recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma SD eller HD??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma SD eller HD??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma SD eller HD??
    Sendt: 22-December-2005 kl. 20:03

Går og overvejer at anskaffe mig en 42" plasma, men er kommet i tvivl om det kan betale sig at give det ekstra for at få en HD-ready.

Vil der på nuværende tidspunkt være væsentlig forskel på en SD og en HD skærm, set gennem en Selector på TDC`s kabelnet??

Og hvad med DVD osv.??

Ville det nuværende signal blive vist i den høje opløsning, 1024 X 768, istedet for 852 X 480 eller hvad??

Så skal man betale kassen nu for at få en fordel senere, hvem ved hvornår at HD-tv er rigtigt udbredt, eller spare lidt nu på den første plasma, og så vente nogle år før man skifter til et HD-TV, som jo nok er blevet væsentligt billigere til den tid, er i 7 sind.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2005 kl. 00:53

Hej Jever

Jeg har haft lejlighed til at studere en LG PX4 (standard plasma - 840x480) mod et et LG PX5 (HD plasma - 1024x768).

Man kan praktisk talt ikke se forskel ved almindelig TV, mens DVD virker til at have lidt flere detaljer på HD plasma. DVD er dog stadig meget flot på et standard plasma også - meget flottere end de fleste CRT fjernsyn kan vise.

Men der er forskel på plasma, og LG's modeller er roste for deres billedekvalitet, så jeg tør ikke sige om der er større forskel på andre mærker/model imellem standard og HD.

Men tilbage til dit spørgsmål. Der går nogle år endnu, inden HDTV sådan rigtig kommer. Gennembrudet forventes at komme efter 2010, når DR m.fl. formodentlig får adgang til at sende HDTV til alle via de digitale senere på landjorden. Indtil 2010 vil der komme HDTV, også fra nye DVD-afspillere og spillekonsoller, men spørgsmålet er hvornår det bliver "til at betale".

Jeg har ingen problemer med at anbefale et standard plasma, som et overgangs-TV her i ventetiden. Det skyldes at de HD-Ready fjernsyn du kan købe i 2010 vil være langt bedre end de TV du får i dag, og til en brøkdel af prisen. Så hvis du ser TV'et nu som noget midlertidigt, der kan hænges ind i soveværelset om nogle år når du får lyst til et nyt, så køb hvad du syntes bedst om.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu