Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
|
Sendt: 08-August-2008 kl. 19:45 |
stenholt du så kun den midlertidig demo, før det blev godt. du så samtidig kun 4280 på analog signal. der er blevet pioneer afdeling hvor jeg har justeret på farverne. de kører separat demo iforhold til alle de andre skærme, da plasma ikke har wow faktor som lcd har. og derfor vurdere du tvets egenskaber uden at blive forvirret af andre skærme.
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 08-August-2008 kl. 19:47 |
ps min kollega hældte til w4000 da de stod der. men nu tager han en pioneer 5090, da de står fremragende nu.
|
|
Bruger udmeldt 8
--
Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
|
Sendt: 08-August-2008 kl. 20:07 |
Sigida. Min pointe er at I havde mig på krogen men i solgte mig ikke noget Pioneer da det endelig galt. Dertil var billedet for dårligt og blev desuden endnu mere sikker på at jeg ikke skulle have fortrudt min første Sony bestilling. Men jeg giver jer en chance mere indenfor de 14 dages returret jeg har på mit kommende Sony 46W4000 .
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 08-August-2008 kl. 21:42 |
hehe jeg har pt ferie.starter på arbejderpå næste mandag om en ugestid ca. så skal jeg nok give dig en god demo ;). husk plasma har ikke wow faktor, men det bedste billede i stuen.
Redigeret af Sigida - 08-August-2008 kl. 21:43
|
|
ojr5896
Super bruger
Oprettet: 24-April-2007
Point: 392
|
Sendt: 08-August-2008 kl. 21:42 |
Jeg vil på det kraftigste bede jer om ikke at vurdere et tv ud fra udstillingen i elgiganter, alle tv står hulter til bulter i indstillinger, man kan slet ikke regne med hvad de kan præstere.
Har set det med egne øjne i bl.a. Aalborg - Jeg har aldrig kendt mage til rod og dårlig opstilling.
Det er synd at det skal være sådan, men desværre.
Redigeret af ojr5896 - 08-August-2008 kl. 21:56
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8641
|
Sendt: 08-August-2008 kl. 21:59 |
Stenholt skrev:
Sigida. Min pointe er at I havde mig på krogen men i solgte mig ikke noget Pioneer da det endelig galt. Dertil var billedet for dårligt og blev desuden endnu mere sikker på at jeg ikke skulle have fortrudt min første Sony bestilling. Men jeg
giver jer en chance mere indenfor de 14 dages returret jeg har på mit kommende Sony 46W4000. |
Måske du ikke skulle basere dit køb ud fra hvad du har set i tv forretninger?
|
|
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 02:12 |
lunddal skrev:
Måske du ikke skulle basere dit køb ud fra hvad du har set i tv forretninger? |
Er det ellers ikke, hvad man får at vide, at man skal gøre? Se og lyt Brug dine sanser Hvad har jeg misforstået? /Søren Edit: Det er altid det sidste, der bliver sagt til folk, der søger råd: Se på tingen IRL. lunddal, hvor skal man så gå hen og se på tingene, hvis TV-forretningerne ikke må benyttes? /Søren
Redigeret af Breddam - 09-August-2008 kl. 02:23
|
|
|
Bruger udmeldt 8
--
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 06:27 |
Ups hvilken reference skal jeg så bruge. At du fortæller mig at plasma eller LCD er bedst. No way. Jeg køber altså heller ikke bil udfra hvad andre fortæller mig. Jeg tager udgangspunkt i et åbent sind og det jeg ser. Så sammenligner jeg med tilsvarende tv og holder det samlede resultat op mod den virkelighed jeg ser. Jeg bruge aldrig film til at indstille mit tv efter, men derimod f.eks en udsendelse fra Nat geo HD eller blue planet på Blu-ray. Samtidig ved jeg godt hvilken farve græs, en rød yaris osv. har. Udfra det vurdere jeg så. Herefter bruger jeg en DVE blu-ray. Samtidig mener jeg godt skille skidt fra kanel i f.eks elgiganten. Det der gør mig kold er mest et uskarpt billede derefter fosfor trails, retention mv.. Jeg kunne også beskive negative ting ved LCD, men problemet er at man bliver bombaderet med den holdning at Pioneer og til nød Panasonic er bedst i dette forum. Derfor undersøger jeg om det nu også er rigtigt. Tro mig jeg gå efter det bedste, men det jeg har set svare ikke til min forventning.
|
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 07:18 |
|
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 07:32 |
Stenholt skrev:
<!-- Signature -->Ups hvilken reference skal jeg så bruge. At du fortæller mig at plasma eller LCD er bedst. No way. Jeg køber altså heller ikke bil udfra hvad andre fortæller mig. |
At se på tv i en tilfældig tv forretning er jo bare ikke det samme som at prøvekøre en bil. Nærmere det samme som at se andre køre en bil for dig, hvor den ene kører ikke kan finde koblingspunktet og den anden kører i for højt gear hele tiden.
Stenholt skrev:
Jeg tager udgangspunkt i et åbent sind og det jeg ser. Så sammenligner jeg med tilsvarende tv og holder det samlede resultat op mod den virkelighed jeg ser. |
Ikke at lytte til andres erfaringer eller lytte til råd fra professionelle er i mine øjne et lukket sind.
Stenholt skrev:
Samtidig ved jeg godt hvilken farve græs, en rød yaris osv. har. |
Hvilken farve har græs? Jeg kan se flere plæner herfra, og de er ikke ens.
Stenholt skrev:
Samtidig mener jeg godt skille skidt fra kanel i f.eks elgiganten. |
Problemet er at du ikke ved om det er skidt pga. dårligt signal eller indstilling, eller om det rent faktisk skyldes tv'ets kvalitet.
Stenholt skrev:
Jeg kunne også beskive negative ting ved LCD, men problemet er at man bliver bombaderet med den holdning at Pioneer og til nød Panasonic er bedst i dette forum. |
Og stort set alle andre steder, så måske der er noget om det?
|
|
Bruger udmeldt 8
--
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 09:10 |
Og stort set alle andre steder, så måske der er noget om det?
1000 fluer kan altså godt tage fejl
Ikke at lytte til andres erfaringer eller lytte til råd fra professionelle er i mine øjne et lukket sind.
Det har jeg ikke lagt skjul på at jeg også gør. Og har udfra det konstateret at jeg ikke er enig. Læs igen.
At se på tv i en tilfældig tv forretning er jo bare ikke det samme som at prøvekøre en bil. Nærmere det samme som at se andre køre en bil for dig, hvor den ene kører ikke kan finde koblingspunktet og den anden kører i for højt gear hele tiden.
Jeg har ikke kun været i tilfældige butikker med mindre du mener Tapeconnection og KT radio i Kbh. er useriøst.
Sammenligningen med en bil kommer af dit postulat: Måske du ikke skulle basere dit køb ud fra hvad du har set i tv forretninger?
Hvilken farve har græs? Jeg kan se flere plæner herfra, og de er ikke ens
Korrekt. Men jeg ved godt hvordan det i min verden skal se ud. At vi ser og opfatter farver ens er en illusion. Det er fosfor trail og manglende skab hed ikke.
Redigeret af Stenholt - 09-August-2008 kl. 09:13
|
|
Breddam
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
|
Sendt: 09-August-2008 kl. 09:19 |
lunddal skrev:
Personligt går jeg mere efter ordentlige anmeldelser fra respektable blade/hjemmesider/personer samt andres erfaringer. |
Hæhæ, jeg tog selvfølgelig dit udsagn ud af en sammenhæng, og det er jo ikke så pænt, men det slog mig lige, at det råd, som altid bliver givet mht at gå ud og se på tingene IRL netop ikke helt holder. Det skal netop suppleres med råd fra kilder, man mener at stole på (Det er i hvert fald en konklusion, som jeg vil drage af denne tråd... ) Venligst Søren
|
|
|