Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 13:25 |
Prøv med Philips pf42 9831...den sparker r..-og det endda "right out of the box"!
Så idag Phil Collins concert på den........hold da op!!!
Jeg VED med mig selv,at jeg med garanti vil se 4:3 udsendelser i 4:3.....så derfor ...nul Plasma til mig.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 13:29 |
Irev, er du flyttet ned hos Expert eller har du fået listet en 9831 hjem i stuen ?
|
J.F.L
Guld medlem
Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 13:47 |
Thorvald skrev:
I øvrigt synes jeg at billedkvaliteten på LCD er mindst lige så god som på plasma.
|
Det er jeg simpelthen 100% uenig i - jeg vil nærmere sige at de bedste LCD'er i dag er ca. lige så gode som de ringeste plasma-TV. Baseret på hvad jeg har set i diverse butikker det sidste halve års tid.
|
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 13:59 |
JFL hvad har du da set på ?
|
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 14:19 |
lahan skrev:
JFL hvad har du da set på ? |
Du må ikke spørge mig om modelnumre, for dem kan jeg ikke huske.
Men har set bl.a. set på 3-4 forskellige 32" Samsung LCD, nogle 32" og 37" Philips LCD samt et Grundig 32", alle fra 2005 eller 2006.
De plasma-tv jeg har set har kun været Panasonic og så et eller andet mærke der fåes i Elgiganten jeg ikke lige kan huske navnet på (Amoi, så vidt jeg husker).
Redigeret af J.F.L - 18-Maj-2006 kl. 14:19
|
HisLogin
Bruger
Oprettet: 26-April-2006
Point: 127
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 15:18 |
[/QUOTE]
Det er jeg simpelthen 100% uenig i - jeg vil nærmere sige at de bedste LCD'er i dag er ca. lige så gode som de ringeste plasma-TV. Baseret på hvad jeg har set i diverse butikker det sidste halve års tid.
[/QUOTE]
Helt enig, og vil man betale for det?
Philips pf42 9831 koster vel ca. 30K?, sammenlignet med pana 42pv60 til 17K.![](smileys/smiley5.gif)
Jeg har selv overvejet Samsung LE-40M71B, men tror det bliver LG 42PC1R - syntes simpelthen man får mere "billede"(igen ved alm. tv signal) for pengene i de nyere plasma'er. Har selvfølgelig ikke set de 2 skærme, men vel sådan ca. næsten alle andre som pt. er på markedet. ![](smileys/smiley2.gif)
Min helt egen konklusion er at, LCD over 32" ikke er på højde med de nyere plasma'er - ved alm. tv signal. Og da slet ikke hvis man kigger på pris.![](smileys/smiley5.gif)
|
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 15:27 |
Hmm synes det er lidt firkantet at sammenligne en Philips 9831 med en panasonic.
Ja Philipsen koster en del mere, du får en masse ekstra features ved Philipsen fremfor den prisbillige pana.
|
HisLogin
Bruger
Oprettet: 26-April-2006
Point: 127
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 15:34 |
lahan skrev:
Hmm synes det er lidt firkantet at sammenligne en Philips 9831 med en panasonic.
Ja Philipsen koster en del mere, du får en masse ekstra features ved Philipsen fremfor den prisbillige pana.
|
Hvilke features er 13K værd? Altså sådan lidt groft sagt. Ok, du selvfølgelig ikke skærm-reflekser, som tidligere omtalt.![](smileys/smiley2.gif)
|
Riot
Bruger
Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 193
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 15:44 |
Ka man egentlig ikke få en film til at lægge på glaspladen på plasmaer? Det må man da ku..
|
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 19:05 |
HisLogin skrev:
lahan skrev:
|
Hvilke features er 13K værd? Altså sådan lidt groft sagt. Ok, du selvfølgelig ikke skærm-reflekser, som tidligere omtalt.![](smileys/smiley2.gif)
|
Tja gad godt vide om dit pana har følgende som standard tilbehør.
Motor stand, så man kan styre vinklen af tv'et fra remoten. væg ophæng Wifi kortlæser ambilight Alu remote 2 gange hdmi
Desuden bør man også vurdere hvor god lyd der er i skærmen....
|
J.F.L
Guld medlem
|
Sendt: 18-Maj-2006 kl. 19:20 |
lahan skrev:
HisLogin skrev:
Hvilke features er 13K værd? Altså sådan lidt groft sagt. Ok, du selvfølgelig ikke skærm-reflekser, som tidligere omtalt.![](smileys/smiley2.gif) |
Tja gad godt vide om dit pana har følgende som standard tilbehør.
Motor stand, så man kan styre vinklen af tv'et fra remoten. væg ophæng Wifi kortlæser ambilight Alu remote 2 gange hdmi
Desuden bør man også vurdere hvor god lyd der er i skærmen....
|
Motorstand - ligegyldigt Wifi - lyder smart, men bruger man det? Kortlæser - tjaaaah hvor tit bruger man den? Ambilight - Ja det er en fed effekt vi ikke kan prale af Alu Remote - Hmmmm tjaaaah..... 2 gange HDMI - Ja, det har vi faktisk.
|
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 19-Maj-2006 kl. 08:52 |
Motorstand ja ligegyldig hvis det skal hænge på væggen. Ellers er det en fed funktion.
WIFI, ja vil selv bruge det en del. Kan have alle mine digi fotos liggende på PC, og så se dem på skærmen trådløst. Kan styre det hele fra remoten. Foretrækker at have fotos liggende kun et sted.
Kortlæser, god til billeder fra digikammeraet. En hurtig måde at se dem på.
|