recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma eller LCD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma eller LCD TV

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej Thorvald.
Vil du dermed lægge hovedet på blokken,og "garantere" mig at jeg ikke vil få disse problemer (ved panoreringer og hurtige bevægelser)-når jeg ser F-1 og FODBOLD,hvis jeg vælger JVC ?
Jeg er nemlig SKRÆKSLAGEN for at få et tv med disse skavanker..og jeg har endnu ikke set et lcd som var helt fri for disse fejl.
Leo. 

Jeg ved ikke om Thorvald vil, men jeg vil gerne.

Jeg har haft et JVC LT-37M60 i et par måneder og der fungere perfekt med sportudsendelser. Jeg har set F-1, foldbold og ishockey (Som nok er det med de hurtigste panoreringer) og jeg har endnu ikke bemærket slør eller skygger. Samtidigt er det i stand til at vise et rigtigt flot billede med et analogt tv-signal, så jeg vil klart anbefale det.

Michael 

Redigeret af mjohansen - 09-Maj-2006 kl. 12:47
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 13:13
O.K-DET LYDER RIGTIGT GODT-MEN ER DET RIGTIGT FORSTÅET AT DENNE MODEL KUN LAVES OP TIL 37"?
Til top
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2006
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 13:49

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

O.K-DET LYDER RIGTIGT GODT-MEN ER DET RIGTIGT FORSTÅET AT DENNE MODEL KUN LAVES OP TIL 37"?

Hvis du skal have noget større (40) så kik på samsung M71, det har en tilsvarende teknologi hvor der vises 100 billeder i sekundet.

Istedet for de normale 50 billeder i sekundet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 14:09

Ja-men den er jo ikke kommet endnu-men ja,den skal da ses også.

Men den er jo kun 40".....er ikke sikker på om den kommer til DK i 46" modellen.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2006 kl. 14:15

Oprindeligt skrevet af Irev på jobbet Irev på jobbet skrev:

Ja, Clear Motion Drive findes (indtil videre) kun i 37" udgaven og kun i JVC LT-37M60. Om teknologien er tilsvarende og lige så god i Samsungs M71 skal jeg ikke kunne sige.

Ja, det er 100 år siden jeg har bestilt det - og det varer desværre lidt endnu inden jeg får det (sidst i maj). Årsagen er, at jeg har været stædig og holdt fast i at jeg absolut ville have det i sølv+sort design og ikke i helsort. Til gengæld er jeg overbevist om at det er ventetiden værd.

Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Nu ved vi jo godt du har en vis forsmag for JVC

Har du rent faktisk set TV'et vise en fodboldkamp eller lignende med hurtige bevægelser? For hvis det virkelig klarer det uden 'kometeffekter' eller slør, så er det i hvert fald det første LCD TV jeg har hørt om der kan det.

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Uanset om Thorvald har set fodbold eller ej, så opfordrer han jo jer til at  tage ud og se på det, og det bør man jo gøre, og ikke høre efter for meget "reklamegas"

Ja, det er en kendt sag, at jeg er en varm fortaler for JVC - fordi jeg synes deres HDD+DVD-optagere alt ialt er de bedste. Men det er ikke for at lave "reklamegas", jeg er også kritisk anlagt og kan godt finde ting der kan forbedres på JVC's produkter. Og ja, det ser ud til at JVC kom først med et LCD tv, der kan klare hurtige bevægelser uden slør.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juni-2004
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 22:48

Hej

For det hele ikke skal handle om JVC

Er der så nogle der kender noget til Samsung´s nye plasma PS-42Q7H

og hvordan det er ift. M71?

Jeg tænker mest på at købe LCD, men alligevel synes jeg det bedste billede er på et Plasma, jeg skal også bruge det til spil men kun sjældent hvordan forholder det sig hvis jeg påtænker at køre en htpc på skærmen også er det noget ovenstående plasma kan klare eller skal jeg "nøjes" med M71.

Det skal siges at jeg først skal realisere mine billeddrøme til efteråret, så jeg har tid til at vente, hvis der er nogle her der kender til en nice skærm der er på vej

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 23:02
Som jeg har skrevet andre steder har jeg set 37pf9830 og 32pf9631D og en LG plasma 42" i dag. Snakkede også med forhandleren og han sagde at plasma ikke bliver udviklet mere og vil udgå på et tidspunkt i nærmeste fremtid. Det forstår jeg godt med de billeder jeg har set i dag. Det med burn in er også et problem af de helt store, synes jeg. Særlig 9631D har et flot billede, og som han sagde, når Philips kommer med pixel plus 3 hd og clear lcd, så kommer vi til at se et billede, vi endnu ikke har set før. 
Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 20:06

Oprindeligt skrevet af Lance52 Lance52 skrev:

Som jeg har skrevet andre steder har jeg set 37pf9830 og 32pf9631D og en LG plasma 42" i dag. Snakkede også med forhandleren og han sagde at plasma ikke bliver udviklet mere og vil udgå på et tidspunkt i nærmeste fremtid. Det forstår jeg godt med de billeder jeg har set i dag. Det med burn in er også et problem af de helt store, synes jeg. Særlig 9631D har et flot billede, og som han sagde, når Philips kommer med pixel plus 3 hd og clear lcd, så kommer vi til at se et billede, vi endnu ikke har set før. 

Vrøvl! Pioneer,  Samsung, LG etc. videreudvikler til stadighed plasma.

Burn in er på de nyere plasma skærme, er stort set ikke et større problem end på de gamle CRT-fjernsyn!!

Fakta er til alm. tv signal er plasma et bedre valg lige nu. Se evt. her hvor nogle er blevet træt af deres LCD til alm. tv: 

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12201& PN=2&TPN=6

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 08:10

Ja...sikke noget ævl!

Han ved måske noget som PIONEER ikke ved....de har nemlig ingen planer om at udvikle LCD...ikke for nærværende i hvertfald.Iøvrigt er der ingen som ved med sikkerhed om det overhovedet bliver LCD i fremtiden-det kan lige så godt ende med at blive SED som sætter standarden fremover.

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 09:08
Om 10 år er der sikkert noget helt andet tv. Det sagde vi også for 10 år siden. Til normal området i dag, som jeg vil mene er fra 28" til max 40" er LCD jo det eneste alternative til CRT. Bevares jeg har da set nogen have en 42" plasma i stuen, som er alt for stor i forhold til afstanden, der kigges fra. Philips har faktisk en CRT 32" med pixel plus 2, som har markedets bedste billede, uanset hvad du så kommer med af lcd og plasma, og så kan det fås for ca. 6500 her: 

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ;emne=visprodukt&Gruppenr=11&ID_infoside=45642

Og der er lige kommet en ny model 9551.
Men hvorfor køber så ingen det i dag? Design er svaret eller fint skal det være. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 10:07

Hej!

Nej...SED er ikke noget som "sikkert" kommer....det kommer,men er bare blevet forsinket en smule.Canon/Toshiba HAR en færdig prototype klar,som er blevet vist frem div. steder.Og alle dem som har set den,beskriver den som BEDRE END BÅDE PLASMA OG LCD.Det er ikke et spørgsmål "om",men snarere "hvornår" den kommer,og til hvilken PRIS vel og mærket.Men bliver den konkurrence-dygtig på prIsen,så er det GOOD-BYE til både LCD og PLASMA.

Men man skal nok ikke regne med at den er "almimdelig" før hen omkring år 2010.

Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 20:51

Jeg befinder mig selv i twilight zonen mellem LCD og plasma.

Egentlig havde jeg besluttet mig for et 37" JVC LT37M60, men fik så et tip om at jeg for samme pris ca. kan få et 42" Panasonic (42PV60). Det er ikke lykkedes mig at finde en butik med begge apparater i sortimentet, så jeg spørger:

Med Selector signal vil Tv-billedet stå lige skarpt og støjfrit på begge skærme - eller vil JVC'en tage sig bedst ud pga. den lidt mindre skærmstørrelse? (afstand til TV ca. 3.5 mtr)

En andet meget vigtigt parameter for mig er, at fotos vist fra Mediecenter PC skal stå optimalt på skærmen...igen : hvilken af disse 2 skærme egner sig bedst til dette?

Sidste : er der nogen der kender en forretning, der ligger inde med begge apparater?

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu