recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma bedste billedperformer hos Samsung .
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma bedste billedperformer hos Samsung .

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Here we go again.

Jeps, jeg køber fjensynet for billedet du gør for rammen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 15:51
har selv været lidt i tvivl om hvilket tv af de to tv jeg ville købe, men valget faldt på panasonic ærlig talt så er rammen faktisk ret flot i min stues omgivelser. kan ikke rigtig forstå de mange indlæg der har været så negative omkring det.
pioneers ramme så ud som et mega takkekort fra en statsmands begravelse, men vi er jo heldigvis forskellige.
hvad angår billed performence ja så har hi fi klubben dem begge to, og jeg har endnu ikke truffet en i klubben der sagt at samsung er kongen.

Ole Hansen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Panasonic bliver aldrig kongen så længe de har Gravballemanden til at designe deres skærme.

Designet siger intet om billedkvaliteten. Så længe de har det bedste billede er de kongen.

Er du ude efter en fin ramme, så købe en guldramme til et maleri!

Klaus
Jeg er fuldstændig enig. Det må være de tekniske kvalifikationer der afgør hvilket tv man køber - og ikke rammen om panelet. Det skulle da lige være hvis rammen er helt hen i vejret rent udseende mæssigt - og det er rammen altså ikke på et Pana VT20 - også iflg min bedre halvdel, som ellers er meget designorienteretSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 18:48
Egentlig, er det lige meget hvilken der er bedst, faktum er at billedekvaliteten når vi snakker top plasma modellerne fra Panasonic, Samsung og LG i dag er så god, at det er faktisk mere er folks evne til at sætte tv korrekt op, end begrænsninger i selve tv'et. Der afgør hvor godt billede man får.

Redigeret af kskruger - 15-September-2010 kl. 18:49
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Egentlig, er det lige meget hvilken der er bedst, faktum er at billedekvaliteten når vi snakker top plasma modellerne fra Panasonic, Samsung og LG i dag er så god, at det er faktisk mere er folks evne til at sætte tv korrekt op, end begrænsninger i selve tv'et. Der afgør hvor godt billede man får.

Thumbs Up

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 18:59

Here we go again.

Jeps, jeg køber fjensynet for billedet du gør for rammen.

Klaus

Det har jeg jo ikke skrevet, at jeg gør, så du behøver ikke lægge ord i munden på mig.

Men når nu skærmene er lige gode til at performe, hvorfor så vælge det grimme TV?

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 19:16

Men når nu skærmene er lige gode til at performe, hvorfor så vælge det grimme TV?

Det er de jo så ikke.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 19:22
Har I overhovedet set et vt20 IRL? det er skide flot IMO!
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 20:01
ah skide flot ville være en overdrivelse, nærmere kedeligt med en lortebrun farve. det er ikke grimt, men kedeligt.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 20:08
Hæh... det' sq humor. Straks det ikke ligner LG/Samsung, så ligner det lort og er åhh så grimt. Ved snart ikke om jeg skal grine eller græde, men tror jeg vælger at grine af det, for det er sq grinagtigt Dead
Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 20:17

Det er de jo så ikke.....

Klaus

Klaus, pas på du ikke fremstår som en troll. Smile

Der er meget lidt forskel. Begge skærme har fordele og ulemper. Personligt var jeg meget tæt på at købe et 65VT20, men endte med PS63C7705 pga. flere ting (ikke prisen/design). Har set begge skærme (dog 50" med VT20) og forskellen i billedkvalitet var stort set ikke eksisterende (i de pågældende omgivelser). Sortniveau mæssigt har 63" fordelen over VT20 (dog kun ved 60 og 24Hz).

VT20'eren har jo klart fået "reference" status, da den er kommet før Samsungen, og meget få steder har testet Samsungen endnu (ihvertfald 63" versionen).

Primær grunde til at jeg ikke valgte Panasonic (som jeg ellers virkelig gerne ville have) var, at jeg fandt VT20 flimrede en del sammenlignet med Samsungen, og det er jeg desværre ret følsom overfor. Derudover lider VT20 af en motion blur bug efter hvad jeg kan se mange ejere har skrevet og fundet et stort problem. Og så er der jo hele issuet med stigende stort niveau, der er en joker og kan ødelægge ens investering (brugtsalgs-værdien vil falde voldsomt, hvis sort niveauet ødelægges for meget)

Mht. designet, så er Samsungen ufattelig flot at se på - specielt når den hænger helt tæt på væggen. Dybden er jo næsten det samme som på LED skærmene. Panasonic'en kan man ikke hænge tæt på væggen pga. bagvendte stik (og så er den 2,5 gang så dyb). Men igen - det handler ikke om design, men det er en væsenlig faktor hos mange. Så hvis design og billedkvalitet er vigtigt, så vinder Samsung.

Indstillingsmulighederne på Samsungen gør det desuden ret let at få et billede, der er meget tæt på, hvad standarden foresiger, da menuen indeholder rigtig mange kalibreringsmuligheder (kræver selvfølgelig, at man kan navigere i dem). 

De største ulemper ved Samsungen er klart muligheden for at få et eksemplar med buzz (og 50Hz sortniveau problematikken), men det opvejes imho uden problemer af prisen og designet.

Redigeret af viol8r - 15-September-2010 kl. 20:20
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

ah skide flot ville være en overdrivelse, nærmere kedeligt med en lortebrun farve. det er ikke grimt, men kedeligt.

Haters gonna hate.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu