recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - plasma vs. LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketplasma vs. LCD

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 19:56

Så lige til en anden ting. ang min lille trød her :)

Hvilken plasma skal man vælge i str. 37 " hvis man ønsker plasma.

Ser personligt efter en 32" LCD, idet at jeg syntes det giver et rigtig godt billed de steder jeg har set på skærmen..

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 20:06
Panasonic har lavet en god 37" - den ville jeg uden tvivl vælge....
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 20:07

Det handler vel ikke så meget om at man ikke kan se forskel i en plasma vs LCD opstilling, men mere om den efter min mening fjollede indstilling der syntes at herske, at så kan/skal alle kun købe et Pioneer 427xd eller et Panasonic PV60, for det er lige "in" i øjeblikket og alt andet er dermed lige til skraldespanden. At noget er godt - gør vel ikke alt andet elendigt eller ubrugeligt.

Jeg kan også finde forskelle på en Suzuki og en Audi - men derfor kan det godt være jeg alligevel nøjes med en Suzuki.

Et Pioneer 427xd til 19k + 2k til fod eller ophæng er da uden tvivl bedre end eks. mit Toshiba til 8K, som iøvrigt hverken ligner pattegrise eller noget der har været igennem en kogevask, men står rigtigt flot i særdeleshed ved dvd-afspilning.

- men hvis jeg nu ikke vil ofre mere end 8k lige nu, eller ikke vil have andet end 32", så får jeg altså ikke meget Pioneer 427xd. Det kan også være jeg ikke gider reflektioner overhovedet, det kan være jeg ikke gider skulle bekymre mig om indbrænding (uanset om problemet slet ikke er så stort som tidligere, så er det stadig en relevant bekymring hos mange), det kan være jeg køber fladskærm til brug med HTPC (hvor LCD trods alt er mere egnet end Plasma), det kan være jeg er ligeglad med fodbold o.lign sport og derfor aldrig oplever problemer med slør, det kan være jeg bare ikke kan lide plasmaens billede uanset at det "er bedre" efter de diverse "eksperters" udsagn, det kan være jeg bevidst ikke forsøger at nærme mig CRT billedet, men bedre kan lide LCD'ens "kunstige udseende" på trods af LCD'ens dårligere egenskaber med kontrast.

Jeg stod så sent som igår og sammenlignede et PV60 med et LCD (jeg kan ikke husket hvilket), på begge kørte en LG HD demo og til min forfærdelse kunne PV60'eren ikke vise den runde ring rundt om LG logoet uden at kanten var takket hele vejen rundt, mens LCD'en viste en flot rund ring uden takker. Hvad var nu det for noget? Dårlig skalering eller deinterlacing? PV60'eren var iøvrigt ikke ovebevisende imponerende i den konkrete sammenligning.

Jeg er såmænd ikke grundliggende uenig med plasmafolkene om hvor der normalt kan opnås bedst billedkvalitet, subjektivt vurderet, men pointen er at vurdering og opfattelse af billede er ligeså individuelt som behov, krav, ønsker, muligheder samt den konkrete situation, og jeg syntes det er lidt ærgeligt at læse plasmafanatikernes generelle forhånelse af ikke bare LCD teknologien, men også indimellem af de købere som af en eller anden grund overvejer eller allerede har valgt et LCD.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 20:13

......Jep den subjektive vurdering er nu vigtigst - tag ud og se skidtet in real life.

Det har jeg gjort og udfra mine kriterier har jeg fundet det TV jeg synes er bedst: 437XD

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 20:20

Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

Irev->

Nu har jeg læst en del af dine indlæg her i forumet, det virker lidt som om du virkelig hadder LCD.
Hvad skyldtes dette. ??

Syntes at det man ser, når man er i butikker, er at der er meget stor forskel på kvaliteten af plasma og LCP det er jo klart, men syntes ikke at forskellen er så voldsomt at man skal smide LCD fra porten, syntes at de lcd jeg har kigget på, i den dyre ende, har et rigtig flot billed. og kan da ikke se bare lige at plasma skulle være så meget bedre..

Hej!

Nej,jeg hader BESTEMT IKKE LCD-du aner ikke hvor tæt jeg var på at bestille en 9831-ja,jeg var overbevist om at det var det vi skulle have.

Men jeg er simpelthen blevet overbevist om at der ER for mange fejl-selv på den.Desværre,for jeg syntes stadig at den er vildt fed på mange måder.

Men som idag,hvor jeg ser en 9731 lige ved siden af en Pioneer plasma(det har jeg ikke haft mulighed for før)-og hvor begge var kalibreret-og hvor begge viste det samme HD signal...så må du meget undskylde-så er det altså ikke et spørgsmål "hvad man er til",men simpelt hen et spørgsmål om kæmpe forskel i farver og dybde.Forskellen er meget større end jeg selv troede.

Men.......alt dette er HVIS det skal bruges til DVD og tv,og det skal vores(primært tv)

Ved anden form for anvendelse.....ingen kommentar-det har jeg ikke haft mulighed for at vurdere,da det ikke er aktuelt for os.

Og dette er min helt objektive vurdering.....jeg har ingen som helst interesse i at fremhæve det ene frem for det andet...hvorfor i alverden skulle jeg dog det?

Jeg prøver bare at finde det bedste TV.....JA,......TV!

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

......Jep den subjektive vurdering er nu vigtigst - tag ud og se skidtet in real life.

Det har jeg gjort og udfra mine kriterier har jeg fundet det TV jeg synes er bedst: 437XD

Hvor har du fundet det henne?

Det kender jeg slet ikke

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 20:24
hehehe - jeg syntes sikkert også 437XD er det bedste - hvis det engang kommer - foreløbig må vi nok nøjes med at syntes 427XD er det bedste
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Hvor har du fundet det henne?

Det kender jeg slet ikke

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 21:12
Jeg har foretaget en lettere moderering i emnet her.

Hold jer nu til emnet - uden diskriminerende kommenterer og uden at blive personlige!

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Fikumdik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-September-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 21:57
Som tidligere nævnt har jeg bestilt et Pioneer plasma, og jeg har fået et par
meningstilkendegivelser (mange tak) omkring indbrænding og genskin, hvor
indbrænding er min primære frygt.

Hvis der er nogen der har _egne_ erfaringer med
- om fx tre timers DR1 eller TV2 hver dag betyder indbrænding af kanal-ID
- om fx en lang aftens computer-/konsol-spil betyder indbrænding eller IR

... ja, så vil jeg rigtig gerne høre om det.

/Fikumdik
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 22:03

Har ikke selv nogen erfaringer - men måske denne artikel kan give lidt info

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatv/plasmatv-burnin. html

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 22:09
Jeg ved ikke hvor mange gange jeg nu har linket til Master Burn-in/Break-in-tråden ovre i Pioneer-tråden.

Nu må der da snart være nogen der tager og læser guiden?  Der er masser af gode råd til hvordan man formindser faren for indbrænding.

Redigeret af Naiera - 24-September-2006 kl. 23:18
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu