recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma bedste billedperformer hos Samsung .
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma bedste billedperformer hos Samsung .

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 08:48
forstår ikke det med instillingsmuglihederne på samsung gør det ret let at få billede, da jeg satte mit pana til var det faktisk næsten  samme instillinger som flat panels kom til.
næ al den snak om panas udseende der har jeg min mistanke om det nærmere er prisen der gør at en del køber samsung/lg. når så ens venner og bekendte spørger hvorfor købte du ikke panasonic så er det nemt at sige det var sku for grimt,  selv om de måske inderst inde (hvis de måtte for konen/bankrådgiveren hellere ville have et panasonic.
forestil jer lige at bytte om på prisen på samsung 63" og panasonic 65" hvor mange herinde ville så vælge samsung, prøv nu at være ærlig.

Ole Hansen
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 08:54
@viol8r

Vi står og skal flytte til noget større og jeg er så heldig at få et værelse til kontor/bif. Jeg har så tænkt på et +60" plasma eller (LED hvis de nye/kommende modeller viser sig at være fornuftige).

Skærmen skal primært bruges til film, men også PS3.

I dit indlæg ovenfor nævner du ikke noget om de andre problemer (beskrevet tidligere) med Samsungen, her tænker jeg primært på:

Linebleed og retention

Jeg kan se du har 63" modellen og har testet den ganske grundigt. Mit spørgsmål er egentlig:

Ved fx bd film i 2.35:1 hvor en del eller hele tekstningen er i den nederste del af letterboxen, hvor meget betyder linebleed her???
-Og hvad med retention? Hvor stort er problemet egentligt ud fra din erfaring?

Designet betyder en del for mig, men da netop denne skærm ikke vil være i stuen er det lidt ligegyldigt, synes dog prisen for Pana´en i 65" er for høj.

Boogie

Redigeret af Boogie - 16-September-2010 kl. 08:55
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 09:43
Boogie, har du overvejet en projekter, når du alligevel har fået dit eget biograf rum?
Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

@viol8r
 I dit indlæg ovenfor nævner du ikke noget om de andre problemer (beskrevet tidligere) med Samsungen, her tænker jeg primært på:
 Linebleed og retention
Ved fx bd film i 2.35:1 hvor en del eller hele tekstningen er i den nederste del af letterboxen, hvor meget betyder linebleed her???

Linebleed er intet problem. Jeg er opmærksom på, at jeg var en af de første der bragte det på banen mht. 63", men efter fornuftig kalibrering og lidt indkørsel, så er det stortset ikke eksisterende (jeg har billeder af testmønstret, da skærmen var ny og og så efter ca. 200 timer, hvor linebleed nu ikke længere kan ses). Det er desuden et problem i mere eller mindre grad på stortset alle plasma (Panasonic's VT20 inkl.).

Mht. retention, så har jeg ikke observeret retention på 63'eren (heller ikke efter 4 timers intens PS3 session kunne jeg se skyggen af det). Men det lader til at være et problem på 50'eren (omend det går væk efter et par minutter, som på alle andre plasma).

Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

forstår ikke det med instillingsmuglihederne på samsung gør det ret let at få billede, da jeg satte mit pana til var det faktisk næsten  samme instillinger som flat panels kom til.

Samsungen giver dig lidt flere håndtag at hive i, hvilket kan være en fordel ved kalibrering. Panasonic er dog godt på vej, og tror næste års modeller bliver endnu bedre mht. indstillingsmuligheder...
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Boogie, har du overvejet en projekter, når du alligevel har fået dit eget biograf rum?
Ja da Wink Har haft 2 projektorer (1080P), men solgte den sidste for ca. 2 år siden.

Generelt synes jeg, at et billede fra ok projektor på et ok lærrede, under rigtige forhold (læs: mørkt og mørke vægge) er bedre end fx pio plasma, her betyder størrelsen selvfølgelig en del fx 50-60" plasma kontra 90-100" lærrede.

Der er dog 4 ting som projektoren ikke kan løse, som jeg gerne vil have/kunne:

1) Jeg vil ikke altid sidde i helt mørke, synes faktisk at en smule lys ved siden af er mere behageligt.
2) Jeg vil gerne være lidt fremtidssikret mht. 3D film og spil på PS3
3) medmindre du giver kassen for en projektor og lærrede -og kan mørklægge helt, vil sortniveauet aldrig være helt sort (eller næsten), her tænker jeg især på film (de fleste) med letterbox, hvor letterbox vil fremstår mere eller mindre grå i forhold til lærredets sorte kant. Det irriterer mig af en eller anden grund en del.
4) Nu da PS3 har fået Move, vil projektor være en særdeles skidt løsning, hvis du skal stå foran lærredet LOL

Redigeret af Boogie - 16-September-2010 kl. 11:24
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

@viol8r
 Linebleed og retention

Linebleed er intet problem. Jeg er opmærksom på, at jeg var en af de første der bragte det på banen mht. 63", men efter fornuftig kalibrering og lidt indkørsel, så er det stortset ikke eksisterende (jeg har billeder af testmønstret, da skærmen var ny og og så efter ca. 200 timer, hvor linebleed nu ikke længere kan ses). Det er desuden et problem i mere eller mindre grad på stortset alle plasma (Panasonic's VT20 inkl.).

Mht. retention, så har jeg ikke observeret retention på 63'eren (heller ikke efter 4 timers intens PS3 session kunne jeg se skyggen af det). Men det lader til at være et problem på 50'eren (omend det går væk efter et par minutter, som på alle andre plasma)
Ok, lyder godt.

Kan du poste et før og efter billede mht. til linebleed?

I øvrigt, jeg har en pio LX5090 og synes ikke jeg på noget tidspunkt har set linebleed?! Jeg vil da ikke udelukke, at det har forekommet, hvor jeg bare ikke har lagt mærke til det.

Hvis der ikke er bare lidt og hurtigt overstået retention efter 4 timers PS3 (med statiske elementer formoder jeg) ja, så er retention ikke et problem på 63" eren. Lyder godt.
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 08:30
jeg syntes der skrives mangt og mejet om billed problemer med samsung så det med bedste performence er vist lidt skudt ved siden af (lennon)
Ole Hansen
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 09:21

jeg syntes der skrives mangt og mejet om billed problemer med samsung så det med bedste performence er vist lidt skudt ved siden af (lennon)

Ingen skærme er perfekte, hverken Panasonic, Sony, Philips, LG osv... kan siges sig fri for fejl og irriterende ting. Det man må gøre op med sig selv ved køb, er om det påvirker en ved daglig brug og at man kan leve med det. Normalt er de her fejl vi finder, jo hellere ikke større end, at hr og fru. Danmark nok aldrig ville opdage, kun fordi vi er hurtige herinde til, videregive oplevelser, gode som dårlige, at folk begynder at diskutere fejl og mangler.
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 14:51
ole post - jeg tror nu også der var enighed om at Emnet blev formuleret forkert og at der skulle stå: Samsung´s bedste plasma billedeperformer eller lign...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 18:25

Skudt ved siden af hvad ?
Korrekt at enkelte brugere har nogle problemer , - hvilket faktisk er tilfældet med alle modeller Sony,Pana,Philips osv uanset teknologi . Men Flatpanels test konkluderer at det eksemplar de havde i test , er tæt på toppen af hvad TV skærme kan præstere idag mht billedkvalitet . Omvendt har Samsungs LCD fået temmelig meget kritik på billedsiden. Ikke mindst topmodellen C 8705. Og i det lys er der  ingen tvivl om at Samsungs overall bedste billedperformer i 2010 er deres plasma C7705
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu