recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma eller LCD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma eller LCD TV

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 07:29

Nej, jeg tror fremtiden er begyndt nu for LCD´s vedkommende - men det er ikke ligegyldigt hvilket LCD man kigger på. LCD's store problem indtil nu, er at billedet bliver uskarpt / sløret ved hurtige bevægelser / panoreringer. Men det er ikke længere et problem på enkelte modeller såsom JVC's LT-37M60.

Med et sådant fjernsyn er billedkvaliteten helt klart mindst lige så god eller bedre som plasma. Men det er muligt at det først er nu inden for de sidste par måneder at (nogle) LCD fjernsyn er blevet så gode.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 07:51
Hej Thorvald.
Vil du dermed lægge hovedet på blokken,og "garantere" mig at jeg ikke vil få disse problemer (ved panoreringer og hurtige bevægelser)-når jeg ser F-1 og FODBOLD,hvis jeg vælger JVC ?
Jeg er nemlig SKRÆKSLAGEN for at få et tv med disse skavanker..og jeg har endnu ikke set et lcd som var helt fri for disse fejl.
Leo. 
Til top
ninjo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 08:05
Jeg kan kun opfordre til, at man går ud i butikkerne og kigger på så mange tv som muligt, men det skal være almindelige tv-udsendelser og evt. dvd-film (ikke tegnefilm- de har så dårlig opløsning, at de ser godt ud på selv de billigste modeller.) Og tag så de indlæg her i forummet fra de debattører som konstant skamroser et bestemt mærke ( ingen nævnt - ingen glemt) med et stort forbehold.

Min erfaring: LCD ser godt ud på afstand, men tæt på ser det langt fra godt ud. 
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 08:17
Jeg har selv et Philips 32pf9830 Lcd. Der er ingen tvivl om at lcd er meget følsomt overfor urene signaler hvor billedet bliver meget pixelleret. Men hvis jeg smækker en dvd på så er snakken helt anderledes, jeg kan stå 5cm fra min skærm og ikke se nogen form for pixelleringer eller ghosting. Jeg ville vælge lcd igen på trods af risikoerne for pixelleringer ved analogt tv. Jeg har  en selector og nogle programmer kan stå i virkelig god kvalitet feks prison break. Hd tv kommer tættere og tættere på og jeg tror at Lcd er bedre egnet overall til dette. Ihvertfald det tv jeg har, som jeg har vurderet det. Men det ligger også i den lidt dyre prisklasse.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 08:34

Oprindeligt skrevet af Irev på jobbet Irev på jobbet skrev:

Vil du dermed lægge hovedet på blokken,og "garantere" mig at jeg ikke vil få disse problemer (ved panoreringer og hurtige bevægelser)-når jeg ser F-1 og FODBOLD,hvis jeg vælger JVC ?

Mnjaaa, lægge hovedet på blokken er nok så meget sagt. Jeg har ikke fået mit eksemplar endnu. Men det jeg har set på LT-37M60 har ikke afskrækket mig. På JVC aftenen, stod jeg det meste af tiden foran LT-37M60 der kørte med forskellige signaler og umiddelbart synes jeg ikke jeg fik øje på nogle fejl. Der blev også vist demo af med og uden Clear Motion Drive, med vandrette "rulletekster", der kører hurtigt hen over skærmen og de stod skarpt med Clear Motion Drive.

Hvis du er så bange for at se Formel 1 og fodbold på LCD, så er det nok et JVC LT-37M60, du skal kigge efter.

Det bedste er jo nok hvis du kan komme til at se LT-37M60 side om side med et par andre mærker og så selv gøre dig dine iagttagelser.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Har du prøvet at køre med sne i nogle timer, hvor tv'et står til Dynamisk?

Yes, jeg har prøvet sne, hvid skærm og en dvd med forskellige farver, der skifter hvert minut. Hver gang en hel nat.
Jeg har nu haft logoerne i ca. 2 måneder, så der er vist ikke meget tvivl om, at det er burn-in.
Det der har irriteret mig mest i hele sagen er nok, at Pioneer kategorisk afviser, at man kan få burn-in uden at have haft tv'et  tændt i meget lang tid med det samme billede og altså misligholdt det, for det er altså en lodret løgn. I det mindste burde de så stå ved, at man ikke må se den samme kanal hver dag, som de reelt skriver i manualen. Men det ved de nok udemærket er en ret latterlig forholdsregel at tage sig på et tv. Desværre er det bare de advarsler, som de forholder sig til ved reklamationer. Herudover burde de nok overveje at skrue lidt ned for deres fabriksindstillinger mht. kontrasten, der er pumpet ekstremt højt op, eller i det mindste skrive lidt mere om det i manualen samt skrive, at de første 300 timer er de mest skrøbelige for et nyt tv. Det er sgu bittert at finde ud af den slags for sent.
Nå, men jeg er altså ved at komme mig over at mit 25000 kr's tv er defekt, men der er nu altid lige lidt galde til overs, når jeg først går i gang
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men det er ikke længere et problem på enkelte modeller såsom JVC's LT-37M60.

Med et sådant fjernsyn er billedkvaliteten helt klart mindst lige så god eller bedre som plasma. Men det er muligt at det først er nu inden for de sidste par måneder at (nogle) LCD fjernsyn er blevet så gode.

Nu ved vi jo godt du har en vis forsmag for JVC

Har du rent faktisk set TV'et vise en fodboldkamp eller lignende med hurtige bevægelser? For hvis det virkelig klarer det uden 'kometeffekter' eller slør, så er det i hvert fald det første LCD TV jeg har hørt om der kan det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 10:26
Thorvald.....har du ikke fået dit tv endnu?
Er det ikke 100 år siden at du bestilte det?
Jeg vil også sige at det i givat fald er det første LCD der ikke "hænger"

Men jeg håber virkelig at det du skriver holder.....når du engang har fået tager det i nærmere eftersyn hjemme.
OG...........så skal JVC bare se at få lavet den i HERRE-STØRRELSE..MIN 42"...så er jeg klar.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 10:54
Uanset om Thorvald har set fodbold eller ej, så opfordrer han jo jer til at  tage ud og se på det, og det bør man jo gøre, og ikke høre efter for meget "reklamegas"
mvh Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 11:45
Du tror da vel ikke,at jeg ikke har været ude og kigge...vel?
Det er da det første man gør.............-og når man så stadig er I syv sind,ja så kan man evt. prøve her og spørge nogle som allerede har et hjemme,og som burde vide hvordan det performer i real life....(/i sammenligning med ens tidligere CRT F.EKS.
Til top
Swiss Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2005
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 11:47

/Swiss
Til top
Guld medlem