|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
Fikumdik ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2006 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Hej Spawn,
Det var interessant læsning. Men jeg er nu endnu mere i tvivl end tidligere: Artiklen virker meget seriøs, men også meget klar omkring, at indbrænding faktisk er et problem – især hvis man spiller. Lidt bekymrende sammenholdt med at Pioneers manual gentagne gange (4-5 gange) advarer mod indbrænding af faste billeder... Om et par måneder kommer Nintendo Wii og jeg kan sagtens forestille mig at spille nogle timer hver aften. Har netop haft købt et AlfaView 40", men returnerede det fordi jeg fandt ud af, at jeg nok ikke er til LCD. Synes at farverne "smattede" for meget i de fine nuanceforskelle. Ellers det flotteste billede jeg havde set på LCD rundt om i butikkerne gennem det seneste halve år. Øv. Ville gerne købe et fedt 40"/42" fladt tv, som giver plasmaens farvedybde og kontrast og LCDens resistens overfor faste billeder og grafik. Måske er det bare for tidligt at købe fladskærm... ![]() /Fikumdik |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
Hvis du lader være med at spille for meget i indkøringsperioden og
ellers er opmærksom på ikke at have for mange statisker billeder på
skærmen, så tror jeg virkelig ikke du vil opleve problemer.
Om indbrænding faktisk er et problem ved jeg ikke (især ikke hvis man læser det som om, at det uden tvivl vil blive et problem for ALLE der nogensinde køber et plasma TV), men at det faktisk kan være et problem, det har der aldrig været tvivl om. Redigeret af Naiera - 24-September-2006 kl. 23:28 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jeg har som sagt ingen praktiske erfaringer selv på dette område, men jeg vil da gerne sige at netop risikoen - hvor lille den end måtte være, eller hvor mange gode råd der er til at undgå problemet - er en af de ting der gør mig lidt lunken på et købe plasma. Alene usikkerheden og uroen om det, ville tage noget af glæden ved TV'et fra mig. Herhjemme hvor der ikke, som i visse andre lande, sendes hverken HD eller bare ret meget 16:9 materiale, vil der mange timer hver dag skulle vises 4:3 (som jeg helst vil se i korrek format uden skalering til fuld skærm) med et skrigende stationslogo i hjørnet af en sort bjælke, og jeg ville sidde og glo på dette logo konstant mens jeg talte minutterne, istedetfor at nyde film og kvalitet. Manualens 4-5 advarsler er heller ikke ligefrem med til at mindske bekymringen. Tænk hvis man lige glemte noget en dag, eller som en anden skribent herinde for nylig hvis 3-årige barn havde sat recorderen på pause under afspilning af en film, uden faderen havde opdaget det, med en fin indbrænding til følge på hans nye plasmaskærm. Følger man altid rådene, kan det sikkert med stor sandsynlighed undgåes, men ikke destomindre så er der åbenbart en reel risiko for at det kan ske hvis ikke man er opmærksom. Og skulle det mod forventning ske, selvom man syntes man har fulgt alle rådene, tvivler jeg på nogen producent vil anerkende det som andet end at man ikke har passet godt nok på, så man skal nok ikke gøre sig forhåbninger om "garantireparation" eller lign. Så jeg lurepasser stadig lidt på hele denne fladskærms udvikling, ved at have købt et billigt 32" LCD, som skal skiftes om 1 år eller 2 - så må vi se hvor udviklingen er henne til den tid. Er der kommet noget HD ? nye teknologier ? sikkerhed for ingen indbrænding på plasma ? osv. Kald mig bare en tøsedreng |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
Du kan være bange mens vi andre nyder pæne billeder i 37"+
![]() Jeg tror ærligt talt ikke, at du ville være så bange for det som du tror. Det er også farligt at tage bussen på arbejde/i skole, men det gør vi jo alligevel. Og man dør ikke af at få indbrænding på sit plasma TV. Redigeret af Naiera - 25-September-2006 kl. 07:53 |
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
Inden du bliver alt for deprimeret, har jeg haft min Panasonic PX600 i snart 4 måneder, og har aldrig haft skyggen af indbrænding af logos. Med kontrast og lys sat på 50% ved "normal", tror jeg ikke man får noget problem. Ifølge Panasonic er det nye 9. generationspanel på højde med CRT hvad angår indbrænding, takket være en ny type gas i panelet. Jeg kan ikke svare for hvordan andre mærker klarer sig - men dette panel giver ingen problemer. Du vil sikkert læse om nogen der har et problem, men det er sandsynligvis fordi de har kørt med fabriksindstillingen, dvs med lys og kontrast sat meget højt. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Du har sikkert ret - det kan være man ville være lidt bekymret den første uges tid eller to, men er der så ikke sket noget, glider det nok stille og roligt i baggrunden og man holder op med at tænke på det. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |