samsungs YouSee boksSmile

Nix - som jeg skrev tidligere i tråden, så fungere mit gamle Samsung 42 i bedste velgående hos en bekendt, og tro mig, det bliver ikke skånetTongue 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Så kom testen ,som med topanbefaling bekræfter at Samsungs plasma stadig er billedkongen

Så læser vi ikke samme test....

Klaus
Hvis man læser, hvad Rasmus skriver til sidst i testen, så er det måske ikke kongen af tv, men mere at det nok deler førstepladsen med Panasonic - man skal dog lige huske på, at Panasonic 50VT20 koster hele 6000,- mere end Samsung 50C7705.

"Samsung har endnu engang lanceret et meget interessant plasma-TV og det er helt sikkert en kandidat til en af årets bedste Tv, herunder også et interessant alternativ til Panasonic plasma-Tv. Det meget slanke Tv med masser af mediefunktionalitet, den imponerende billedkvalitet og den gode 3D-billedkvalitet, til en ekstremt attraktiv pris, gør C7705 yderst fristende. Den får derfor vores Top anbefalings Award."
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

At det er bedre end f.eks. Pana VT20, var nu ikke det generelle indtryk jeg fik.

Og ikke på vilkår om jeg vile eje et Samsung tvBig smile

John, det kunne være interessant at høre, hvad du har imod tv fra Samsung?
Du har jo selv haft et Samsung plasma tidligere, husker ikke at du har snakket dårligt om det. Smile
Hej Kenneth, det jeg har i mod det er som tidligere nævnt, at der i min omgangskreds bare er en hel del fejl. Billedet er såmænd ok, og designet er meget lækkert - men lur mig, jeg tør ikke købe et Samsung.

Og det samme oplever jeg egentlig med andre Samsung produkter, de har et flot design, men virker ofte som om deres funtionalitet ikke er gennemtænkt.

Omvendt, så har jeg en god oplevelse med Samsungs YouSee boksSmile

Nix - som jeg skrev tidligere i tråden, så fungere mit gamle Samsung 42 i bedste velgående hos en bekendt, og tro mig, det bliver ikke skånetTongue 

John, jeg giver dig ret i, at Samsung's andre produkter (Blu-ray/ dvd afspiller, surr. anlæg) godt kunne være i bedre kvalitet, hvilket gør jeg hellere ikke køber dem. Men jeg synes nu, at kvaliteten på deres tv produkter, er klart bedre end folk gør dem til. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 17:02
Mht småfejl på Samsungs nye TV mener jeg feks at der helt aktuelt er noget med, at "record" logoet ikke kan deaktiveres mens man optager til en ekstern hdd via USB . ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 17:09

Mht småfejl på Samsungs nye TV mener jeg feks at der helt aktuelt er noget med, at "record" logoet ikke kan deaktiveres mens man optager til en ekstern hdd via USB . ?

Sammenholdt med retention i panelet er det nok ikke verdens bedste løsning........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 17:29
Og dermed er vi ovre i Seinfeld - "Hey...what's that little red dot?" Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 18:41

Jeg udtrykte mig åbenbart lidt forkert i trådoverskriften .Det jeg reelt mener,er at Samsungs bedste billedperformer - uanset pris og teknologi - fås på nævnte plasma C7705 vs Samsungs egne topmodeller i LCD/LED .
Jeg fortolker også testen således, at PanaVT20 stadig er reference på både 2D og 3D .

OK, så har vi læst det samme....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det virker som 2 meget lige produkter der har deres forskelle, og deres individuelle styrker, så må vi se når der er gået x antal timer og panasonic har kørt deres algoritme der skruer lyststyrken op, om den stadig er bedre i sortniveau.

synes bare det er direkte mærkeligt man kan anbefale et tv med en direkte fejl i firmware. det med 50/60hz og 0.06 vs 0.1x i sortniveau, det er talt om i utallige forum, i enormt lang tid, det er ikke i orden.

Skal lige siges, at Panasonic vist har lignende problem mht. 50/60Hz. Dog omvendt jf. diverse posts på udenlandske forums.

Testen af på flatpanels.dk vidner dog om, at der er stor forskel på 63" og 50"eren (som der også har vist sig i udenlandske tests). F.eks. har 63'eren formodet bedre sortniveau end VT20 ved 24/60Hz og ingen problemer med retention. Ville være sjovt, hvis flatpanels kunne få en 63" til test.

Min umiddelbare holdning er, at hvis man skal have en 50" så gå efter VT20. Hvis man vil have >60", så gå efter C7705, hvor man også slipper for MLL problemet og kan nøjes med at betale ca. halvdelen.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 20:18
Spørgsmålet er vel hvor meget man vil betale for PanaVT20´s (marginalt) bedre billedkvalitet ? Mener trods alt der er ca 6k forskel . Det skal jo også holdes lidt op mod design, hvor jeg tror at 11 ud af 10 foretrækker Samsungs . .Wink
I langt de fleste hjem er et 63" overhovedet ikke et alternativ - uanset pris og kvalitet . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Skal lige siges, at Panasonic vist har lignende problem mht. 50/60Hz. Dog omvendt jf. diverse posts på udenlandske forums.
Panasonics VT20 udviser en tilsvarende adfærd, men det er i langt mindre grad end C7705 hvor forskellen 50/60 Hz er meget udpræget.

Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Testen af på flatpanels.dk vidner dog om, at der er stor forskel på 63" og 50"eren (som der også har vist sig i udenlandske tests). F.eks. har 63'eren formodet bedre sortniveau end VT20 ved 24/60Hz og ingen problemer med retention. Ville være sjovt, hvis flatpanels kunne få en 63" til test.
Du kan godt sætte en dobbelt streg under formodningen om det bedre sortniveau på 63" udgaven. I hvert fald på de skærme jeg har haft adgang til at teste er der så betydelig forskel, at jeg nu forsøger at undersøge om der er tale om helt forskellig glas. PS50C7705 har absolut et hæderligt sortniveau, men det er ikke i nærheden af 63" modellen - hvilket var en stor overraskelse for mig.

Mht. retention, er en PS50C7705 ikke engang stabiliseret i sortniveauet efter 10 minutter sort skærm, mens PS63C7705 basalt set falder øjeblikkeligt tilbage til komplet sort, selv efter 10 minutter med et fuldt hvidt vindue.

Måske Samsung skærer 50" og 58" fra samme glas, men får 63" fra en anden produktion.

Redigeret af fredtoft - 06-September-2010 kl. 23:08
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu