Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
arcona
Bruger
Oprettet: 06-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
|
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 23:42 |
Firebird skrev:
arcona skrev:
Nu har de jo produceret det ultimative plasma som jeg har været så heldig at erhverve, Pioneer Kuro.
Så nu er det ligemeget med plasma og LCD de næste 5-6 år, hvor OLED tager over  |
Det er Mitsubishi ikke enig med dig i. De første LaserVue ER leveret i USA! 7000$ |
Kan jo kun købes i USA. Den har dårlige betragtningvinkler, er meget dyb, og en anelse dårlige sort end Kuro, men bedre farver. Desuden ville den koste 70.000 i Danmark, så der går nok 5-6 år indtil prisen kommer ned på de 20.000.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 23:43 |
lahan skrev:
sund skrev:
Ja, de ville spørge og vælge ud fra samme motivation alligvel, som de også gør med køleskabe osv. Folk køber det de vil uanset miljøbelastning, med mindre forskellen kan mærkes direkte i økonomien i en størrelse der kan forstås.
Politisk korrekthed er et skalkeskjul økonomisk tankegang.
| yep ud fra pengepungen.
så hvad vil folk vælge hvis TV A koster 3000kr om året i strøm, mens tv B koster 1000 kr ?
Hvor meget salg tror i der vil være i TV B, hvis de ikke kan følge energi udviklingen fra TV A.
|
Problemet er ind til videre,at den bedre billedkvalitet ved plasma langt overskygger den forholdsvis lille merudgift i strøm . .
|
 |
arcona
Bruger
|
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 23:45 |
Problemet er ind til videre,at den bedre billedkvalitet ved plasma langt overskygger den forholdsvis lille merudgift i strøm . . |
Lige præcis. Hvor meget koster det i strøm? 2 kr om dagen ekstra?
Redigeret af arcona - 17-Maj-2009 kl. 23:45
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 23:47 |
lahan skrev:
Jo samsunf og pana arbejder på det, for hvis de ikke gør / lykkes med det så kan de godt lukke ned.
ja DK er kun en dråbe i havet, men folk ønsker størrere og størrere tv, dermed kommer el prisen til at spille en væsentlig rolle.
DEsuden kunne det jo tænkes at EU gik ind i sagen, ligesom med glødepæren som jo snart udgår..
Den har ellers det bedste lys, snøft snøft så nu må vi hellere droppe alle vores lamper for vi vil ikke have LED belysning i vores hjem.
|
Ja, de ER så kloge, de politikere... Halogenpærer æder MERE strøm end de gamle glødepærer, (medmindre man bruger lysdæmper som jeg gør), men halogenpærer har de (genierne)...., IKKE forbudt...
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 23:51 |
arcona skrev:
Firebird skrev:
arcona skrev:
Nu har de jo produceret det ultimative plasma som jeg har været så heldig at erhverve, Pioneer Kuro.
Så nu er det ligemeget med plasma og LCD de næste 5-6 år, hvor OLED tager over  |
Det er Mitsubishi ikke enig med dig i. De første LaserVue ER leveret i USA! 7000$
|
Kan jo kun købes i USA.
Den har dårlige betragtningvinkler, er meget dyb, og en anelse dårlige sort end Kuro, men bedre farver. Desuden ville den koste 70.000 i Danmark, så der går nok 5-6 år indtil prisen kommer ned på de 20.000.
|
Den skulle have væsentlig bedre betragtningsvinkel end LCD tv. Desuden hører jeg selv til dem, der er ligeglad med dybden, men prisen er sgu for høj...ENDNU. Den skal nok falde med tiden... Det koster selvfølgelig, at høre til de første kunder...., dét gør det altid.
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 17-Maj-2009 kl. 23:59 |
Jeg tror faktisk ikke på at plasmateknologien overlever indtil OLED tar over . Problemet er,at måske over 90% af fladskærmskøberne fravælger plasma udfra uvidenhed,fordomme og forkert rådgivning .
Jeg har stor respekt for folk som tænker "grønt" og el-besparende. Men når argumentet bruges i diskusionen plasma vs LCD , fornemmer jeg at det misbruges lidt i mangel på bedre argumenter .
Forventer i det mindste at folk som har valgt LCD ud fra strømforbrug, - allerførst skiftede deres stationære PC ud med en bærbar ? ? 
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 00:09 |
Til Arcona:
7000 Dollars svarer vel til ca. 38.000 Danske Kroner?
Hvordan kan den koste 70.000 Kr?
Redigeret af vasif - 18-Maj-2009 kl. 00:10
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 00:11 |
Lennon skrev:
Jeg tror faktisk ikke på at plasmateknologien overlever indtil OLED tar over . Problemet er,at måske over 90% af fladskærmskøberne fravælger plasma udfra uvidenhed,fordomme og forkert rådgivning .
Jeg har stor respekt for folk som tænker "grønt" og el-besparende. Men når argumentet bruges i diskusionen plasma vs LCD , fornemmer jeg at det misbruges lidt i mangel på bedre argumenter .
Forventer i det mindste at folk som har valgt LCD ud fra strømforbrug, - allerførst skiftede deres stationære PC ud med en bærbar ? ? 
|
Lennon! Jeg er meget enig med dig, OG..., selvfølgelig har de gjort dét, og de bruger også lysdæmper og cykel som jeg gør. DET gør alle LCD-ejere da. Selvfølgelig... Pssst. Mit CRT tvs strømforbrug er MAX 130 watt...
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 00:24 |
vasif skrev:
Til Arcona:
7000 Dollars svarer vel til ca. 38.000 Danske Kroner?
Hvordan kan den koste 70.000 Kr?
|
Først prisen. Derefter leveringsudgifter. Oveni det samlede beløb: 12% told. Derefter en høj fortjeneste til den danske forhandler+25% moms. Hvis man SELV importerer den fra USA, kan man slippe en del billigere.
Redigeret af Firebird - 18-Maj-2009 kl. 00:32
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 00:45 |
Firebird skrev:
Først prisen. Derefter leveringsudgifter. Oveni det samlede beløb: 12% told. Derefter en høj fortjeneste til den danske forhandler+25% moms. Hvis man SELV importerer den fra USA, kan man slippe en del billigere.
|
Men dét har man sikkert ikke noget ud af. For det første kører disse modeller garanteret kun på 110 Volt, på nuværende tidspunkt = MEGET dyre omformer skal tillægges. Dernæst virker den indbyggede NTSC-HD tuner ikke i lille DK...
M.v.h.
|
 |
arcona
Bruger
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 01:15 |
Ja det er jo lidt anden model på det danske marked, som er en del mindre end det amerikanske  Vi betaler mere for tingene, selv efter det ekstra moms og told.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 06:33 |
Nu har jeg jo fulgt min samsung ps50b855 i us. næsten ingen snakker om strøm og de vælger ikke en 50 tommer, men en 58 model, eller deres 63 tommer model. Det er jo kun her i danmark mange synes et 40 tommer er stort.
|
 |